grup

Sekcia: Komunita 29.08.2007 | 11:58
Jozef   Návštevník
Čaute!
Hneď na začiatku musím povedať, že som totálny laik do linuxu. Na notebooku kde bol linpus linux som pomocou partion magic sformátoval hardisk a chcel som, aby tam zostal iba dos, ale po rešratrtovaní mi nabehol GRUP a žiadny príkas to neberie, Najhoršie, že pri kontrole disku ho ani nevidno a nič sa s ním nedá robiť. Je možné tem GRUP nejako odstrániť, aby počítač nabiehal iba v dose?
    • Re: grup 29.08.2007 | 12:26
      Avatar srigi   Používateľ
      Ak kces bootovat do dosu, treba ti DOS bootovaciu disketu (mozes vytvorit vo WinXP->formatovat A:). Nabootujes z nej, spustis dosovskyfdisk, pomazes particie, vytvoris jednu primarnu particiu, das jej boot priznak (set active partition), zmeny ulozis, restartnes (zase nabootujes z diskety) a uz iba napises
      sys a: c:
      po restarte (vyber disketu) Ti nabehne DOS.

      IMO si myslim, ze DOS kces na to aby si instaloval iny system (Windows?). Takze cely tento postup je zbytocny, zober bootCD daneho systemu a surovo ho tam nainstaluj.
    • Re: grup 29.08.2007 | 12:40
      open source   Návštevník
      predpokladam ze na tom pocitaci nijaky dos nie je nainstalovany takze ti ani nijaky nemoze nabehnut. zober si cd operacneho systemu, ktory chces nainstalovat a nainstaluj ho. predtym sa ubezpec ze v biose mas nastavene predvolene bootovanie z cd/dvd mechaniky.
      • Re: grup 29.08.2007 | 13:11
        Jozef   Návštevník
        Sridi má pravdu, ale keď vložím inštalačné CD, tak mi nevie nájsť HD a nezačne inštalácia. Som bezradný.
      • Re: grup 29.08.2007 | 13:14
        Jozef   Návštevník
        Sridi má pravdu, ale keď vložím inštalačné CD, tak mi nevie nájsť HD a nezačne inštalácia. Som bezradný. Ešte v biose je boot na cd/dvd
        • Re: grup 29.08.2007 | 13:37
          WlaSaTy   Návštevník
          :keď vložím inštalačné CD, tak mi nevie nájsť HD a nezačne inštalácia.