Pridať komentár

Príspevok, na ktorý odpovedáte

Re: BRAINSTORMING, riešenie P2P problému 11.01.2008 | 10:28
Avatar blackhole_matej   Používateľ

Myšlienka to pekná... Ale:

  • Caching server by musel rozoberať dátové toky -> pamäťová & delay náročnosť, alebo pracovať nad jednotlivými paketmi -> ťažko rozpoznávateľná príslušnosť dát. Iste, existuje conntrack a podobne, ale aká je reálna nasaditeľnosť v broadband prostredí?

  • Pomocou hashov (v dnešnej dobe kolízií) je problém jednoznačne označiť bloky dát, a tak namiesto textu v maili niekto dostane 2 videoframy zo seriálu SGA. Ak okrem hashu pozoruješ aj príslušnosť ku konkrétnemu napr.torrentu, musíš byť na aplikačnej vrstve, čo je opäť problém nejakým drobným serveríkom spracovať.
  • Problém množstva caching serverov. Na každom point-of-presence takýto multi-TB server? Kto to bude nahadzovať, kto to bude spravovať? Možné vyriešiť jedine ak bude takýto produkt k dispozícii ako sériovo vyrábaný, centrálne manažovateľný.
  • Problém záťaže na takýto stroj -- mať ich na každom p-o-p viac v clustri je nákladné, ak ich máš na menej miestach (centralizovanejšie, ako je vo zvyku providerov mať proxy servery), tak neriešiš problém záťaže na backbone, ale iba záťaže na prestupové linky (ktoré zvyknú byť btw drahšie).

Jednoduchší prístup je poskytnúť ľudom možnosť stiahnuť si všetko "z lokálky", teda napríklad vlastný p2p hub u providera. Ako to má napríklad jeden bratislavský "undergroundový" provider. P2P traffic mimo sieť providera hodiť cez shaper alebo zakázať v business hours úplne, v rámci siete pustiť točku naplno. Zaťažíš síce backbone, ale výrazne odľahčíš drahé prestupy.

8 + 1 plus tisíc (číslom)

Maximálna veľkosť je: 2,0 MB