S akým programovacím jazykom začať skôr ?

Sekcia: Programovanie 19.10.2010 | 16:48
Avatar Michal Malík Archlinux | Debian  Používateľ
Želám pekný deň,

Som tu, lebo mám dilemu ohľadom výberu programovacieho jazyka. Už 3 roky sa venujem web designu a všetko, čo k tomu patrí (cháp PHP, (X)HTML, CSS, JavaScript, jQuery, trochu Ajax) - všetko okrem Ajaxu na veľmi slušnej úrovni. Taktiež v Perl nie som začiatočník - ale aktívne sa venujem hlavne len jemu. A teraz prichádza ten bod zlomu. Čo ďalej ? Idem na SPŠE (Stredná priemyselná škola elektrotechnická), kde sa bude vyučovať (pravdepodobne) Pascal, Delphi, C, C#, C++ ( neviem presne ktorý z týchto jazykov, presne ne tá časť ich webu, kde sa to popisuje nefunguje :-) ) Prečítal som už mnoho podobných tém, ako je tá moja, ale všade sa vraví niečo iné. Niekto vraví, že pre začiatočníka je najlepší Pascal na pochopenie celého princípu, ale niekto vraví, že C .. Prezeral som si začiatočné lekcie Pascalu a úprimne poviem, nič nové. :-) Láka ma ísť do C++, kvôli veľkým možnostiam a faktu takom, že C++ je naozaj rozšírený, skvelý a zároveň (asi) najťažší jazyk. C neviem, C# tiež neviem. Dakde som čítal, že keby sa naučím C a prejdem na C++ tak sa to budem musieť učiť "od začiatku" znova.

Preto Vás prosím o prípadnú profesionálnu radu, čo s týmto mojim "problémom". Ďakujem :-)
Everything you can imagine is real.
    • Re: S akým programovacím jazykom začať skôr ? 19.10.2010 | 17:17
      archan   Návštevník
      na spse presov C, asambler (na mikrokontroler) a chysta sa k tomu JAVA.
      Ja ako progamator 4. rocnik na mojej skole odporucam C, a potom prejdi na c++ô
    • Re: S akým programovacím jazykom začať skôr ? 19.10.2010 | 17:21
      Avatar Dare_devil Debian, OpenSuse  Používateľ