Problem s 3D grafikou

Sekcia: Aplikácie & Desktop 30.01.2009 | 16:10
Avatar Filip Horňák ArchLinux  Používateľ
Zdravím mám problém s fps v glxgears a v iných 3D grafických aplikáciach. V tých dobách keď som mal Archlinux s neprekompilovaným kernelom asi zhruba pred dvomi týždňami my vypisovalo glxgears ze mam obnovovaciu frekvenciu zhruba 60 FPS. V časoch po kompilácií sa mi ta frekvencia zdvihla približne na 350, ale stále mi to nedalo a tak som skúsil livecd gentoo a ten mal zhruba 650FPS ako náhle som to chcel preinštalovať tak mi to ani nie zo zvláštnych dôvodov crashlo. A nainštaloval som si bubuntu 7.10 lebo nič iné som po ruke nemal, to sa stalo ak si dobre vzpomínam včera. To malo tiež okolo 600 fps, mal som spustený aj compiz ale ten zrejme veľa nerobí. Dal som updete na 8.04 a čo sa nestalo frekvencia mi klesla zhruba na 500 fps. A pocítil som to aj v blenderi, len sa v ňom učím robiť.
Moja otázka znie čo vplýva na rýchlosť 3D grafiky (softvérovo)? Dá sa to nejako upraviť, resp. s čímsa mám pohrať?
Za odpovede ďakujem.

Inak mam Intel Pentium M 1.7Ghz, 768MB ram, a integrovanú intel grafiku: 855GM, ja viem neni to žiadna sláva.
    • Re: Problem s 3D grafikou 30.01.2009 | 19:41
      Avatar Lapajko Arch Linux  Používateľ
      glxgears mi beží na 2243 FPS
      aj keby si mal 600 FPS, zdá sa mi to málo, aj keď pravdou je, že nikdy som nemal integrovanú grafiku.

      Pohľadaj správne ovládače, napr:
      http://intellinuxgraphics.org/documentation.html
      alebo si pozri repozitáre
    • Re: Problem s 3D grafikou 30.01.2009 | 22:13
      Avatar Zefram Cochrane MS Windows Vista Ultimate 64bi  Používateľ
      $ glxgears
      3181 frames in 5.0 seconds = 636.055 FPS
      3193 frames in 5.0 seconds = 638.460 FPS

      $ uname -a
      Linux ubuntu 2.6.24-22-generic #1 SMP Mon Nov 24 18:32:42 UTC 2008 i686 GNU/Linux

      $ lspci | grep -i vga
      00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 82945G/GZ Integrated Graphics Controller (rev 02)

      $ cat /proc/cpuinfo | grep 'model name'
      model name : Intel(R) Atom(TM) CPU 230 @ 1.60GHz
      model name : Intel(R) Atom(TM) CPU 230 @ 1.60GHz

      U mna to vzdy to bolo okolo 400-600, a to vsetky 3D aplikacie bezia normalne. Treba si uvedomit ze akonahle je FPS nad 100 nema velky zmysel sa zapodievat hladanim co sposobuje toto spomalenie, lebo ked ti klesne FPS z 600 na 500 tak pri realnej aplikacii ktora ma dajme tomu 24 FPS to sposobi spomalenia len na 23.8 Hz namiesto 24 (mozes si spocitat ze je to skutocne tak)
      • Re: Problem s 3D grafikou 17.02.2009 | 23:22
        Avatar Filip Horňák ArchLinux  Používateľ
        Neviem z akych pricin je to v archu takto ale uz vela ludi sa na to stazovalo, cital som ze vraj je to kvoli novej verzii xorg a intl ovladacu. Konec koncov glxgears neni benchmark ani sa tak nesprava, lebo si staci prekonfigurovat DRI a bude vam davat rovnake cislo ako je obnovovacia freqencia obrazovky. A tato "pomalost" nema suvys s ziadnymi 3d aplikaciami napr. hry davaju rovanke prip. vyzsie fps ako pri inych distrach.