Skúsiť vyčistiť mechaniku?

Sekcia: Hardware a Drivery 16.08.2010 | 12:54
Avatar Andrej Pavelka Ubuntu 10.04  Používateľ
Ahojte. Stáva sa mi, že keď vložím inak funkčné DVD do mechaniky notebooku, tak mi ho vôbec nenačíta a je jedno o aký formát súborov, ktoré sú nahraté na disku ide. Stáva sa mi to pri filmoch, aj pri linuxových inštalačných DVD. Nepripojí mi mechaniku a keď kliknem na pripojiť (mount), tak mi to vypíše chybu, že ju nemôže pripojiť. Skúsil som do mechaniky strčiť inštalačné DVD jedného linuxu, ktorý som vypaľoval nedávno a odmietlo mi ho zobrať. Skúsil som prejsť do Windowsu, tiež to DVD odmietlo zobrať. Skúsil som ho nabootovať pri štarte počítača, po chvíli čakania ma to presunulo naspäť do GRUBu na HDD. Keď som ho potom skúsil dnu strčiť zasa, zobralo ho, načitávalo, dali sa z neho spúšťať a otvárať súbory, dalo sa mi nabootovať. To niekedy počítač DVD prijme a niekedy nie. Notebook mám dva roky a osem mesiacov s nainštalovanou linuxovou distribúciou Debian. Za tú dobu som mechaniku ešte nečistil, ale zase nikdy zbytočne otvorená nebola a nikdy som sa hlavy nedotkol. Jemný poprašok na nej ale je. Skúsiť vyčistiť mechaniku? (Najskôr asi áno.) Ak áno, ako sa má čistiť, čo na to použiť, na čo si treba dať pozor? Nikdy som to ešte nerobil.
http://pavelka-andrej.rhcloud.com/
    • Re: Skúsiť vyčistiť mechaniku? 16.08.2010 | 13:16
      Avatar dodoedo Fedora Linux  Používateľ
      Upozornenie na začiatok.
      Postupuj opatrne !
      Mal som podobný problém (na NB) s mojim DVD (Sony výrobok), ktoré nenačítavalo média CD/DVD.

      1)

      Po vysunutí mechaniky som si všimol a pod lupou skontroloval, že flexibilný mini-káblik, ktorý spája laserovú čítaciu diódu s elektronikou driveru je prelomený a tým pádom prerušený/zlomený.
      Okamžite mi to v servise pre NB vymenili.

      2)