kubuntu 10.04 a HDMI

Sekcia: Hardware a Drivery 24.01.2011 | 11:36
Avatar spaceo Linux  Používateľ
Zdravím, chcem sa spýtať na nastavenie HDMI zvukového výstupu v Kubuntu 10.04 . Po zapojení funguje, ale iba napr. Amarok, alebo Dragon, niekedy ale keď po spustení systému spustím flash cez firefox, tak už zvuk Amaroku a Dragonu ide len z notebooku, alebo naopak. Alebo keď vytiahnem HDMI kábel, nemala by sa automaticky spustiť zvukovka notebooku ? Dúfam, že som dobre popísal problém a bude vedieť niekto poradiť. S linuxom som neni až taký začiatočník, ale zhruba rok som ho nepoužíval. Vopred ďakujem za každú reakciu. Notebook mám Lenovo SL410, zvukovka Intel.
Sloboda je boj, Linux je sloboda.
    • Re: kubuntu 10.04 a HDMI 24.01.2011 | 21:37
      Avatar samox86 arch, debian  Administrátor
      ahoj,
      v notebooku mas iba 1 zvukovku ktora ma viac vystupnych kanalov. su parovane po 2 cize:

      repracik a tiez audio vystup 3,5mm jack:
      1-2

      vsetky ostatne kanaly su smerovane cez HDMI:
      3-4
      5-6
      .....
      17-18
      19-20

      vacsina zvukovych programov posiela vystup na DEFAULT co je 1-2. to vsak urci alsa/jack v tvojom pripade pulse-audio. takze sa skus pohrabat tam v nastaveniach.
      lnx.sk - virtualne servery; Lnx@Lnx.sk
      • Re: kubuntu 10.04 a HDMI 25.01.2011 | 14:46
        Avatar spaceo Linux  Používateľ
        moc ďakujem :) po nainštalovaní pulse audio nastavení to bola hračka.

        ešte mám jeden problémik, ktorý síce nepatrí do témy, ale neviem prečo sa mi neukladajú nastavenia rozlíšení monitorov a ani neviem nájsť xorg.conf aby som to nastavil ručne.. :(
        Sloboda je boj, Linux je sloboda.
        • Re: kubuntu 10.04 a HDMI 25.01.2011 | 14:58
          Avatar default Debian  Používateľ