Vyber a inštalovanie Linuxu

Sekcia: Ostatné 04.09.2016 | 18:22
Avatar caopyp   Používateľ

Ahoj, rovno prejdem k problému. Mam windows 10. Kupil som si nový notebook (iný os ako win10 ani nepredávajú) a chcel by som prejsť na linux. Notebook: Procesor Intel i3-5005U 2GHz,grafická krata nvidia 940m 2GB + Intel HD graphics 5500, Úložisko HDD 1TB (wcd wd10jpv)5400 ot, farba šedý .. keby ste potrebovali niejake dodatočne info dopíšem.

Otázky: 1. či budem mať na linuxe funkčne ovládače a pôjde na plný výkon ? 2. Aky linux os si vybrať ? 3. Postup (potrebujem zanechať windows kvôli licenčnej zmluve aby v prípade opravy my uznali reklamáciu, táže predpokladám že potrebujem rozdeliť disk a som totalitný amatér takže na mňa nekričte, potrebujem dajaký návod kedy rozdeliť disk a ine veci aby som nepoškodil win10 )

vopred ďakujem tip notebooku

Vieš aký je rozdiel medzi konšpiračnou teóriou a realitou? Asi 2 roky
    • RE: Vyber a inštalovanie Linuxu 04.09.2016 | 19:10
      Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor
      Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
    • RE: Vyber a inštalovanie Linuxu 04.09.2016 | 19:16
      Avatar qw11 ubuntu mate 22.04 HP 17-ca1006nc  Používateľ

      Tazko povedat kedze si neuviedol presny typ ntb alebo rozpis HW. Kedze chces nechat windows budes mat pravdepodobne aktovovany resim secureboot a podla toho musis aj vyberat linux distribuciu tora toto podporuje. Osobne odporucim nieco zalozene na ubuntu(ubuntu,kubuntu,lubuntu,xubuntu,mint...) Skus si vytvorit liveUSB a vyskusaj si distribuciu bez instalacie liveUSB .