Distro rada

Sekcia: Ostatné 26.04.2016 | 14:08
Avatar Kowenn   Návštevník

Len by som chcel vedieť rady niekoho skúseného. Zaobstaral som si nový notebook (hp probook 450g2). Je tam win8.1 čo mi nejako nevyhovuje. Rád by som skúsil nejaké linux distro. Som len začiatočník, využíval som pár mesiacov ubuntu a bol som celkom spokojný. Rád by som tam nechal aj windows a vytvoril nejaký disk kde by som mohol ukladať súbory tak aby boli prístupné aj z linuxu aj z windowsu. V akom formáte mám nechať ten disk fat32? A ešte niečo. Aké distro mi odporúčate? Hlavne by som sa chcel opýtať aj na prostredie, že aké by sa hodilo na notebook. Nejaké kde by sa dalo rýchlo ovládať s klávesovými skratkami a minimalizovať použivanie touchpadu. Gnome Shell vyzerá celkom na také veci. Ak by som chcel niečo vyskúšať, tak vo virtualboxe si to viem nainštalovať a aj sťahovať, programy, témy atď?

    • RE: Distro rada 26.04.2016 | 15:19
      Avatar Andrej Lacho Debian, CentOS ...  Administrátor

      Servus. Rozdel disk a spusti instalaciu linuxu. Na tu particiu co si vytvoris instalni linux. Zavadzac daj na /dev/sda.

      Tie linuxove particie ti stacia vo formate Ext4.

      Distro ti odporuci kazdy ine. Prostredie ak isto (odskusaj si sam). Ale kedze ho chces ovladat klavesovymi skratkami (da sa kazde VM ci DE) tak asi skor AntiX vyskusaj.

      A ano, pokial ti to procesor umoznuje a mas zapnutu virtualizaciu tak mozes si spravit virtualku a testovat ju.

      • RE: Distro rada 26.04.2016 | 15:36
        Avatar Kowenn   Návštevník

        Ok tak ja si najprv posťahujem a nainštalujem nejaké distra a virtuálne si ich odskúšam. Práve som pozeral na youtube recenziu na xubuntu 16.04 a ten vyzerá nenáročný, a dobre upraviteľný. Rád by som si totiž upravil DE, niečo na štýl OSX. S ním som sa už veľakrát hral a išlo to veľmi dobre.

        • RE: Distro rada 26.04.2016 | 15:42
          Avatar vxmery Mint 21.3 Cinnamon  Používateľ