nenačíta cd

Sekcia: Aplikácie & Desktop 20.09.2007 | 11:25
Avatar peter ubuntu710/XP:)  Používateľ
mám doma pc s XP a Ubuntu 704 išlo všetko v pohode ale začalo mi blbnúť napaľovanie v XP a v nere mi ukazuje že nemám aspi a teraz mi v ubuntu nechce načítať žiadne cd ani dvd vôbec ich nepripojí alebo sa ma pyta či chcem zapisovať na čisté cd pričom ide o audio alebo data cd. chcel som preinštalovať XP ale vypísalo mi že acpi .sys je poškodený a tie plné cd v xp otvorim tak neviem či je niečo zlé v biose. neviem ani kde hľadať chybu . poradí niekto - v linuxe som začiatočník .
nikto nie je dokonalý
    • Re: nenačíta cd 20.09.2007 | 12:47
      ---   Návštevník
      chyba nie je v linuxe ,ale v mechanike (tipujem) , aka je stara ta mechanika?
      • Re: nenačíta cd 20.09.2007 | 23:10
        Avatar peter ubuntu710/XP:)  Používateľ
        LITE-ON DVDRW LDW-851S firmware GSOP mám ju asi 1 rok a počítač sempron 2400, základná doska PCChips M848A, čipová sada SiS 748, grafika NVIDIA GeForce FX 5200/128 MB a myslím či som niečo nevymazal v registroch XP ale nerozumiem ako by to mohlo mať vplyv na linux.poradte aspoň ako nájsť v čom je chyba
        nikto nie je dokonalý
        • Re: nenačíta cd 21.09.2007 | 00:28
          Avatar srigi   Používateľ
          nastav si v BIOSe defaltne nastavenia, vypni PC od elektriky cez noc, podpajaj kable od macaniky. Rano to zapni, nabootuj a uvidis.

          BTW skus nacitat nejake LiveCD (najlepsie strieborne, nemas nahodou Ubuntu zo shipit programu?). Ak nepojde ani to Livko, tak potom mozes este skusit naflashovat najnovsi firmware.

          Ak nepomoze, tak potom ju mozes skusit rozobrat, a usnymi vatickami a izopropylalkoholom skusit vycistit sosovku.
          • Re: nenačíta cd 22.09.2007 | 12:01
            Avatar peter ubuntu710/XP:)  Používateľ