problém s archívom

Sekcia: Aplikácie & Desktop 17.05.2010 | 15:03
Avatar Peter Paška Ubuntu 11.04, LinuxMint  Používateľ
Zo stránky VŠ (študujem diaľkovo) si sťahovávam materiály na štúdium. Tie sú často vo formáte .zip a názvy dokumentov s diakritikou. Cez Ark sa mi, ale tieto dokumenty síce rozbalia no pri pokuse otvoriť ich mi píše, že ich nevie nájsť. Dokonca v jednom prípade ich ani pod rootom neviem zmazať z miesta rozbalenia. Cez 7z som síce archív rozbalil ale musel som najprv názvy dokumentov prepísať, aby ich bolo možné otvoriť a čítať. S archívom .rar tieto problémy nemám.
Moje otázky: Je možné nejakými pluginmi či ako spraviť rozbaľovanie týchto archívov tak, aby to bolo jednoduché? tj. aj s diakritikou
Akým spôsobom odstránim z dokumentov už spomínaný rozbalený a nepoužiteľný archív?
Apelácia na študijné odd. aby to balili do rar a prepisovali názvy bez diakritiky bola márna. Vraj každý má zip vo win ale rar mať nemusia a prepisovať názvy dokumentov je veľa práce.
PC Intel Core2Duo {3200}, 2GB RAM, ASUS Nvidia GTS250 1GB, 1 TB HDD, MB ASUS P5QE-L / NTB Fujitsu Lifebook AH512
    • Re: problém s archívom 17.05.2010 | 16:00
      Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor
      Krusader, convmv, možno aj Gnome commander.
      Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
      • Re: problém s archívom 17.05.2010 | 16:37
        Avatar Peter Paška Ubuntu 11.04, LinuxMint  Používateľ
        Krusader som skúšal. Spustený v admin móde nebol schopný daný rozbalený archív zmazať skončil z hláškou nepodarilo sa zmazať súbor alebo priečinok....... súbor neexistuje.
        Pokiaľ si myslel na rozbalovanie archívu, tak to som neskúšal, ale skúsim.
        PC Intel Core2Duo {3200}, 2GB RAM, ASUS Nvidia GTS250 1GB, 1 TB HDD, MB ASUS P5QE-L / NTB Fujitsu Lifebook AH512
        • Re: problém s archívom 17.05.2010 | 19:10
          Avatar maor Mint, Debian, Raspbian, LibreELEC  Používateľ