Asus R209H,zvuk,video.

Sekcia: Hardware a Drivery 04.01.2019 | 10:01
Avatar macakv   Používateľ

Nedávno som nainštaloval do tohoto netbooku ubuntu 18.04 bionic.Inštalácia prebehla bez problémov ale nejde zvuk ani neprehráva video.Skúšal som nastavenia v ALSE aj vo VLC ale nič.Spojazdnil to niekto?..som začiatočník,tak ma berte s rezervou.

    • RE: Asus R209H,zvuk,video. 04.01.2019 | 10:15
      Avatar Branislav Poldauf Manjaro, Debian stable  Používateľ

      no aby ti niekto pomohol budeš musieť poskytnúť viac info

      napr. aspoň výpis z lspci alebo výpis z lshw (to je dlhší výpis ten hoď asi radšej na pastebin)

      potom presne napísať čo si skúšal

      napr. postup TU alebo postup popisaný TU -

      čo sa týka prehrávania videa - ak máš v tom kompe samostatnú grafiku, tak treba pre ňu nainštalovať ovládač (intelácke by mali fungovať automaticky)

      aké videá ti nejde prehrávať ? aký typ súboru (kontajner), aký kodek ? ide youtube ?

      vo VLC sa v nastaveniach dá zmeniť renderovacie jadro (to často pomôže)

      Linux: the operating system with a CLUE... Command Line User Environment
      • RE: Asus R209H,zvuk,video. 04.01.2019 | 11:24
        Avatar macakv   Používateľ
        samozrejme že som ratal,že budete chcieť viac info...
        $ lspci
        00:00.0 Host bridge: Intel Corporation Atom/Celeron/Pentium Processor x5-E8000/J3xxx/N3xxx Series SoC Transaction Register (rev 36)
        00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Atom/Celeron/Pentium Processor x5-E8000/J3xxx/N3xxx Series PCI Configuration Registers (rev 36)
        00:0b.0 Signal processing controller: Intel Corporation Atom/Celeron/Pentium Processor x5-E8000/J3xxx/N3xxx Series Power Management Controller (rev 36)
        00:14.0 USB controller: Intel Corporation Atom/Celeron/Pentium Processor x5-E8000/J3xxx/N3xxx Series USB xHCI Controller (rev 36)