Midori - budúci MS OS ?

16.08.2008 | 07:39 | dodoedo | Novinky

sdtimes.com uviedol niektoré podrobnejšie informácie ohľadom budúceho nástupcu OS Windows, nazývaného Midori.

    • super 16.08.2008 | 20:54
      Avatar Tomi Windows XP Pro/Ubuntu  Používateľ
      genialny napad; som zvedavy, kedy vznikne aj nejaky open source OS podobny tomuto ;)
      monolotickym kernelom(ako je Linux) zrejme v buducnosti odzvoni a na rad sa dostanu dufam microkernele.
      velmi mu fandim, hoci problemom zjavne bude, ze kedze je to (skoro)cele v managed code, tak bude potrebovat aspon 8GB RAMky na to, aby siel tak svizne, ako napr. ubuntu pri jednom giga :)

      odporucam ostatnym trosku pogooglit a pozistovat si co najviac o tomto zaujimavom projekte;

      PS: v sprave je chyba, je to sice post-Windows OS, ale urcite este nie nastupca.
      Nobody is perfect. I am Nobody.
      • Re: super 17.08.2008 | 00:45
        skywaker   Návštevník
        mikrokernelove OS tu su uz davno len MS na to prisiel az teraz..

        napriklad take QNX je postaveny na QNX_Nano mikrokernel jadre.. alebo taky BeOS je postaveny ako modularny mikrokernel alebo Minix3..
        • Re: super 17.08.2008 | 14:37
          Avatar Tomi Windows XP Pro/Ubuntu  Používateľ
          ano, myslienka mikrokernelu je stara, takisto, ako 64bitova architektura tu uz s nami je vyse 15 rokov, no uvedom si, ze microsoft sa do toho pusti a nieco s toho aj bude, nie ako Tebou menovane OS. Nehovoriac, ze Linus na to nepride, ani o 100 rokov(resp. na to prisiel uz v http://www.educ.umu.se/~bjorn/mhonarc-files/obsolete/ , ale nezmenil to).

          Zase to vidim tak, ze za 5 rokov bude perfektny Microsoft Midori, ktory obsadi 80% trhu a vtedy sa zacne robit aj nejaka open source nahrada a nejaky elven zacne presadzovat svoj Greedori postaveny na ubudori a nacne obrovsky flame, ze Linux kernel je lepsi, lebo je opensource a ze ma mensie naroky na hardware(miesto toho, aby sa zacal aj nejaky open source projekt teraz aktivne vyvijat namiesto kodenia [long long int] odnozi toho isteho distra)...
          Nobody is perfect. I am Nobody.
          • Linus 17.08.2008 | 22:25
            Avatar dodoedo Fedora Linux  Používateľ
            "Nehovoriac, ze Linus na to nepride, ani o 100 rokov(resp. na to prisiel uz v http://www.educ.umu.se/~bjorn/mhonarc-files/obsolete/ , ale nezmenil to). "


            Myslíš tento odkaz ?
            G. Orwell: "Čím více se společnost vzdaluje od pravdy, tím více bude nenávidět ty, kteří ji říkají."
            • Re: Linus 18.08.2008 | 00:07
              Avatar Tomi Windows XP Pro/Ubuntu  Používateľ
              nejaky neplatny odkaz si dal. Prosim ta napis ho este raz
              Nobody is perfect. I am Nobody.
              • Re: Linus 18.08.2008 | 00:15
                Avatar dodoedo Fedora Linux  Používateľ
                http://www.educ.umu.se/~bjorn/mhonarc-files/obsolete/msg00008.html

                http://www.educ.umu.se/~bjorn/mhonarc-files/obsolete/msg00057.html

                http://www.educ.umu.se/~bjorn/mhonarc-files/obsolete/msg00018.html

                http://www.educ.umu.se/~bjorn/mhonarc-files/obsolete/msg00089.html
                G. Orwell: "Čím více se společnost vzdaluje od pravdy, tím více bude nenávidět ty, kteří ji říkají."
                • Re: Linus 18.08.2008 | 11:50
                  Avatar Tomi Windows XP Pro/Ubuntu  Používateľ
                  nielen toto, lepsie je precitat celu diskusiu :)
                  Nobody is perfect. I am Nobody.
                  • Re: Linus 18.08.2008 | 12:03
                    Avatar dodoedo Fedora Linux  Používateľ
                    Ale to je (ak sa mýlim, oprav ma) diskusia z roku 1992. Včuleky máme 2008, takže 16 ubehlo odvtedy ...
                    :-)
                    G. Orwell: "Čím více se společnost vzdaluje od pravdy, tím více bude nenávidět ty, kteří ji říkají."
                    • Re: Linus 18.08.2008 | 13:11
                      Avatar Tomi Windows XP Pro/Ubuntu  Používateľ
                      ano, je to trosku postarsie :-) no doteraz s tym zcasti suhlasim. Pozri, teraz nejde ani o tie kernel typy a neviemco este, ale o to, ze Microsoft dost rychlo vyvija svoj sw a ma vela novych idei - http://research.microsoft.com/ ; ano linux je v mnohom pred nim, ale na desktope uz asi nikdy nevytlaci windows a na serveroch bude za chvilu celkom zaujimavy boj.

                      mame sa naco tesit ;-)
                      Nobody is perfect. I am Nobody.
                    • Re: Linus 18.08.2008 | 13:11
                      Avatar Tomi Windows XP Pro/Ubuntu  Používateľ
                      ano, je to trosku postarsie :-) no doteraz s tym zcasti suhlasim. Pozri, teraz nejde ani o tie kernel typy a neviemco este, ale o to, ze Microsoft dost rychlo vyvija svoj sw a ma vela novych idei - http://research.microsoft.com/ ; ano linux je v mnohom pred nim, ale na desktope uz asi nikdy nevytlaci windows a na serveroch bude za chvilu celkom zaujimavy boj.

                      mame sa naco tesit ;-)
                      Nobody is perfect. I am Nobody.
                      • Re: Linus 18.08.2008 | 13:57
                        Avatar dodoedo Fedora Linux  Používateľ
                        Pozri, ja som svoje myšlienky krátko sformuloval v tomto komentári .
                        G. Orwell: "Čím více se společnost vzdaluje od pravdy, tím více bude nenávidět ty, kteří ji říkají."
                        • Re: Linus 18.08.2008 | 14:14
                          Avatar Tomi Windows XP Pro/Ubuntu  Používateľ
                          hope, you`re right
                          Nobody is perfect. I am Nobody.
      • Re: super 17.08.2008 | 01:12
        Avatar Tomáš Srnka Barz čo, už asi všetko  Administrátor
        mat napisany OS v Jave alebo C#, to bude mat ale vykon :-D radsej keby sa pozreli na nieco ako MenuetOS (druhy extrem).
        Dlho som robil linuxos.sk, neskôr založil vpsFree.cz, posledných pár rokov ako tech. riaditeľ vo Websupporte
        • Re: super 17.08.2008 | 03:17
          Peto   Návštevník
          Má to byť : http://www.menuetos.net/
          • Re: super 17.08.2008 | 11:08
            Avatar Tomáš Srnka Barz čo, už asi všetko  Administrátor
            nj, ospravedlnujem sa, v noci som sa uklepol
            Dlho som robil linuxos.sk, neskôr založil vpsFree.cz, posledných pár rokov ako tech. riaditeľ vo Websupporte
        • Re: super 17.08.2008 | 14:27
          Avatar Tomi Windows XP Pro/Ubuntu  Používateľ
          pozri, za 3 roky bude 8GB ram standard, cize Midori pojde celkom solidne, nehovoriac o tom, ze sa bude ovela rychlejsie vyvijat, akoby bol napr. v Ccku.
          MenuetOS je celkom pekna hracka, hoci som mal predstavu, ze ked je cely v asm, tak bude sviznejsi ;). Samozrejme, ze nema buducnost, ako aj vacsina z http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_open_source_operating_systems , ale ako zabavka celkom super.

          dodam este, ze nie je cely OS napisany v Jave, vid dodoedov link. samozrejme low-level veci budu patricne aj v low-level jazyku :)

          Nobody is perfect. I am Nobody.
      • Re: chyba 17.08.2008 | 11:38
        Avatar dodoedo Fedora Linux  Používateľ
        PS: v sprave je chyba, je to sice post-Windows OS, ale urcite este nie nastupca.


        Práve preto je v nadpise otáznik.
        :-)
        G. Orwell: "Čím více se společnost vzdaluje od pravdy, tím více bude nenávidět ty, kteří ji říkají."
        • Re: chyba 18.08.2008 | 23:55
          skywaker   Návštevník
          inac hlavnou nevyhodou mikrkokernelovych os je ze su pomalsie nez monoliticke lebo samotne jadro mikrokernela berie urcity vykon ktory prideluje serverom ktore bezia nad nim... vo svete sa osvedcil len jedniny mikrokernel ktory ako tak ma super vykon a tym je QNX ...preto sa pouziva na realtime a na veci ktore potrebuju rychlu odozvu.. inac je tu este L4 ktora vraj ma tiez dobre parametre.. mne sa najviac paci minix len skoda ze vyvoj ide strasne pomaly. pochybujem ze MS daco s tym spravy
        • Re: chyba 18.08.2008 | 23:55
          skywaker   Návštevník
          inac hlavnou nevyhodou mikrkokernelovych os je ze su pomalsie nez monoliticke lebo samotne jadro mikrokernela berie urcity vykon ktory prideluje serverom ktore bezia nad nim... vo svete sa osvedcil len jedniny mikrokernel ktory ako tak ma super vykon a tym je QNX ...preto sa pouziva na realtime a na veci ktore potrebuju rychlu odozvu.. inac je tu este L4 ktora vraj ma tiez dobre parametre.. mne sa najviac paci minix len skoda ze vyvoj ide strasne pomaly. pochybujem ze MS daco s tym spravy