Ahojte, mam mensi problem na mojom PC. Mam nainstalovany debian a window manager je gnome. Problem je ze, pisma v menu niektorych aplikacii (zatial som zistil Google Earth a Cisco Packet Tracer) a taktiez aj input boxy na prihlasovacej obrazovke maju konsku velkost fontu. Tu prikladam screenshot, aby bolo jasnejsie o com hovorim:
problem
Neviem kde mam co nastavit, lebo jednoduche nastavenie cez "Vzhlad/pisma" s tym nic neurobi. Budem vdacny za kazdu radu, dakujem...
sudo apt-get install ttf-mscorefonts-installer
/usr/share/gdm/defaults.conf
na mieste kde sa nachadza nasledovny text:[server-Standard]
je potrebne dopisat -dpi 96,name=Standard server
command=/usr/X11R6/bin/X -audit 0
cize cele to bude vyzerat takto:
[server-Standard]
name=Standard server
command=/usr/X11R6/bin/X -audit 0 -dpi 96
Uz je su texty male ako maju byt, ale niektore su dost kostrbate a slabo citatelne vid. obrazok Ale takto sa to da uz prekusnut, dakujem za ochotu :)
Tvoj predpoklad nebol spravny a nazrel som sem este..
Aby som to zhrnul:
Inak, chovanie zle nastaveného, resp. nenastaveného DPI (grafickej hustoty) poznám veľmi osobne. Vždy keď sa robila zásadná zmena vo funkcionalite X Windows som ho zažil. Skutočne to vyzeralo podobne, len s malým rozdielom. Všetky grafické aplikácie mali túto chybu všade, kde sa vykreslovalo písmo. Bez výnimky všetky. U Teba to robili len niektoré. A presne takto sa vždy chovalo grafické rozhranie keď si aplikácia vypýtala neexistujúci font alebo vyžadovala jeho neexistujúci rez. Systém jej potom jednoducho podhodil buď niečo podobné alebo štandardný font System ktorého bežná veľkosť zvykla byť mimo rozsahu bežných fontov, teda bol oveľa menší. Preto to aplikácia jednoducho dala pri zobrazení roztiahnúť, ale netrafila sa. Takže naslinenie grafiky na fixnú hustotu zobrazenia síce umožnilo zobrazenie relatívne čitateľného menu, ale problém to nerieši. Či Ti také rýchle riešenie (či obídenie problému) vyhovuje, tak to je len na Tebe a mna to nezaujíma.
Inak, k tomu trolovaniu. Nepredpokladám že by korporácia ako Cisco nepribalila k X rokov starému software aj inštalačnú príručku a do nej nepribalila aj poznámku ohľatne požadovaných závislostí a prvej pomoci riešenia problémov. Ak by to tam nebolo, tak máš jednoducho možnosť využiť ich platenú podporu kde by Ti krásne vytvorili lístoček ariešili by ti to v rámci predplatenej podpory k zakúpenému produktu alebo hardware. Alebo, ešte je jedna možnosť. Nemal si možnosť využiť ich platenú podporu. Či už z absencie legálnej podpory (vlastnenie zrecyklovaného HW zakúpeného z druhej ruky a bez prevedenia klientských atribútov od pôvodného vlastníka), alebopretože nemáš trpezlivosť na dohadovanie sa v pidgeon english, v dnešnej dobe zvanej aj engrish, najmä po pol hodine prepínania po celom svete operátormi helpdesku ako to majú v nadnárodných spoločnostiach. A vlastne aj dôvod nevyužitia podpory prislúchajúcej k produktu ma nezaujíma. je to tvoja vec, a pravdepodobne aj vec tvojho nadriadeného či mu nevadí že obchádzaš využívanie pracovných prostriedkov platenej podpory. A taktiež mi nevadí že si ma nazval trolom aj keď lezieš s otázkou pre platenú podporu na fórum kde ľudia píšu v rámci svojho voľného času a len pre pocit z toho že niekomu pomohli a popritom sa niečo nové naučili.
Teda, pokiaľ už nedali ten nástroj zdarma k dispozícii pre všetkých, aj bez nutnosti overenia klientských atribútov. Ale, to pochybujem. Nástroj toho zamerania nemá dôvod byť verejne prístupný keďźe jeho využitie je viazané na špecifickú rodinu HW a výrobca ho týmpádom musíudržiavať.
Mimochodom, skús sa zamyslieť nad rozdielom vo význame slov solution a workaround. Pretože to s DPI nie je riešenie ale obídenie problému. Či chceš alebo nie.