Ubuntu 8.10 vs. openSUSE 11.1

Sekcia: Aplikácie & Desktop 08.12.2008 | 15:07
Avatar ovi Ubuntu 9.10 "Karmic Koala"  Používateľ
Som začiatočník, zatiaľ mám nainštalované Ubuntu 8.10 vo Windowse (resp. je to dualboot, len nemám rozdelenú partíciu). Momentálne som veľmi spokojný s Ubuntu. Mal som asi týždeň openSUSE 11.0 a veľmi sa mi páčila. Som typický windowsák, ale už ma to nebaví. Potreboval by som poradiť, čo je pre mňa vhodnejšie. Potrebujem pri svojej práci (tvorba webu) klasické windowsácke skratky typu ALT+123, ALT+125 - zložené zátvorky (toto na ubuntu nefunguje, ak by sa to dalo nejako "doinštalovať" bolo by to skvelé... neviem aká je podpora na openSUSE). Veľmi ma láka aj ten nový openSUSE, ktorý je čochvíľa tu. Mohol by mi niekto ponúknuť nejakú odbornú pomoc, ako sa zhostiť s jedným z týchto distribúcií? BTW: Na Ubuntu 8.10 mi v kuse vypisuje, že nemám nainštalovanú zvukovú kartu, ale zvuky a hudbu prehráva v poriadku...


Moja zostava je ASUS F3E - konkrétne: http://www.najnakup.sk/Porovnaj_15-4-ntb-intel-2gb-250gb_ASUS-F3E-AP368-15-4-T5750-2GB-250GB-bez-OS_189442.html

Ďalšia podotázka, keď mám teraz nainštalované to Ubuntu 8.10, dajú sa nejako zachovať nastavenia, naformátovať disk, zmazať win, nainštalovať na Cčko Ubuntu a mať WinXP vo VirtualBoxe? K tvorbe webu potrebujem aj niektoré čisto windowsácke aplikácie a napríklad vo Wine mi nešiel Photoshop CS3 či Fireworks CS3 ...

Za odpovede vopred ďakujem
    • Re: Ubuntu 8.10 vs. openSUSE 11.1 08.12.2008 | 15:37
      Avatar boko SUSE11.1 64b  Používateľ
      Ked mas vacsi disk tak si odskusaj oba systemy, nainstalovane mozes mat viacere.
      WinXP dat do virtualboxu sa da dat.
      Linux sa da nainstalovat ... ale uz sa to nebude nazyvat Ccko lebo linux ma inu strukturu.
      • Re: Ubuntu 8.10 vs. openSUSE 11.1 08.12.2008 | 16:39
        Avatar ovi Ubuntu 9.10 "Karmic Koala"  Používateľ
        To, že sa to Cčko volať nebude, to viem :-)