Kde su i-uzly

Sekcia: Ostatné 27.04.2010 | 19:21
Jaksik za boha neviem nikde najst kde sa nachadzaju inody. Napadlo mi ze by mohli byt v adresaroch, kedze adresar je len subor. Alebo su vsetky ulozene nejak centralne? Je to vobec deterministicke pre vsetky linuxove distribucie, alebo to ma kazda inak?
    • Re: Kde su i-uzly 27.04.2010 | 19:24
      Myslim kde sa fyzicky nachadzaju. Urcite niekde na systemovej particii.
    • Re: Kde su i-uzly 27.04.2010 | 21:50
      v adresaroch su iba cisla i-uzlov a nazvy suborov (+nieco), nie samotne i-uzly. to kde sa fyzicky nachadzaju je asi fs specificke. tipoval by som, ze bud v superbloku, alebo blizko dat, na ktore odkazuju.
    • Re: Kde su i-uzly 27.04.2010 | 22:27
      Avatar dodoedo Fedora Linux  Používateľ
      http://www.unix.com/7311-post2.html Máš citlivý pohľad na vec. :-)
      G. Orwell: "Čím více se společnost vzdaluje od pravdy, tím více bude nenávidět ty, kteří ji říkají."
      • Re: Kde su i-uzly 28.04.2010 | 01:17
        Slazer   Návštevník
        Dik za odpovede. Ten comment (dodoedo) sa ale tyka len toho co je inod, nie kde sa nachadza.
        • Re: Kde su i-uzly 28.04.2010 | 12:09
          G. Orwell: "Čím více se společnost vzdaluje od pravdy, tím více bude nenávidět ty, kteří ji říkají."
          • Re: Kde su i-uzly 28.04.2010 | 15:53
            Slazer   Návštevník
            Tak som si precital tento vynikajuci clanok. Skusim napisat ako myslim ze to je a pod tym bude preco si to myslim (citacia).

Ked vytvorim subor, jeho meno spolu s cislom inodu (nie inodom samotnym) sa zapise do aktualneho adresara. When a file is created, it is assigned both a name and an inode number, which is an integer that is unique within the filesystem. Both the file names and their corresponding inode numbers are stored as entries in the directory that appears to the user to contain the files. That is, the directory associates file names with inodes.
            Co sa stane ked ho chcem otvorit? Z jeho mena mi OS zisti cislo inodu (viz. hore). Na zaciatku FS (za superblokom) sa nachadzaju cisla inodov+akesi pointre na skutocny fyzicky obsah (fyzicke umiestnenie suboru na HDD, File size, atributy atd.) inodu na disku . * The inode numbers and their corresponding inodes are held in inode tables, which are stored in strategic locations in a filesystem, including near its beginning.
            Takze v obsahu inodu sa nachadza aj fyzicke umiestnenie tohto inodu na disku a ked zistim to, moze mi uz moj OS vydat pristup k pozadovanemu suboru (samozrejme po skontrolovani opravneni). This metadata (ten inode) includes (1) the size of the file (in bytes) and its physical location (i.e., the addresses of the blocks of storage containing the file's data on a HDD), (2) the file's owner and group, (3) the file's access permissions (i.e., which users are permitted to read, write and/or execute the file), (4) timestamps telling when the inode was created, last modified and last accessed and (5) a reference count telling how many hard links point to the inode.
            Je to skutocne takto, alebo som si zas nieco nespravne domyslel?

*Ake velka je vsak oblast kde sa tie cisla+pointre nachadzaju? To zavisi od mnozstva suborov (adresar=subor). A kedze to dopredu neviem tak...
            Space for inodes must be set aside when an operating system (or a new filesystem) is installed and that system does its initial structuring of the filesystem. Within any filesystem, the maximum number of inodes, and hence the maximum number of files, is set when the filesystem is created.
            • Re: Kde su i-uzly 28.04.2010 | 16:21
              Ahoj.

Nechce sa Ti napísať o nových informáciach, čo si sa dozvedel aj krátky článoček tunaky....?

:-)
              • Re: Kde su i-uzly 28.04.2010 | 23:26
                Slazer   Návštevník
                Dik za kompliment;-). Ale neviem ci som to pochopil dobre z toho clanku.