špeciálne znaky v linuxe

Sekcia: Konfigurácia 24.03.2006 | 10:25
m@rtin   Návštevník
Som začiatočník a neviem ako napísať špeciálne znaky ako napr. @ & < " ' apod. Nechce sa mi furt preklikávať do mapy znakov
    • Re: špeciálne znaky v linuxe 07.07.2005 | 19:12
      borgcube   Návštevník
      prepni na anglicku klavesnicu, alebo si pozri v ascii tabulke dekadicke cislo znaku a stlac lavy alt+cislo
      • Re: Re: špeciálne znaky v linuxe 07.07.2005 | 19:25
        andrew   Návštevník
        pokial viem, tak to alt funguje len vo windowse(aspon mne to v linuxe nejde). ale staci si dat anglicku klavesnicu a shift+2... mas special znaky
        • Re: Re: Re: špeciálne znaky v linuxe 07.07.2005 | 20:07
          Tomáš Srnka   Návštevník
          zmenit klavesnicu zalezi od grafickeho prostredia. Napr. v KDE(NO FLAME!!!!): kcontrol->Pristupnost a regionalne nastavenia->Rozlozenie klavesnice->Rozmiestnenie.
          • Re: Re: Re: Re: špeciálne znaky v linuxe 07.07.2005 | 20:25
            borgcube   Návštevník
            vseobecne: setxkbmap kodKrajiny
            • Re: Re: Re: Re: Re: špeciálne znaky v linuxe 07.07.2005 | 23:13
              hurfo   Návštevník
              tak toto zaujima aj mna v Mandrake mi fungovala skratka z oken alt+shift ale v suse ani za toho... a menit klavesnicu cez menu tak to fuckt ee keby tam bola aspon nejaka vlajocka, klikatko na zmenu klavesnice nejde to nejakou skratkou pripadne nastavenim pre klavesove skrytky ktore mimochodom v suse neviem najst a teda ani nastavit
            • Re: Re: Re: Re: Re: špeciálne znaky v linuxe 07.07.2005 | 23:16
              borgcube   Návštevník
              doplenenie: samozrejme zo shellu ;)
    • Re: špeciálne znaky v linuxe 15.07.2005 | 17:51
      m@rtin   Návštevník
      Ten ľavý alt mi nefunguje. Vo win som zvyknutý na napr. Ctrl + Alt + V pre @. Nedá sa nadefinovať takáto klávesová skratka?
      • Re: Re: špeciálne znaky v linuxe 15.07.2005 | 18:18
        dusan   Návštevník