Fedora a chýbajúce aplikácie

Sekcia: Aplikácie & Desktop 07.07.2019 | 22:17
Avatar Fedor   Návštevník

Zdravím

Som trochu pokročilý začiatočník, nahodil som si Fedoru 30 a nerozumiem inštalácií aplikácií.
Cez klikačku "Softvér" neviem nájsť napríklad FileZillu a Audacity. Cez terminál sa ale nainštalovať dajú, napríklad "sudo dnf install audacity" funguje.

Viete mi vysvetliť prečo to tak je? Ďakujem

    • RE: Fedora a chýbajúce aplikácie 08.07.2019 | 14:33
      Avatar lime Debian 3, Red Hat 6, Fedora Core 3  Používateľ

      Pouzivaju rovnake repozitare dnf a GUI manazer?

      Prejdite z modrej obrazovky k linuxu :))
      • RE: Fedora a chýbajúce aplikácie 08.07.2019 | 17:12
        Avatar Fedor   Návštevník

        Podľa toho čo som našiel, mali by

    • RE: Fedora a chýbajúce aplikácie 30.07.2019 | 01:03
      Avatar benson   Návštevník

      ahoj,

      sranda, ze podla wiki to ma byt to iste:

      RPM Fedora’s package management system uses the RPM package format. The application that manages packages in Fedora (since version 22) is DNF. Graphical package management is provided by the Gnome Software utility. For automatic updates, Fedora uses the PackageKit utility. Command-line and graphical tools provide the same results.

      https://docs.fedoraproject.org/en-US/quick-docs/finding-and-installing-linux-applications/

      Predpokladam, ze pouzivas ten Gnome SW tool...

      Moze to byt sposobene napr. aj cache-ovanim.

      Priznam sa, ze si celkom nespominam, ako to je vo Fedora Gnome UI...a mari sa mi, ze som toto tiez zazil.. ten GUI sw tool ma vzdy znervoznoval, tak som zacal pouzivat vyhradne yum/dnf a gui tool som odmazal...neskor aj na xfce verzii - dnfdragoru. Jeden centralny sposob pouzitia je najlepsi pre konzistentny stav balikov a dnf z commandline mi prislo aj rychlejsie ako to gui a asi aj viac verbose ohladom progresu atd.