nVidia GeForce Go 6100
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Komerčné riešenie pre virtualizáciu VMware Workstation Pro bolo uvolnené bezodplatne pre osobné použitie približne od mája 2024. Jedná sa o veľmi kvalitný virtualizačný nástroj pre windows aj linux.
Vznikla česká webová stránka venovaná distribúcii EndeavourOS s podporou Arch-Linux.cz. Táto distribúcia je založená na Arch linuxe. Inštalácia je založená na Calamares.
Zdroj: EndeavourOS.cz
V rámci updatov k 1.6.2024 bol vydaný respin MX linuxu pre single board počítač Orange Pi.
Zdroj: Mxlinux org
Vyšla nová verzia rolling-update distribúcie Manjaro, ktorá spája silu Arch Linuxu s jednoduchosťou user-friendly distribúcii. Okrem najnovšieho jadra je k dispozícii pre priaznivcov KDE aj najnovšie rozhranie Plasma 6. Manjaro vychádza vo verziách s KDE, GNOME a XFCE.
Zdroj: Distrowatch
Bola vydaná verzia 0.10 textového editoru neovim. Nová verzia obsahuje množstvo vylepšení LSP protokolu, zvýrazňovania syntaxe pomocou Tree-sitteru a ďalších menších zmien. Kompletný zoznam noviniek je dostupný v oznámení o vydaní.
Zdroj: neovim.io
Retro distribúcia arix prináša prostredie kde 1.1.2 na Debian 13 (trixie).
Zdroj: ariasft.github.io
V Greenie knižnici bola vydaná prvá kniha, ktorá je vytvorená z väčšiny umelou inteligenciou. Pokrýva udalosti Druhej svetovej vojny, vrátane rôznych doplnkových tém. Kniha je v angličtine.
Zdroj: Blog na Denníku N
Retro web poskytuje informácie o starom hardvéri
Zdroj: The Retro Web
Ide o čiastkovú časť, ktorú riešia z dôvodu monopolného spravania sa v Appstore.
Zdroj: Európska Komisia
Bot využívaný na útoky proti mnohým štátnym inštitúciam v celej Európe dosiahol novú veľkosť.
Ak sa vám táto stránka páči, môžete nás podporiť tak, že si na vaše stránky umiestnite tento banner.
Náš Twitter tag je #LinuxOSsk
Posledna vec, ktoru som nespomenul je tzv. Alpha kanal, to je ten stvrty byt (nie bit) v 32 bitovej farebnej hlbke. On v sebe zahrna taku vec ako je napr priehladnost, odrazovost, alebo svietivost. Cize prvky, ktore vyuzijeme pri texturach v hrach, ale urcite nie na beznej pracovnej ploche ;)
In reality, 32-bit color actually refers to 24-bit color (Truecolor) with an additional 8 bits, either as empty padding space or to represent an alpha channel. Considering red, green, and blue use the same amount of bits for their respective color (with the exception of 16-bit color), the total bits used will be a multiple of 3: like 15-bit color (5 bits each) and 24-bit color (8 bits each). The reason for using empty space is that all but the newest modern computers process data internally in units of 32 bits; as such, using this amount for each pixel can allow speed optimizations, albeit increasing the required video memory.
Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/Color_depth
There is no "true 32-bit mode". 32-bit mode provided by graphics cards includes alpha channel which defines opacity of the screen and is used for transparent polygons not to cover the other ones (it looks odd). So even in 32-bit mode only 24-bit (16777216) colours are displayed (cause how can you display alpha channel?)
Zdroj: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=161685
Prve tri bajty su farebne zlozky RGB. Posledny bajt hovori o priehladnosti. Ma to vyznam napriklad pri ukladani obrazkov na disk, ak chces, aby cast obrazka mala inu priehladnost ako ina (pre kazdy pixel si mozes urcit, nakolko je priehladny). Aj pri posielani udajov do grafickej karty to ma vyznam, ak prekreslujes viac vrstiev a karta pouziva napriklad aditivny buffer sucasne s double/tripple bufferingom. Ale uz pri samotnom vystupe to ziaden vyznam nema, lebo na monitore si vies zobrazit len farbu. Priehladnost sa na monitore dost zle zobrazuje, lebo to by si potom mal vidiet aj stenu za samotnym monitorom. Z grafickej karty mas preto len trojkanalovy vystup. Z troch zloziek vies totiz poskladat celu paletu a kazda dalsia zlozka by bola teda zbytocna. Ak si mal grafiku, tak tam sa kreslila taka RGB kocka.
Dalsia vec je, ze dnesne systemy su 32bitove krat 2^X, kde X je prirodzene cislo zjednotene s mnozinou, ktora obsahuje nulu. Graficke karty a ich procesory nie su vynimkou. Preto je pre vyvojarov kariet lahsie spravit 32bitovy rezim nez 24bitovy, hoci ten posledny bajt je nevyuzity (a len zbytocne zatazuje zbernicu). Dokonca dnesne karty pouzivaju stale 32bit hlbku obrazoveho bufferu nezavisle od rezimu (8bit, 15bit, 16bit, 24bit).
Ak ti teda GNU/Linux napise, ze pouziva 24bit grafiku, tak si mozes byt isty, ze ovladac posiela karte 32bit data. Vo windowse na novsich kartach uz napriklad tiez nemas uvedeny 24bit rezim. Ale mozes kludne spat. Pri zobrazovani na monitor su 24bit a 32bit uplne ekvivalentne a maju rovnaky pocet moznych farieb. Stale sa ale bavime len o 2D zobrazovani. V OpenGL je situacia odlisna, ale to je uz ina rozpravka.
http://img167.imageshack.us/img167/3844/obrazovka1gl6.png
v screenoch na windowse ked to pozeram je to pekne proste , pekny prechod medzi farbami ale na linuxe to je ine
urobil som screen ako to vyzera , ten screen co som urobil v linuxe som spustil vo windowse a uplne ina kvalita je toho tn prechod z ciernej do bielej je absolutne perfektny no bohuzial vidim tento problem
mam notebook asus f5m a graficka je dobre nainstalovana len to lcd monitor zle zobrazuje v linuxe...uz som skusal spustit aj nvidia konfiguraciu ale bez vysledku :-] takze s tou farebnou hlbkou ste mali pravdu , lenze teraz ten monitor :-]
Naisto sa to nedeje len u teba, takze mozno v novej verzii ovladacov to uz bude vyriesene.
http://img110.imageshack.us/img110/7245/dsc00090gf3.jpg
# /etc/X11/xorg.conf (xorg X Window System server configuration file)
#
# This file was generated by dexconf, the Debian X Configuration tool, using
# values from the debconf database.
#
# Edit this file with caution, and see the /etc/X11/xorg.conf manual page.
# (Type "man /etc/X11/xorg.conf" at the shell prompt.)
#
# This file is automatically updated on xserver-xorg package upgrades *only*
# if it has not been modified since the last upgrade of the xserver-xorg
# package.
#
# If you have edited this file but would like it to be automatically updated
# again, run the following command:
# sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg
Section "Files"
FontPath "/usr/share/fonts/X11/misc"
FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc"
FontPath "/usr/share/fonts/X11/cyrillic"
FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/cyrillic"
FontPath "/usr/share/fonts/X11/100dpi/:unscaled"
FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/100dpi/:unscaled"
FontPath "/usr/share/fonts/X11/75dpi/:unscaled"
FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/75dpi/:unscaled"
FontPath "/usr/share/fonts/X11/Type1"
FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/Type1"
FontPath "/usr/share/fonts/X11/100dpi"
FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/100dpi"
FontPath "/usr/share/fonts/X11/75dpi"
FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/75dpi"
# path to defoma fonts
FontPath "/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/TrueType"
EndSection
Section "Module"
Load "i2c"
Load "bitmap"
Load "ddc"
Load "dri"
Load "extmod"
Load "freetype"
Load "glx"
Load "int10"
Load "vbe"
EndSection
Section "InputDevice"
Identifier "Generic Keyboard"
Driver "kbd"
Option "CoreKeyboard"
Option "XkbRules" "xorg"
Option "XkbModel" "pc105"
Option "XkbLayout" "sk"
Option "XkbVariant" "qwerty"
EndSection
Section "InputDevice"
Identifier "Configured Mouse"
Driver "mouse"
Option "CorePointer"
Option "Device" "/dev/input/mice"
Option "Protocol" "ImPS/2"
Option "Emulate3Buttons" "true"
EndSection
Section "Device"
Identifier "nVidia Corporation MCP51 PCI-X GeForce Go 6100"
Driver "nv"
BusID "PCI:0:5:0"
EndSection
Section "Monitor"
Identifier "Všeobecný monitor"
Option "DPMS"
HorizSync 28-64
VertRefresh 43-60
EndSection
Section "Screen"
Identifier "Default Screen"
Device "nVidia Corporation MCP51 PCI-X GeForce Go 6100"
Monitor "Všeobecný monitor"
DefaultDepth 24
SubSection "Display"
Depth 1
Modes "1280x800"
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 4
Modes "1280x800"
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 8
Modes "1280x800"
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 15
Modes "1280x800"
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 16
Modes "1280x800"
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 24
Modes "1280x800"
EndSubSection
EndSection
Section "ServerLayout"
Identifier "Default Layout"
Screen "Default Screen"
InputDevice "Generic Keyboard"
InputDevice "Configured Mouse"
EndSection
Section "DRI"
Mode 0666
EndSection
SubSection "Display"
Depth 1
Modes "1280x800"
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 4
Modes "1280x800"
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 8
Modes "1280x800"
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 15
Modes "1280x800"
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 16
Modes "1280x800"
EndSubSection