rozbalenie .img suborov

Sekcia: Aplikácie & Desktop 11.06.2010 | 19:16
Tenebrion   Návštevník
Dobrý deň

na úvod by som rád poznačil, že som s linuxom úplný začiatočník a teda moje vedomosti ohladne práce s ním su zatial chabé. Preto by som potreboval v tomto konkrétnom prípade pomoc od skusenejšieho uživateľa.
Stiahol som si na svôj disk hru, ktorá je vo formáte .img a neviem ako daný súbor rozbaliť. Prezrel som si zopár tém na fore, ale k riešeniu problému som sa zatial nedostal. Ocením teda vaše rady a nápady. Dakujem :)
    • Re: rozbalenie .img suborov 11.06.2010 | 20:09
      Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
      hodit slovo img a iso do synapticu :)
    • Re: rozbalenie .img suborov 11.06.2010 | 21:28
      Avatar dodoedo Fedora Linux  Používateľ
      Ahoj.

      Ľudovo a účelovo povedané:

      .IMG je súbor (a druh formátu), ktorý sa najlepšie hodí na takzvané "napálenie na CD alebo DVD disk". Volá sa niekedy aj obraz a predstavuje akúsi digitálnu kópiu originálu. Čiže, keď si si (od niekoho/zo servera) stiahol takýto kompaktný súbor, znamená to, že je potrebné (pre ďalšiu prácu s ním) ho napríklad napáliť na nejaké médium t.j. CD disk alebo DVD disk (podľa jeho veľkosti).

      Napíš, aký Linux ( spisovne je "akú linuxovú distribúciu") používaš a podľa toho sa Ti môže napr. doporučiť program na spomínané napalovanie.

      G. Orwell: "Čím více se společnost vzdaluje od pravdy, tím více bude nenávidět ty, kteří ji říkají."
      • Re: rozbalenie .img suborov 12.06.2010 | 01:00
        KrisKo   Návštevník
        Neviem, ci to pojde s IMG obrazmi, ale s ISO to funguje tak, ze ich mozes pripojit. V novom UBUNTU 10.04 sa to da priamo, alebo cez konzolu prikazom: sudo mount -o loop /cesta/k/obrazu.img /media/image
      • Re: rozbalenie .img suborov 12.06.2010 | 13:53
        Avatar tenebrion   Používateľ
        Používam distribúciu Ubuntu 10.4
        • Re: rozbalenie .img suborov 12.06.2010 | 14:45
          KrisKo   Návštevník