Obsah diskusie

Diskusia k: Priatelia mám problém

    • RE: Priatelia mám problém 11.03.2019 | 11:58
      Avatar janek-m Ubuntu 22.04  Používateľ

      Ahoj Laci,

      Pri štarte Linux Mint 17 ten nenaskočí dáva len hlášku -initramfs-….

      V spojení s BusyBox, môže ísť o chybu systémového súboru a mala by pomôcť oprava s fsck cez live systém. Otvoriť terminál a príkazom

      sudo parted -l # l je malé L

      zistiť systémovú partíciu (čiže root oddiel) a potom zadať

      fsck.ext4 /dev/sdaX # za X dosadiť číslo systémového oddielu, napr. sda1
      ….píše sa tam že asi treba opraviť Grub …..

      najprv vyskúšaj postup vyššie, ak by to nezabralo, tak potom vyskúšaš opraviť Grub - návod je napr. aj TU

      Malá poznámka na okraj - ja by som už na Tvojom mieste cez Live systém vyzálohoval dôležité dáta a systém preinštaloval, nakoľko LM 17 o mesiac končí podpora. Takže k preinštalácii systému budeš musieť prikročiť tak či tak. :-)

      • RE: Priatelia mám problém 12.03.2019 | 06:16
        Avatar laco2 cinamon  Používateľ

        Vieš skúšal som Linux 18-tku,ale mal som problémy,tak som sa vrátil k 17-tke,aj viacerí radia-"ak vám šlape 17-tka neprechádzajte na vyššiu radu!!! -najhoršie je že pri každom prechode mám kopu roboty s inštasláciou rádia,Firefoxu....../aby som mal taký istý ako predtým/! -neviem či nehovorím kravinu,ale mne sa zdá že vnučka nepočká dokonca až uloží z RAmky na HDD,ale vypne to skôr???

    • RE: Priatelia mám problém 11.03.2019 | 12:07
      Avatar WlaSaTy   Návštevník

      To je ten disk čo sa ti kompletne pokazí tak 4x do roka?

      • RE: Priatelia mám problém 11.03.2019 | 15:55
        Avatar laco2 cinamon  Používateľ

        Vidíš brácho mám dva disky-ak jeden zahučí používam druhý a zasa ten prvý-keby som dal na vaše rady už mám 4-tý disk-zálohujem!!!

        • RE: Priatelia mám problém 11.03.2019 | 18:27
          Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

          Laci, keby si dal na ich rady, tak už dávno neriešiš to isté dookola.

          Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
          • RE: Priatelia mám problém 12.03.2019 | 08:31
            Avatar WlaSaTy   Návštevník

            Mám taký divný vodojem, že sa jedná o desktop ktorý mu takto blbne. Odhadom mu to vypadáva kvôli kolísaniu elektriky keď si ľudia dokurujú, alebo keď vytiahnu kadejaké cirkulárky že by popílili drevo. Elektrokosačky tam asi nepestujú, to je mestská zábavka. Takže najlepšie by bolo keby premigroval na notebook s dobrým zdrojom, a aspoň nejakou baterkou aby mu to vykrylo podpätie v elektrike. Holt, notabuk je počutač čo má v sebe aj založnu eletriku.

            Ono by bohate stačilo keby vyhrabal tie jeho poznámky v ktorých má zapísané ako z LiveCD spustí kontrolu disku (fsck), pripojí ten inštalovaný disk (mount), prepne sa doň (chroot), pripojí dev a sys (mount) a možno aj boot, a finálne preinštaluje grub (update-grub či grub-install).

            Alebo keby to rovno preinštaloval, veď to má zálohované. Prenáša si tie dáta medzi dvoma pičítačmi.

          • RE: Priatelia mám problém 12.03.2019 | 14:26
            Avatar laco2 cinamon  Používateľ

            Neviem koľko štartov vydrží HDD ale ja spúšťam počítač 3x denne, cca po dvoch rokoch sa Linux zmrví preinštalujem a šlape ďalej!Keby bol zlý tak asi nejde znovu dva roky-dobre rozmýšľam??Ja som stará škola-vy mladí hneď meníte-ale ja som si PC poskladal sám!!!

            • RE: Priatelia mám problém 12.03.2019 | 15:13
              Avatar WlaSaTy   Návštevník

              Vymeniť? Tomu nerozumiem, skús to rozviesť celou vetou. Mne sa dožívali disky viac ako 5 rokov, skoro až 10 rokov. Dlhšie to už s nimi nemalo význam. Predsa len bežný disk z pred 10 rokov má dnes kapacitu pamäťovej karty do mobilu a je aj pomalší. Akurát že tá karta nie je stavaná na rovnaký počet náhodných prepisov.

              Ja som sa skôr divil že sa ti chce s tak často sa kaziacim diskom strácať čas. Teraz ľudia prechádzajú z HDD na SSD, a kadejakých funkčných HDD sa všade povaľujú kvantá. Stačí sa opýtať.

              Ale, pokiaľ máš naozaj problémy s elektrikou (blikajú ti žiarovky), tak potrebuješ stabilizovať elektriku aby si tie výpadky neriešil dokolečka 4x za rok.

              • RE: Priatelia mám problém 13.03.2019 | 06:01
                Avatar laco2 cinamon  Používateľ

                Ja si skôr myslím že mi vnučka vypína skôr PC než sa uloží celá Ram-ka na HDD-už som rozmýšľal aj nad Nootebukom,ale stará by sa posrala nad 300€ za nový PC!!!Vieš my dôchodcovia!!!

                • RE: Priatelia mám problém 13.03.2019 | 08:22
                  Avatar WlaSaTy   Návštevník
                  Ja si skôr myslím že mi vnučka vypína skôr PC než sa uloží celá Ram-ka na HDD

                  To by ti musela v tomto prípade držať min 5 sekúnd vypínač počas toho, ako sa ti inštalovali záplaty. S hibernáciou na disk (uložením RAM na HDD) nemá tvoja aktuálna strata initrd nič spoločné.

                  už som rozmýšľal aj nad Nootebukom,ale stará by sa posrala nad 300€ za nový PC

                  Viem, a rozumiem že si si preložil "notebook s dobrým zdrojom, a aspoň nejakou baterkou" po svojom. Ojazdených notebookov je tiež nadbytok. V tvojom prípade stačí, ak mu baterka vydrží zopár minút a zdroj ju za plnej prevádzky nabbije. Je pravda že to ale nevyrieši potencionálny problém so zlým návykom (podržať vypínač až kým to cvakne), ale k tomu sa nevyjadrujem. To je chyba vo výchove. Ak to vôbec bolo spôsobené tým. A dá sa to elegantne zistiť. Linux si totižto zapisuje kedy bol zapnutý, kto na ňom bol prihlásený, a aj či bol korektne vypnutý. TakŽe ak si vtedy pri tom stroji nebol ty a vnučka bola v (malej) škole, tak to bol poltergeist.

    • RE: Priatelia mám problém 11.03.2019 | 15:54
      Avatar laco2 cinamon  Používateľ

      No ono to je dobré!Ale ako sa dostať do terminálu???Keď mi načíta len 4 základné riadky-zrejme to čaká na nejaký príkaz!!

      • RE: Priatelia mám problém 11.03.2019 | 19:01
        Avatar janek-m Ubuntu 22.04  Používateľ

        Problém je, že nečítaš pozorne, čo sa tu viackrát spomína - či už bude treba opraviť Grub alebo systémový súbor, je potrebné nabootovať LIVE SYSTÉM, čiže spustiť systém z inštalačného média DVD alebo USB.

        • RE: Priatelia mám problém 12.03.2019 | 06:18
          Avatar laco2 cinamon  Používateľ

          Vidíš Janek -ty si mi pomohol-lebo píšeš polopatisticky-ja som myslel že keď spustím z CD čka tak nemôžem opravovať ten Linux na HDD uložený!!!

    • RE: Priatelia mám problém 11.03.2019 | 18:28
      Avatar qw11 ubuntu mate 22.04 HP 17-ca1006nc  Používateľ

      Ak by stacilo naozaj opravit grub, tak spusti liveusb/dvd doinstaluj "boot repair" a pomocou neho to oprav.

      https://www.noobslab.com/2016/11/fix-ubuntulinux-mint-boot-and-grub.html

      • RE: Priatelia mám problém 12.03.2019 | 14:30
        Avatar laco2 cinamon  Používateľ

        Skúsim ešte tvoj návod-ak nie preinštalujem mám zálohu!

        • RE: Priatelia mám problém 12.03.2019 | 15:25
          Avatar WlaSaTy   Návštevník

          Niektoré inštalačné médiá ponúkali priamo pri štarte voľbu opraviť grub, stačilo naštartovať a vybrať si z položiek. Ubuntu to malo, pri Minte neviem (nepožúvam). Nič nebolo treba inštalovať. Už dlho som to nepotreboval, takže len toľko.

          • RE: Priatelia mám problém 13.03.2019 | 06:03
            Avatar laco2 cinamon  Používateľ

            Mint to nemá-je tam len inštalácia!Ak nový ktorý linux by ste mi odporúčali???

            • RE: Priatelia mám problém 13.03.2019 | 09:20
              Avatar WlaSaTy   Návštevník

              Moje odporúčanie sa za tie roky (odkedy si sa prvý krát opýtal) vôbec nezmenilo.

              • RE: Priatelia mám problém 13.03.2019 | 12:20
                Avatar laco2 cinamon  Používateľ

                Čiže???????????????????????????????

              • RE: Priatelia mám problém 13.03.2019 | 12:20
                Avatar laco2 cinamon  Používateľ

                Čiže???????????????????????????????

    • RE: Priatelia mám problém 13.03.2019 | 13:01
      Avatar snuff1987   Návštevník

      Neda sa ti nabootovat starsi kernel so starsim initramfs? V grube asi nebudes mat problem, kedze zrejme ho najde a ma problem s initramfs. Takze odporucil by som nabootovat (idealne rovnaku live distribuciu ako povodna cize Mint17 a pregenerovat initramfs). (postup dole akurat vynechaj prikazy grub2...). Keby si mal problem s grubom ostal by si visiet v shelly grub> alebo grub-rescue>.

      Nabootuj live system. 
      
      sudo su
      # lsblk {zistis ktory oddiel je tvoj korenovy na NEFUNKCNOM DISKU a namountuj si ho do /mnt}
      # mount /dev/sdb2 /mnt (za predpokladu ze /dev/sdb2 je tvoja particia ktora sa mapuje na rootfs v skratke(/), moze to byt aj /dev/mapper/nieco-nieco ak mas lvm)
      # mount --bind /proc /mnt/proc
      # mount --bind /sys /mnt/sys
      # mount --bind /dev /mnt/dev
      # chroot /mnt
      # grub2-install /dev/sdb
      # grub2-mkconfig -o /boot/boot.cfg
      # Asi update-initramfs je prikaz v minte.
      
      Checkni si /etc/fstab ci udaje sedia s vypisom "blkid". 
      Ci mas nainstalovany grub tam kde ma byt zistis v rychlosti jednoducho: 
      hexdump -C /dev/sdb | less -> mal by si tam vidiet nejaky retazec s grubom
      • RE: Priatelia mám problém 13.03.2019 | 13:41
        Avatar WlaSaTy   Návštevník

        Pokiaľ mu ten Grub štartoval, tak je takmer isté že mal viac ako jeden kernel (a k nemu prislúchajúci initrd), takže by mu stačilo pri štarte vybrať staršie jadro. Ale, to len odhadujem keďže tú chybu neopásal celú.

        • RE: Priatelia mám problém 13.03.2019 | 16:10
          Avatar laco2 cinamon  Používateľ

          Chlapci!!Ja končím pri načítaní 4-rovh riadkoch-Linux mint,linux Mint repair/skúšal som -0/ďalej-memory test 86+/skúšal som/ a memory test consol 115200-z cd-čka mi nenájde disk!!Radšj mi poradte novší mint!!!

          • RE: Priatelia mám problém 13.03.2019 | 19:25
            Avatar WlaSaTy   Návštevník

            Prezraďte vojak Kefalín, čo si predstavujete pod pojmom "z cd-čka mi nenájde disk"?

            Ak sa už nehlási fyzický disk, tak ti na to nepomôže žiadna mágia. Skús sa pozrieť či ten disk počas posledného prikurovania elektrikou ešte nezomrel. Naštartuj to z LiveCD, zapni terminál, v ňom sa prepni na root-a príkazom sudo -i a vylistuj fyzické disky a ich logické oblasti príkazom: ls -l /dev/sd*. Ak to zobrazí riadky s /dev/sda (fyzický disk) a /dev/sda1 (logický disk) a možno ďalšie, tak je ten disk ešte viditeľný a nezomrel úplne. Vtedy sa oplatí skontrolovať logické disky cez fsck aj s parametrom pre hľadanie zlých sektorov.

            • RE: Priatelia mám problém 14.03.2019 | 06:30
              Avatar laco2 cinamon  Používateľ

              Presne to som urobil-hlási že diska je nenájdený!!Tak aký Mint by ste odporúčali-už som rozhodnutý!!!

              • RE: Priatelia mám problém 14.03.2019 | 07:59
                Avatar Branislav Poldauf Manjaro, Debian stable  Používateľ

                ak ti ten disk nenašlo a spravil si naozaj presne to čo píše vlasatý, tak z disku máš ťažítko

                môj názor je, že na starý pc je oveľa vhodnejší taký MX Linux, Ubuntu Mate alebo Xubuntu (ale ja mint nemám rád - subjektívne mi nesedí)

                Linux: the operating system with a CLUE... Command Line User Environment
                • RE: Priatelia mám problém 14.03.2019 | 09:35
                  Avatar WlaSaTy   Návštevník

                  On si snáď myslel že keď zomrie disk, tak ho oživí nejakým kliknutím.

                  Ohľadne odporúčania, tak stále platí staré múdro. Nech si každý začiatočník vyberie základ toho, čo má niekto v jeho blízkosti. Aby zbytočne nečakal na radu alebo to neriešil niekoľko týždňov. Za mňa Ubuntu deriváty. Na starý komp by som skôr odporučil Xubutu, žerie menej RAM. A vypnúť mu 3D Kompozítor ak grafika nezvláda cukríkové efekty (ako je v prílohe, pred vypnutím).

              • RE: Priatelia mám problém 14.03.2019 | 08:08
                Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

                Laci, prečo na ľudí stále kričíš?

                Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
                • RE: Priatelia mám problém 14.03.2019 | 08:20
                  Avatar Livan Manjaro s XFCE  Používateľ

                  Myslím, že nepozná netiketu a nevie, že !!!! a ??? znamená krik a zvýšené emócie.

                • RE: Priatelia mám problém 15.03.2019 | 07:14
                  Avatar laco2 cinamon  Používateľ

                  Sorry-ja fungujem na iných stránkach v besedách ,tam neriešime ? ani!....

                  • RE: Priatelia mám problém 15.03.2019 | 07:24
                    Avatar Livan Manjaro s XFCE  Používateľ

                    Tu neide o ! a ? ale o !!! a ???, čiže viacnásobný výskyt. To sa považuje za neslušné. Nevadí, do budúcna budeš vedieť, že stačí jedno interpunkčné znamienko.

                    • RE: Priatelia mám problém 15.03.2019 | 08:21
                      Avatar WlaSaTy   Návštevník

                      Neboj, on tú etiketu čítal a porozumel tomu. On len chcel dať dôraz na vetu, a bez vokálu mu nedošlo že zbytočne kričí jak v krčme keď sa zrazu začne prekrikovať niekoľko stolov aby sa rozumeli.

                    • RE: Priatelia mám problém 15.03.2019 | 13:07
                      Avatar laco2 cinamon  Používateľ

                      Dík beriem na vedomie-mňa hlavne zamestnávajú technické veci.

                      • RE: Priatelia mám problém 16.03.2019 | 02:26
                        Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

                        Na technických stránkach komentáre bez kriku ocenia o to viac.

                        Hoci ťa mám rád Laci, moju nechuť odpovedať ti bola práve v tom kriku čo si tu robil, pritom sa stačilo opýtať na problém.

                        Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
                  • RE: Priatelia mám problém 15.03.2019 | 10:50
                    Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

                    Na stránky kde by po mne hocikto bliakal by som nechodil. Nerobím to ani v reálnom živote natož v tom virtuálnom.

                    Máme ťa radi, len mi nedalo ťa na to upozorniť.

                    Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
              • RE: Priatelia mám problém 14.03.2019 | 08:11
                Avatar Andrej Lacho Debian, CentOS ...  Administrátor

                daj si bazos.sk

                tam si najdi za 250e laptop a kup si za 50e SSD disk a mas vystarane.

                • RE: Priatelia mám problém 14.03.2019 | 08:23
                  Avatar Livan Manjaro s XFCE  Používateľ

                  Z bazošu by som notebook nekupoval ale radšej nejaký repas aj so zárukou z napr. bigon.sk alebo inej firmy, ktoré sa repasmi zaoberajú. Dajú sa tam zohnať thinkpady alebo Delly za veľmi zaujímavé ceny aj s 2 ročnou zárukou.

                  • RE: Priatelia mám problém 14.03.2019 | 09:37
                    Avatar WlaSaTy   Návštevník

                    Ja by som starý NB nekupoval vôbec. Ja by som sa opýtal kadejakých synovcov alebo švagrov či nemajú niečo vypoužívané čo ešte funguje a dá sa do toho napchať RAM, ale s SATA diskom. Tie prastaré (PATA alebo ATA) sa už dajú zohnať len v múzeu, a počítače čo ich využívali majú cez 10 rokov. Do toho by som už nešiel.

                • RE: Priatelia mám problém 15.03.2019 | 07:16
                  Avatar laco2 cinamon  Používateľ

                  Laptop už jeden mám z W-7 čkou na záhradke-píšem pamäti,ale ja som tvrdohlavý cap-uvidíte nainštalujem nový Mint a bude šlapať ďalej predsa je to moje "Dieťa"..

                  • RE: Priatelia mám problém 15.03.2019 | 07:29
                    Avatar Livan Manjaro s XFCE  Používateľ

                    Ak ti môžem poradiť, na starý počítač s málo RAM je lepšie LM s XFCE než tvoj obľúbený cinnamon. Ten je rozožratý z pohľadu využitia pamäte.

                    • RE: Priatelia mám problém 15.03.2019 | 13:11
                      Avatar laco2 cinamon  Používateľ

                      Dnes som si nainštaloval podľa vašej rady Xubuntu 17.04 XFce,najprv som ho chcel vedľa Mintu 17-to mi odmietlo pre chyby disku-tak som dal preinštalovať komplett-a to ide-čiže mám disk na v zálohe 320GB-5 ročný a teraz fachčím na 10 ročnom 80GB-až sa zasa niečo zvrtne mám rezervu!Tým pádom považujem problém za uzavretý!!!

                      • RE: Priatelia mám problém 15.03.2019 | 19:54
                        Avatar WlaSaTy   Návštevník

                        Nemáš preklep v dátume vydania 18.04 alebo 18.10? Ten 17.04 je mimo hry.

                        • RE: Priatelia mám problém 18.03.2019 | 06:34
                          Avatar laco2 cinamon  Používateľ

                          Nie !Dal som 17-tku.nevadí preinštalujem na 18-tku dík,ja som sa pýtal ale povedali mi xubuntu..alebo ubuntu??Aký je v tom rozdiel?

                          • RE: Priatelia mám problém 18.03.2019 | 06:55
                            Avatar Livan Manjaro s XFCE  Používateľ

                            Rozdiel je v desktopovom prostredí (Gnome alebo Unity vs. XFCE) a predinštalovaných programoch.

                            • RE: Priatelia mám problém 18.03.2019 | 15:45
                              Avatar laco2 cinamon  Používateľ

                              To vieš že neviem čo to znamená-" desktopovom prostredí (Gnome alebo Unity vs. XFCE)"

                              • RE: Priatelia mám problém 18.03.2019 | 16:22
                                Avatar vxmery Mint 21.3 Cinnamon  Používateľ

                                Čau Laci, Xfce je desktopové prostredie vhodné aj pre staršie stroje. Inak povedané, tvoj počítač by si mal s Xubuntu dobre rozumieť. Najnovšia verzia 18.04.2 32bit je stiahnuteľná odtiaľto. Máš pochvalu, že už nedávaš za vetu tri výkričníky.

                                A teraz moja otázka - pestoval si už niekedy ačokču?

                                • RE: Priatelia mám problém 19.03.2019 | 14:10
                                  Avatar laco2 cinamon  Používateľ

                                  Nie!Ja som pestovateľ starých tradičných rastlín a stromov!

                                  • RE: Priatelia mám problém 20.03.2019 | 10:15
                                    Avatar WlaSaTy   Návštevník

                                    Perfiš, nejaké tradičné čili by neboli?

                                    • RE: Priatelia mám problém 20.03.2019 | 16:37
                                      Avatar laco2 cinamon  Používateľ

                                      Jasné mám vlastnú úrodu-pošlem sušené-pošli adresu na havo@azet.sk

                                      • RE: Priatelia mám problém 20.03.2019 | 20:48
                                        Avatar WlaSaTy   Návštevník

                                        Nuž, je to čili niečo z predkolumbovských čias keď nechceš pestovať tradičnú paprikouhorku známu aj ako ačokča? Teda tradičnú z amerického kontinentu ktorý ževraj objavil Kryštof Kolombusz...

                                        • RE: Priatelia mám problém 20.03.2019 | 21:03
                                          Avatar vxmery Mint 21.3 Cinnamon  Používateľ

                                          Zemiaky a kukurica takisto stradičneli, všakáno

                                          • RE: Priatelia mám problém 20.03.2019 | 21:06
                                            Avatar WlaSaTy   Návštevník

                                            Ty, ako vyzerala Staromaďarská kuchyňa pred tým ako priniesol Kolombus tú pálivú papriku z Ameriky?

                                            • RE: Priatelia mám problém 20.03.2019 | 21:46
                                              Avatar vxmery Mint 21.3 Cinnamon  Používateľ

                                              Predkovia prezradili, že jedli štrúdle.

                                        • RE: Priatelia mám problém 21.03.2019 | 02:58
                                          Avatar laco2 cinamon  Používateľ

                                          Mám malú záhradku nemôžem rozširovať už danný sortiment cca 25druhov...

                                          • RE: Priatelia mám problém 21.03.2019 | 08:33
                                            Avatar WlaSaTy   Návštevník

                                            Ačokča je ťahavá, tá sa zavesí o zadný plot. Ale tam už určite máš malinčie.

                                • RE: Priatelia mám problém 20.03.2019 | 16:41
                                  Avatar laco2 cinamon  Používateľ

                                  To mi stiahlo Torent-čo to je?Ja potrebujem ISO,

                                  • RE: Priatelia mám problém 20.03.2019 | 18:02
                                    Avatar Livan Manjaro s XFCE  Používateľ

                                    Stiahni si ten torrent, nainštaluj program transmission a v ňom si ten torrent (alebo iný program na torrenty - napr. Deluge) otvoríš a dáš stiahnuť. Výsledok sťahovania už bude iso,

                                  • RE: Priatelia mám problém 20.03.2019 | 19:03
                                    Avatar vxmery Mint 21.3 Cinnamon  Používateľ

                                    Torent otvoríš a začneš sťahovať ISO Xubuntu, pozri priložené obrázky.

                                  • RE: Priatelia mám problém 21.03.2019 | 07:55
                                    Avatar Branislav Poldauf Manjaro, Debian stable  Používateľ
                                    Linux: the operating system with a CLUE... Command Line User Environment
                                    • RE: Priatelia mám problém 21.03.2019 | 07:56
                                      Avatar Branislav Poldauf Manjaro, Debian stable  Používateľ
                                      Linux: the operating system with a CLUE... Command Line User Environment
                                      • RE: Priatelia mám problém 27.03.2019 | 17:10
                                        Avatar laco2 cinamon  Používateľ

                                        Díky stiahol som rovno ISO napálil a inštaloval....

                              • RE: Priatelia mám problém 18.03.2019 | 18:36
                                Avatar Livan Manjaro s XFCE  Používateľ

                                Ubuntu používalo v starších verziách prostredie Unity, najnovšia verzia prešla k prostrediu Gnome. No a Xubuntu používa prostredie XFCE. Ako to vyzerá si musíš pozrieť napríklad v livku. Z uvedených sa Cinnamonu najviacej podobá XFCE a je aj najmenej náročné.

                          • RE: Priatelia mám problém 18.03.2019 | 09:42
                            Avatar WlaSaTy   Návštevník

                            Ďalší rozdiel je v tom, že bežné vydania Ubuntu majú momentálne podporu až tri štvrte roku, pričom bežné vydania Xubuntu majú momentílne podporu len pol roka. To som ti už zbytočne niekoľko krát vysvetľoval.

                            Nuž, rob ako myslíš. Kľudne si používaj čo chceš, a aj na čom chceš. Je to tvoja voľba.

                          • RE: Priatelia mám problém 18.03.2019 | 20:21
                            Avatar WlaSaTy   Návštevník
                            ja som sa pýtal ale povedali mi xubuntu..alebo ubuntu

                            Nuž, asi ľudia predpokladali že si vyberieš niečo aktuálne, čo má podporu. Bez toho je v prípade problému ťažké radiť pri akejkoľvek chybe. Ak to má totižto podporu, tak sa veľa chýb opraví len jednoduchým aplikovaním záplat. Takže pokiaľ budeš inštalovať nepodporované verzie niečoho, tak je jedno čo to niečo bude.