Disky SDD + HDD.

Sekcia: Hardware a Drivery 17.05.2020 | 13:58
Avatar Michal.K MX 19  Používateľ

Ake mate skusenosti z pouzivanim kombinacie SDD (system linux) + HDD (ulozidko) ? Vyuzivate na HDD(ulozisko) nejaku defragmentaciu ?

    • RE: Disky SDD + HDD. 17.05.2020 | 14:54
      Avatar Branislav Poldauf Manjaro, Debian stable  Používateľ

      no ja vsade používam kombináciu SSD pre systém a HDD pre dáta (/home mám ale na SSD - ale ja home nepouzivam na ukladanie dát), má to najlepší pomer cena/výkon/kapacita

      najstarší stroj s týmto vybavením je ntb z roku 2010-2012 kde som vymenil DVD mechaniku za 2.5' SATA SSD

      oba disky majú ext4 formát, HDD bolo naposledy formátované pred 6-7 rokmi, nikdy som sním nerobil nič iné iba ho používal, 90% obsahu sú fotky a videá z mojich kamier a exporty z videoeditora

      najnovší stroj mám HPE microserver, s M.2 NVMe SSD ckom a HDD s BTRFS raidom 

      ten má len pár mesiacov

      este mám jeden PC s SATA SSD a asi 5xHDD (tie sú ako pozostatok windowsu ale formatovane na NTFS) ale tie sluzia iba na citanie dat na nich ulozenych

      nikdy som ziadnu defragmentaciu ani ine srandy z windowsu neskúšal (pokiaľ viem linuxové filesystémy ich takmer nepotrebujú) ani neplánujem

      BTW - vsetky dáta (nenahraditeľné - nie filmy a seriály) mám samozrejme zalohovane aj na externom disku (to je dobrý zvyk ktorý odporúčam každému)

      Linux: the operating system with a CLUE... Command Line User Environment
    • RE: Disky SDD + HDD. 17.05.2020 | 15:18
      Avatar Pavel Q4OS KDE  Administrátor

      Jasne že áno, na SSDčku mám Linux s /home a druhý HDD pripájam ako /datadisk, kde mám uložené všetky dáta,,,

    • RE: Disky SSD + HDD. 17.05.2020 | 17:00
      Avatar Michal.K MX 19  Používateľ