Nový test na určenie distribúcie

05.04.2009 | 03:03 | Stanislav Hoferek | Novinky

Vyšiel nový test na určenie distribúcie. Ak chcete skúsiť niečo nové, alebo si overiť či vám pasuje to, čo práve používate, môžete si vyskúšať. Pokryté sú systémy od Archu až po Zenwalk.

    • Re: 05.04.2009 | 15:35
      Avatar Zefram Cochrane MS Windows Vista Ultimate 64bi  Používateľ
      Toto uz hranici s drzostou!
      • Re: Re: 05.04.2009 | 15:49
        Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
        preco? co sa stalo?
        • Re: Re: 05.04.2009 | 16:03
          ---   Návštevník
          nic sa nestalo, ale ked neznalec ide radit druhym je to na smiech. Nezabudni za kazdou vetou vo fore napisat, ako sa nevyznas a potrebujes pomoct , to aby kazdy vedel ze nic nevies (ja to davno viem).

          Na to aby som zistil, ze chcem distro xy, si mam stahovat nejaky sfusovany xls subor? Aby mi tam vypisovalo pri takmer vsetkych ze "vhodne"?

          Verim, ze coskoro prides na to ze si si na plecia nalozil prilis velku zataz , ktora je nad tvoje sily a prestanes (hlavne root.cz) to tu zasierat svojimi uvahami o nicom. Ja viem chces v zivote strasne vela dokazat, ale linux je pre teba spanielska dedina, uz to pochop.


          Dufam ze uz na zajtra mas pripraveny dalsi test, anketu, atd. Ty si tak sikovny , ze by ma neprekvapilo keby si v prestavkach medzi snivanim pisal oponenturu na planovanu vystavbu jadrovych elektrarni na slovensku a jej dopadov na zivot na marse.
          • Re: Re: 05.04.2009 | 16:33
            Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
            ten neznalec, teda moja malickost, nema sajnu o niektorych systemoch - preto som vzdy oslovil expertov na rozne systemy. napriklad s mandrivou mi pomahal ivan bibr, s gentoo miro bendik...

            je tam aj xls aj ods, ale to si si nevsimol... skus si najskor nieco overit pred nadavanim. linux pre mna nie je spanielska dedina, spanielskou dedinou je vsak pre mna myslenie niektorych rypavych ludi :)

            viem ze ta to nezaujima, no mam v plane momentalne zlepsovat to, co som uz dal dako do hromady. nie je totiz moj styl nieco vymysliet a hned to nechat tak. a planovanie elektrarni necham na teba - takze sa nad tym ani nezamyslis :)
            • Re: Re: 05.04.2009 | 18:50
              r0x0r   Návštevník
              linux pre mna nie je spanielska dedina ROFL ! na dnes si dobre nalozil! ide ti karta.Ak si myslis ze klikanie v ubuntutweak a inych gui aplikaciach + pisanie MEGA 2riadkovych bash scriptov ako napr mega uspesny greenport (ktory sa da doinstalovat dokonca do debianu/ubuntu alebo inych derivatov!) znamena ze nieco vies tak tomu never:) urcite mas aj fanklub greenie v 7.b ktory ti kryju chrbat a vzdy ked ti niekto vysvetli ze vsetko co robis je uplne ale uplne zle tak ta podrzia a ty im za odmenu spravis novu verziu kde bude +15 pozadi a nove ikonky.
              • Re: Re: 05.04.2009 | 20:01
                Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
                kym zacnes do niecoho hustit, tak si to najskor over :)

                linux pre mna nie je spanielska dedina, no zaroven nie som expert. som pouzivatel. ak mi niekto napise dobru kritiku ze sa mu nepaci to a to, tak vzdy bez problemov reagujem. a nejake pozadia a veci tomu podobne su malickosti.

                btw tema je ten test, nie greenie
                • Re: Re: 05.04.2009 | 20:19
                  Avatar borg Fedora  Administrátor
                  lenze tolko kritiky co sme tu (a nielen tu) na tvoj vytvor greenie (a nie len to) zazili, z toho si sa nepoucil, nezobral si si z toho nic.
                  • Re: Re: 05.04.2009 | 20:24
                    Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
                    nic? ROFL :D tak toto bol for dna, ak nie aj for roka :)
                    • Re: Re: 05.04.2009 | 20:26
                      r0x0r   Návštevník
                      for dna si ty kazdy den....
                    • Re: Re: 05.04.2009 | 20:27
                      Avatar borg Fedora  Administrátor
                      zo zaciatku to bol for, teraz je to na zaplakanie.
                    • Re: Re: 05.04.2009 | 23:29
                      Avatar Viliam Oravec Kubuntu 10.04 (MSI GX700PX)  Používateľ
                      STANISLAV HOFEREK konecne sa uvedom a povedz jednu pozitivnu vec aku si TY osobne a nie niekto ti spravil. Vytvoril si greenie? mal som tu cest ho vyskusat. no vacsiu sracku som nevidel. hovoris ze distro pre zacinajucich? tolko bordelu som nevidel odkedy som opustil strednu skolu. Viem preco si volil zelenu. aby clovek co s tym pracuje nerozbil pocitac. Mozes si hovorit co chces a mozes mat za sebou kohokolvek. ale pokial si nevezmes k srdcu co hovoria pouzivatelia tak ta tu budeme zhadzovat . Vies najskor si treba nieco v hlave ucelit. >> vytvorit si nejaku myslienku s akou chces prerazit. a potom na jej zaklade pracovat. a nie ze povies si ze chcem urobit distro. A teda vyhodim aplikacie a dam tam nejaku inu. Takto sa distro nerobi. Ked chces urobit distro tak ho rob od najmensieho detailu. Od vyberu sposobov spustenia az po najmensie klikatko, a nie ze ty si spravis nejaky blby skript s poinstalacnymi upravami co aj tak nic nerobi....

                      Stano odporucam ti spravit jedno: Skonci s greenie a venuj sa radsej manualu k Ubuntu. tam si bol zasluznejsi. toto co robis nema ani hlavu a ani patu.
                      Všichni mněli ruce od krve, jenom já hubu... :)
                      • Re: Re: 05.04.2009 | 23:46
                        Avatar b13dr0nk4 Debian Sid / Mandriva 2009.1  Používateľ
                        alebo manuál + doplnkové CD k Ubuntu, napr. pre offline inštaláciu.
                        http://www.debian-linux.cz - serverík v zrozumiteľnej reči pre "Debianistov"
                      • Re: Re: 06.04.2009 | 01:17
                        Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
                        ale joj... co tu na mna kazdy utoci?

                        tak schvalne toto su veci ktore robim momentalne:

                        1) greenie
                        2) test
                        3) manual
                        4) preklady
                        5) toolbar
                        6) pomoc pre zaciatocnikov

                        za najdolezitejsiu povazujem jednotku. dobre vyladene upravene ubuntu. aj ked to vyzera inak ked sa na to pozrie pan trefny (s chybnou verziou 4i r2, ta chyba bola napravena po 1 dni, teda asi 2 mesiace dozadu).

                        vsetko co robim ma myslienku a nic v zasade nerobim len pre seba. vsetko je jednak uzitocne, a jednak moze na hocicom hocikto nadvazovat, prezriet si co ako funguje a pouzit to v comkolvek. toto je podla mna dobra vec.

                        a pokial ide o greenie... CD s upravenym vyberom programov, teda nieco pridane a nieco odobrane, si moze nazvat kto chce ako chce. greenie je vsak daleko od jednoducheho apt-get install a remove. ma vlastne nastroje, ci uz graficke alebo terminalove. a aj ked niektore za vela nestoja, je to tym, ze su napady - no nieto niekoho kto by ich dal do dobrej podoby, vhodnej pre kazdeho.

                        nemam v plane prerazit, mam v plane byt spokojny s dobre urobenou pracou. ak si skusal a mas svoje nazory co presne je zle a ako by to malo byt, tak nech sa paci, pocuvam.
                        • Re: Re: 06.04.2009 | 12:27
                          Avatar b13dr0nk4 Debian Sid / Mandriva 2009.1  Používateľ
                          tak vidíš. zamotal si sa aj sám, nepotrebuješ ani pomoc. "dobre vyladené" a "chybné" v jednej vete hovorí za seba. vydaj to ako BETA a nikto z toho nebude robiť recenziu. ďalší dôkaz, ako všetko robíš zbrklo a bez rozmyslu.

                          a ešte raz - greenie nie je pre začiatočníkov a už vôbec nie pre offline inštaláciu, pokiaľ tam nie je plnohodnotný kancelársky balík. z tohoto bodu by som na tvojom mieste vychádzal. že je tam 70 pozadí je pekné, ale len dovtedy, kým si na kľúči nedonesieš dokument či tabuľku. možno je užitočné (pre teba), aby tam bolo ďalších 5 textových editorov, 27 prehliadačov obrázkov, 4 audio a 9 video prehrávačov. Ale ani v nich si ten dokument neotvorím. a teda väčšina (áno, väčšina, ľudia sa bohužial nie len hrajkajú, ale sem-tam aj na počítači pracujú) greenie nemôže (nechce) použiť z objektívnych príčin.

                          vyššie som písal, aby si radšej vydal doplnkové ubuntu cd so SW, ktorý by mohol vyhovovať domácnosti. pozor, nie DVD. to už si radšej stiahnem DVD s Ubuntu a malý balík kodekov pre offline inštaláciu (ak sa bavíme o nej). ušetrím oproti greenie čas, linku, médium a zasa čas (na odstaňovanie zbytočností a nahadzovanie potrebných vecí do / z greenie).
                          http://www.debian-linux.cz - serverík v zrozumiteľnej reči pre "Debianistov"
                          • Re: Re: 06.04.2009 | 15:05
                            Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
                            pozadia su malickost. kto chce nech si z nich vyberie, kto nechce nech si hodi ine alebo nech si necha jednu farbu.

                            preco by tam ale bolo 27 prehliadacov obrazkov? preco 9 video prehravacov? to mi nedava ani trochu logiky. na prehravanie hudby je tam banshee a na video VLC. kto chce, ma tam totem znamy z ubuntu a mplayer znamy u technicky zdatnejsich. pre niekoho je to vela, pre mna to nie je ani vela, ani malo. tak akurat.

                            v kazdych otvoris cokolvek, kedze su tam plne kodeky.

                            kancelarsky balik tam je, abiword + gnumeric v aktualnych verziach. chyba nastroj na prezentacie, to ano. openoffice je beznou sucastou (a v r1 r1 bol), no vzhladom na to, ze si kazdy ziadal openoffice 3, ktory sa mi nepodarilo dat na medium, som sa rozhodol pre abiword a gnumeric. repozitar s ooo3 je predvolene povoleny, a taktiez je na doplnkovom DVD so softverom. ktore je a da sa stiahnut zadarmo. kedze ale na greenie.sk web nepozres a urazas bez toho...

                            inak ake to ma greenie zbytocnosti? ma dokumentaciu v jazyku ZULU?

                            tak schvalne sa na to pozrime:

                            cas - aky? greenie mas za 20 minut nainstalovany aj nastaveny. ak nieco nechces, kliknes si na synaptic a vyhodis.

                            linka? aktualizacie maju dakych 250MB, potom pridanie nejakych programov, kodekov a vsetkeho mozneho 100MB, este slovencinu...

                            medium... greenie je na 1CD, rovnako ako Ubuntu. Ak chces, napal si na DVD. Alebo si pockaj na DVD Greenie, co je zaroven aj komplet system, aj repozitar. Vyjde za par tyzdnov.

                            takze povazujem tvoju kritiku za nepodlozenu.
                            • Re: Re: 06.04.2009 | 15:18
                              Avatar b13dr0nk4 Debian Sid / Mandriva 2009.1  Používateľ
                              nepodlozenu? nemyslis vazne?

                              openoffice sa ti na medium nevojde, pretoze je plne somarin, ktore nikto (alebo dobre, niekto mozno, ale vyrazne menej ludi, ako plnohodnotny kancelarsky balik) nechce. argument abiwordu a gnumericu neobstoji.

                              vlc, totem, mplayer - mozne usetrenie miesta, 3 prehravace su proste zbytocnost.

                              ake ma greenie zbytocnosti? mam ti dat siahodlhy zoznam SW, ktory nikto nepouziva a je na CD? ked som videl to prepchate menu, myslel som, ze zosaliem. to keby som mal vsetko povyhadzovat, tak tym stravim popoludnie. a to este stale nebudem mat ani ten openoffice - ktory je na nejakom DVD. super, tak kvoli milionu zbytocnosti mam stahovat DVD, aby som si na offline pocitac dal kancelarsky balik. genialne.

                              tolko k tomu nepodlozenemu - aj v prispevku vyssie som vsetky body podlozil, staci len rozumiet slovensky (bez diakritiky) pisanemu textu
                              http://www.debian-linux.cz - serverík v zrozumiteľnej reči pre "Debianistov"
                              • Re: Re: 07.04.2009 | 00:56
                                Avatar Viliam Oravec Kubuntu 10.04 (MSI GX700PX)  Používateľ
                                Ono by sa mozno naozaj hodilo, keby pan Velkomozny-zelenkasty uvidel ten siahodlhy zoznam. mozno mu nieco trkne v palici a prestane byt tak PALIČATÝ...
                                Všichni mněli ruce od krve, jenom já hubu... :)
                              • Re: Re: 07.04.2009 | 01:11
                                Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
                                kancelarsky balik je prec z ineho dovodu. v greenie 4i r1 je beznou sucastou. vyhodil som ho kvoli tomu, ze v sucastnosti su abiword a gnumeric velmi vyspele programy. taktiez kvoli tomu, ze ludia pozaduju openoffice 3, nie 2. takze je jedno ci openoffice 2 alebo abiword a gnumeric.

                                tak schvalne tu su dalsie pre teba zbytocne programy: inkscape, wine, opera, skype
                                • Re: Re: 07.04.2009 | 10:28
                                  Avatar b13dr0nk4 Debian Sid / Mandriva 2009.1  Používateľ
                                  dúfam, že uvedenie abiwordu a oo.org writeru na jednej úrovni si myslel len ako žart. otvor si komplexnejší dokument z MS Wordu 2003 v jednom aj druhom a pochopíš. gnumeric detto - to, že v ňom ide tvoj jednoduchý test (aj keď podľa referencií z root.cz ani ten nejde korektne) neznamená, že je aspoň na úrovni ekvivalentu v oo.org. takže áno, aj oo.org vo verzii 2.4 je podstatne lepšia kombinácia, ako abiword a gnumeric (nemám nič proti tomuto SW, ale v tomto porovnaní proste neobstoja). a ak si ich tam dal len preto, aby si ušetril 70 MB na hromadu balastu (napíšem konkrétne, len musím nabootovať do tej tvojej "distribúcie").

                                  z toho, čo si napísal jednoznačne opera a inkscape sú pre začiatočníka na dve veci (plus opera má nongtk závislosti a inkscape je obluda, ktorá zaberá drahocenné miesto).
                                  http://www.debian-linux.cz - serverík v zrozumiteľnej reči pre "Debianistov"
                                • Re: Re: 07.04.2009 | 12:11
                                  Avatar b13dr0nk4 Debian Sid / Mandriva 2009.1  Používateľ
                                  tak tu máš zoznam, dúfam, že ťa poteší:

                                  inkscape - neobstojí, použije 1 zo 100 (navyše openoffice má vektorový editor - na bežné veci postačuje)

                                  blender - neobstojí, použije 1 zo 100

                                  raw studio - neobstojí, použije 1 zo 100

                                  comix - neobstojí, použije 1 zo 100

                                  opera - neobstojí, použije 1 zo 100 (podľa štatistík, nie je to môj výmysel)

                                  pidgin alebo gajim - jeden je navyše

                                  bittorrent alebo deluge - jeden navyše

                                  midori - neobstojí, použije 1 zo 100

                                  abiword, gnumeric - neobstoja, spolu s inkscape je za nich náhrada vo forme oo.org

                                  bluefish - neobstojí, použije 1 zo 100

                                  poedit - neobstojí, použije 1 zo 100000000

                                  reconstructor - neobstojí, použije 1 zo 1000000000000000000000000000000000 (kto by už upravoval greenie, nie?)

                                  audacity - neobstojí, použije 1 zo 100

                                  avidemux - neobstojí, použije 1 zo 100

                                  brasero, gnomebaker - jeden navyše

                                  multimediálne prehrávače - stačí jeden audio a jeden video

                                  thoggen - neobstojí, použije 1 zo 100

                                  filezilla - neobstojí, použije 1 z 30

                                  google gadgety - neobstojí, použije 1 zo 100

                                  recordmydesktop, spravca ipodu, nathive, discwrapper, liferea, remote desktop, geany, gendesign a hromada ďalšieho je tam proste zbytočne - nič z toho ani len z 1/100 nevyváži potrebu kancelárskeho balíka (oo.org - či už vo verzii 2.4 alebo 3.0)
                                  http://www.debian-linux.cz - serverík v zrozumiteľnej reči pre "Debianistov"
                                  • Re: Re: 08.04.2009 | 01:35
                                    l_barbarossa   Návštevník
                                    - pozeram, lienka bardzo krytyczna, ze pouzivam same centove aplikacie ... ci nie je nahodou centaurus skutocne meno mandrivy -> vyber aplikacii skutocne nepovazujem za kriticky argument proti greenie.
                                    - co sa nepritomnosti 00 a zaroven pritomnosti wine tyka, je predsa nad slnko jasnejsie, ze MSOffice vo wine - z hladiska podpory doc. a xls. - je lepsia volba nez akykolvek 00. MSOffice z licencnych a inych dovodov (napr. aby nedrazdil este viac linuxovu komunitu - sorry, ze som to prezradil) Stano do greenie bohuzial nemohol dat. Nefunkcne menu na instalaciu 00 z greenportu je pre tych, ktorym to stale netrklo ...
                                    • Re: Re: 08.04.2009 | 01:48
                                      Avatar b13dr0nk4 Debian Sid / Mandriva 2009.1  Používateľ
                                      dobry vtipik :-)

                                      trosku dlhy, ale dobry
                                      http://www.debian-linux.cz - serverík v zrozumiteľnej reči pre "Debianistov"
                                  • Re: Re: 08.04.2009 | 01:57
                                    Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
                                    teda co to tu vidim :D

                                    hlavne ze vies presne kto co pouziva, si asi robil anketu pocas volieb :)

                                    tak rovno vyhodme firefox a linuxove jadro, co povies?

                                    hlavne ze pouzivas dokumentaciu kmena Zulu, f-spot, rhythmbox...

                                    a ozaj naco to vlastne pisesm? vsak existuje greenie galadriel. co keby si si pozrel tuto verziu, ak hladas system kde je malo softveru?

                                    to je ako nadavat na linux, pretoze ma kancelarsky balik, co windows nema. spametaj sa trochu :D

                                    a ked uz ide o cisla. aspon kazdy druhy pouzivatel jabbera v gnome pouziva gajim. u teba je to totalna zbytocnost.
                                  • Re: Re: 08.04.2009 | 02:05
                                    Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
                                    tak ci tak, s par vecami suhlasim. co pripravujem 5-ku, tak som momentalne na 780MB aj s OOo. takze pouzijem tvoje poznamky na vyhodenie niekolkych programov. takze dakujem :)
                                    • Re: Re: 08.04.2009 | 02:33
                                      Avatar b13dr0nk4 Debian Sid / Mandriva 2009.1  Používateľ
                                      neviem presny pocet uzivatelov menovanych programov, ale som si takmer na 100 percent isty, ze ani dokopy nemaju tolko uzivatelov, ako by mal kancelarsky balik. to nepopries.
                                      http://www.debian-linux.cz - serverík v zrozumiteľnej reči pre "Debianistov"
                                      • Re: Re: 08.04.2009 | 02:50
                                        Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
                                        no kancelarsky balik tam je, abiword s kontrolou pravopisu a gnumeric. ale v tomto suhlasim.

                                        openoffice bol prvykrat vyhodeny z greenie 4i r2 kvoli programu songbird. bola to dost chyba. na miesto songbirdu prisla v greenie 4i r3 sada roznych programov, napriklad blender bol medzi nimi.

                                        aj ked je abiword v poslednych verziach velmi podareny kusok softveru, davam Ti za pravdu. Nebolo dobre rozhodnutie vyhodit openoffice, aj ked bol v starsej verzii. diky za tu tabulku a sorry za par urazlivych kecov :)
                                        • Re: Re: 08.04.2009 | 02:59
                                          Avatar b13dr0nk4 Debian Sid / Mandriva 2009.1  Používateľ
                                          tabulku?
                                          http://www.debian-linux.cz - serverík v zrozumiteľnej reči pre "Debianistov"
                                          • Re: Re: 08.04.2009 | 03:04
                                            Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
                                            10:11

                                            ten zoznam programov
                                            • Re: Re: 08.04.2009 | 03:07
                                              Avatar b13dr0nk4 Debian Sid / Mandriva 2009.1  Používateľ
                                              jaj.. no ked v tom vidis tabulku, tak ok.. rado sa stalo.
                                              http://www.debian-linux.cz - serverík v zrozumiteľnej reči pre "Debianistov"
                                            • ooo 08.04.2009 | 05:05
                                              l_barbarossa   Návštevník
                                              Stano, neviem aka je Ubuntia verzia oOorgu, a neviem ci vyvojari z OpenSuse nerobia na lepsom forku. IBM-ko ma zas Lotus Symphony - takze otestuj a vyberaj. Mne sa Lotus celkom zapacil, ale ma asi menej rozsireni a nepodporuje shitie formaty v takom rozsahu ako klasicky Sunacky ooorg. Zuziu verziu som neskusal.

                                              Ak je greenie pre zelenacov, z ktorych mozno mnohi maju aj MSOffice, tak by sa mozno zisiel nejaky skript a' la winetricks, ktory by im to nainstaloval do wine a nemusis riesit ooorg (kacirujem, kacirujem). Pripadne, ak by potrebovali len prehliadac dokumentov, tak MS take ponuka na volne stiahnutie (neriesim za akych podmienok)

                                              Existuje program antiword, ktory dokaze previest .nejaky-ten doc do plain textu.

                                              ps: oficialne vsak nepodporujem greenie. ani baky. iba SK-UNX
                                    • akoze xcem vsetko zvrtnut na srandu (ja viem, som trapny) 08.04.2009 | 04:22
                                      l_barbarossa   Návštevník
                                      Stano, podla mna aj tak 99% vacsina ludi tuna kasle na greenie a pomaly sa vsetci vzdali, aby ta presvedcili, ze dalsie prace na greenie su blbost.

                                      sa mi paci, ked si tu takto pisem po funuse, bojisko vyklidene a ja = general

                                      - ale dodoedo ma inspiroval s "monštróznymi, dadaistickými projektami" - iste velmi prehanal, hoci greenie ma (podla recenzie) tym smerom spravne naslapnute, ze fakt urobit z greenie totalnu, ale absolutne totalnu absurditu, ako to s tym MSOffice vo wine. Vsak to znie uplne absurdne? Ale skutocnost by dala za pravdu hocikomu, kto by tak urobil. (lienka, mas z toho dobry vtip, ale zamysli sa ...)

                                      Skratka v dalsej edicii greenie uz budes explicitny a po kliknuti na "instalovat 00org" sa spustia orgie: stiahnu sa nejake kreknute ofisy, nainstaluju sa do wine spolu s fontami, .net, vb ...a po uspesnej instalacii vyskoci do kazdeho rohu obrazovky jedna zenity hlaska "FUCKOFF Mr.GATES and asshole BALLMER". Ale aby cela koncepcia podpory .doc v greenie nevyznela winlamersky, tak by greenie mohlo obsahovat aj malicky komandlajnovy ANTIWORD o ktorom by vedeli iba fajnsmekri (ako napr. ja).

                                      - alebo, bolo ti vytykane, ze skripty v greenporte mozu byt bezpecnostnou hrozbou, nik ich nekontroluje a tak. Co keby prave ta sialena nepredvidavost bola benefitom greenportu. Napr. skript na nastavenie najlepsieho rozlisenia na obrazovke by uzivatelovi natahal zopar xxx pozadi roznych velkosti, tie by sa mu premietli v gthumb slideshow a nakoniec by uzivatela cakala hlaska: Ak ste si uz vybrali najlepsie rozlisenie, spustite terminal a napiste super-parada cislo pozadia.
                                      Samozrejme super-parada je - ako inak - uzitocny alias. Napr. easteregg super-parada bomba zhodi x server a super-parada dev -a bomba x-ka odinstaluje uplne.

                                      Otazka bezpecnosti by sa riesila uplne, uplne jednoducho: security by obscurity=obscurity by absurdity

                                      Ja viem, ze to vyzera, akoze taram nezmysly, ale ked sme narod magorov, tak aspon takych, co si vedia zo seba robit prdel a take Funky Pythonovske Greenie by mohlo zachranit greenie pred ... skratka by uz neexistovala ziadna vec, voci ktorej by mohla byt vznesenaa vzneshenaa kritika, lebo vsetky meradla hodnot by boli v ramci tej absurdity smieshne.

                                      apropos aj v cechach a na morave maju dost hulicov a pernikarov, takze takato medzinarodna vyvojarska zakladna by mohla byt celkom pocetna. Dokonca som s nou pocital este v case, ked si len vymyslal nazov pre SK distro a ja som navrhoval, aby sa volalo SK-UNX (pomlcka je tam kvuoli United Nation of X.Dolezal, aby sa necitili menejcenni). Dame jedno zelenuo?


                                      ja viem, som trapny, a za to dakujem simpsonovcom, pythonovcom, beavisovi a buttheadovi, Ricimu a komandu "Kachlicka", klobase v Notre Dame, starej MTV s piesnou Give It Away, rypadlu GNUnaGU, stoke Stoke a Mlynskej doline povyse 845 45.
                                      • Re: jasnozrivosť sama, môj sokol ... 08.04.2009 | 19:57
                                        Avatar dodoedo Fedora Linux  Používateľ
                                        Si dokonalosť sama! Si jasná kultová predzvesť príchodu jej Jasnosti a.k.a. Matky Všetkých Vojen.

                                        Takto sa to prorokuje v Knihe Zázrakov Greenportu.
                                        Citujem:
                                        Na tretí deň sa Greenport pokazil a zelený učenníci sa zhromáždili v príbytku S.H. a žialili.
                                        Utešoval ich zelený majster (slovami) takto: Čo nerobím dosť pre komunitu (linuxovú) keď píšem na root.cz ? Či kotrčka_linux je lepší od môjho? Učenníci, príde deň, kedy svojím kódom ohúrim neprajníkov a poriešim v tabuľkovej forme apertúru kruhu.
                                        A rozosmiali sa učenníci a plesali a jasali a na počesť TOHOTO si stiahli ISO Greenie 36ii8.
                                        Koniec citátu.

                                        G. Orwell: "Čím více se společnost vzdaluje od pravdy, tím více bude nenávidět ty, kteří ji říkají."
                                        • Re: jasnozrivosť sama, môj sokol ... 08.04.2009 | 23:09
                                          Avatar b13dr0nk4 Debian Sid / Mandriva 2009.1  Používateľ
                                          amen...

                                          teda pardon.. kernel panic
                                          http://www.debian-linux.cz - serverík v zrozumiteľnej reči pre "Debianistov"
                                        • Re: jasnozrivosť sama, môj sokol ... 08.04.2009 | 23:54
                                          Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
                                          tak trapne keci som nepocul uz dlhe roky. daj sa na politiku, v romskej iniciative budes moct byt predseda
                                          • Re: jasnozrivosť sama, môj sokol ... 09.04.2009 | 13:36
                                            Avatar dodoedo Fedora Linux  Používateľ
                                            O čom to zase melieš, kľudne si preskúmaj toto vlákno s mojou odpoveďou, a keď tak urobíš, zistíš že som reagoval na príspevok zaujímavého maníka s nik-om: l_barbarossa a aj preto som ho nazval : jasnozrivosť sama, môj sokol ... Servus.

                                            Rád som si pokecal
                                            G. Orwell: "Čím více se společnost vzdaluje od pravdy, tím více bude nenávidět ty, kteří ji říkají."
                                          • Re: jasnozrivosť sama, môj sokol ... 09.04.2009 | 13:56
                                            Avatar borg Fedora  Administrátor
                                            uz sa do teba obula linuxova komunita, to chces aby sa aj romska komunita do teba obula?
                                      • Re: akoze xcem vsetko zvrtnut na srandu (ja viem, som trapny) 08.04.2009 | 23:49
                                        Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
                                        co to vidim?

                                        neviem presne o co ide, ale tak vyjadrim sa.

                                        recenzii na greenie bolo niekolko. je rozdiel testovat chybnu verziu (davno po vydani opravenej) a napisat ze je to nevhodne pre kazdeho ako to urobil pan trefny.

                                        msoffice vo wine so mnou nejako suvisi? kto chce taketo riesenie, nech si ho da. nepouzivam ms office ani vo windows ani v linuxe a nemam v plane zacat a nemam v plane toto riesenie nijakym sposobom podporovat.

                                        ak myslis na openoffice v greenie, tak kliknutie na instalaciu openoffice 3 nainstaluje openoffice 3. s tym nie je vobec ziadny problem, funguje to a naposledy som to pouzil prave dnes.

                                        nechapem co mam ja s kreknutymi ofisami, .net atd. si v poriadku?

                                        bezpecnostna hrozba greenportov? vela krat omielana tema. greenport je jednoducha postupnost prikazov. mas ju na internete, mozes si s tym robit co chces. da sa v nich dokonca vyhladavat. ak sa Ti zda sudo apt-get install kopete nebezpecne, tak to nespustaj. je to na tebe. a inak kazdy greenport schvalujem/upravujem ja.

                                        aliasy su vytvarane po konzultaciach, maju za ulohu zjednodusit niektore prikazy a plnia svoju ulohu dobre.



                                        inak neverim, ze ty si ten barbarossa, ktory robil napriklad preklad abiwordu.

                                        pozrel som si informacie co tu boli podane o wine a ms office. wine je tu hlavne koli dovodu pouzivat aplikacie spustane cez wine uz pomocou livecd. je tak mozne spustit napriklad adaware alebo iny bezpecnostny nastroj, umoznuje instalovat rozne windows aplikacie atd - bez pripojenia do internetu.
                                        • Re: akoze xcem vsetko zvrtnut na srandu (ja viem, som trapny) 08.04.2009 | 23:58
                                          Avatar borg Fedora  Administrátor
                                          ako opravenu. ako pozeram tak recenzia vychazda z 4i2 a 4i3 (fakt blbe znacenie) a posledna verzia na greenie.sk na stiahnutie je 4i3 (presne ta, na ktoru je robena recenzia). prosim ta, ked si stale tocis len to svoje, tak nezavadzaj. co sa tyka bezpecnosti greenportu, neviem na akej urovni posnas bash skripty (pripadne ine ak sa tam pouzivaju), ze vies urcit ci ten a ten skript co ti poslu, je bezpecny. ja osobne povazujem greenport za chaoticky system, nebezpecny.
                                          • Re: akoze xcem vsetko zvrtnut na srandu (ja viem, som trapny) 09.04.2009 | 00:13
                                            Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
                                            recenzia vychadza z 4i r2, z prveho buildu co sa dostal na internet. kvoli mojej vine sa tam dostala bez testovania vo virtualboxe. naprava bola urobena za par hodin. rozlicne obrazy maju rozlicne md5 sucty, vsetky uchovavam na webe.

                                            greenport chaoticky nie je. nie su tam ziadne udaje ktore by mohli poskodit PC. ak sa Ti zda nebezpecne pouzivat toho jednoducheho klienta, tak si kludne zober tych par prikazov za sebou a daj si do terminalu. nic narocne.

                                            suhlasim ze by to chcelo nejake overovanie, no momentalne schvalujem greenporty len ja a pochopitelne som ich vacsinu vytvoril.
                                            • Re: akoze xcem vsetko zvrtnut na srandu (ja viem, som trapny) 09.04.2009 | 00:27
                                              Avatar borg Fedora  Administrátor
                                              "Při psaní recenze jsem vycházel z verzí Greenie 4i2 a Greenie 4i3 (obě odvozené od Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex)"

                                              tot citat z recenzie.

                                              ano, mas pravdu. to oni su zli, a nie ty. tebe vsetko funguje, ak niekomu nieco nefunguje, tak je proti tebe ked sa ozve a ani za toho ancijasa si nedas poradit.
                                              • Re: akoze xcem vsetko zvrtnut na srandu (ja viem, som trapny) 09.04.2009 | 18:17
                                                Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
                                                poznam rozne verzie greenie, viem to rozlisit a poznam chybu ktoru tam bolo vidno na screenshotoch
                                        • Re: akoze xcem vsetko zvrtnut na srandu (ja viem, som trapny) 09.04.2009 | 00:24
                                          Avatar Laco Debian Lenny  Používateľ
                                          nazdar stano,
                                          neda mi vyjadrit sa k vasim hadkam. dal som si tu namahu vyskusat greenie, ale naozaj budem uprimny teraz. to distro jednoducho nie je dobre. na vytvorenie kvalitneho distra treba dostatok vysoko kvalifikovanych vedomosti, skusenosti a hlavne TEAM!!! pozri si, kolko ludi pracuje na jednotlivych distribuciach a su to ODBORNICI. vydanie stabilnej verzie distra trva rok, dva. toto si uvedom a potom zistis, ze v podstate o greenie sa ako o distru ani nahodou hovorit neda. je to mierne, velmi mierne upravene ubuntu, zialbohu musim podotknut, ze k horsiemu. greenie vyskusaju len novacikovia, vacsinou menej zdatny v AJ, a zlaka ich prave ta slovencina. pre nich to moze byt OK, pretoze je to ich prve distro.co sa tyka greenportu, nezisitl som celkom naco je to dobre, ale ako to tu spominaju, je to vysoko rizikovy nastroj, nebezpecny. co sa tyka aliasov, som zasadne proti nim. clovek, aj novacik, by sa cim skor mal naucit prikazy CL, aby v buducnosti pri prechode na ine distro nemal soky, ak zada "hladaj" a hodi mu command not found...samozrejme je to na userovi ci to bude pouzivat, ale novacikovi vyzdvihovanim aliasov ako jednej z top features greenie skor uskodis ako pomozes.
                                          pred istym casom, ked som sa sem zaregistroval, si ma poziadal o tipy ohladom icewm, ze by si chcel nieco s tym podniknut, to by mohla byt mozno cesta, no ty si sa s tym potom uz vobec nezaoberal (myslim ciste WM do Xiek, nie ako nahrada WM niektoreho DE).
                                          taktiez tvoje spravanie, reakcie su velmi detinske, ludia ti nadavaju, pretoze peknym slovom sa na teba nedalo ist, tvrdohlavo si sa zastaval sam seba a tvojej modifikacie ubuntu.
                                          cize este raz opakujem, greenie nepovazujem za distro z vyssie uvedenych dovodov. bud si ho zveladuj pre vlastnu potrebu, alebo s tym naozaj sekni, pretoze podla mojho nazoru tym len pleties zaciatocnikov. venuj sa tym prekladom za co ta udajne celkom chvalili...ale sam sa nepokusaj vyvijat distro, nemas najmensiu sancu.
                                          • Re: akoze xcem vsetko zvrtnut na srandu (ja viem, som trapny) 09.04.2009 | 00:48
                                            Avatar b13dr0nk4 Debian Sid / Mandriva 2009.1  Používateľ
                                            presne. treba robit preklady (kedze podla vlastnych slov programovat nevie) ci dokumentaciu na nejakej rozsirenej distribucii.

                                            stano: ak mas napad, otravuj s nim predstavitelov distribucie. co som mal moznost nahliadnut do fungovania vyvoja, je to demokracia. ak je dobry napad a vacsina ludi to oznaci ako prinosne, tak sa to v nejakej forme (pozor, v nejakej forme, teda premyslene, otestovane, ...) do distribucie dostane.

                                            nie, naozaj si nemyslim, ze zmena farby a par programov je dovod na zmenu distribucie. zdruzuj sa, pomahaj. netriesti sily.
                                            http://www.debian-linux.cz - serverík v zrozumiteľnej reči pre "Debianistov"
                                        • Re: akoze xcem vsetko zvrtnut na srandu (ja viem, som trapny) 09.04.2009 | 00:43
                                          Avatar b13dr0nk4 Debian Sid / Mandriva 2009.1  Používateľ
                                          no neviem. ked som si dal na disk greenie (okrem ineho aj kvoli zoznamu tych balikov vyssie), tak mi veru ziadne kliknutie oo.org 3 nenainstalovalo.

                                          mal som nanjnovsiu verziu, aku mi ponukla stranka hatetepedvobodkawewewebodkagreeniebodkaeska
                                          http://www.debian-linux.cz - serverík v zrozumiteľnej reči pre "Debianistov"
                                        • Re: akoze xcem vsetko zvrtnut na srandu (ja viem, som trapny) 09.04.2009 | 19:34
                                          l_barbarossa   Návštevník
                                          Stano, hej, bol som to ja - teraz pisem z inej ipecky ale som to ja. Vies, prepac, aj moje dieta ma zdravotne problemy a jedine, co nas drzi nad vodou, nie je Jogeo Rage ale cierny humor, velmi tvrdy cierny humor. Toho materialu o greenie od teba a od kritikov bolo uz tak neunosne vela, ze to zo mna vyslo riadne "natravene" (nehulim, btw) akosi same, ulavil som si... Bolo mi jasne, ze sa ta to dotkne ... aj som dlho vahal, ci to poslem alebo nie ... ale v tej chvili (aj teraz) sa mi zdalo, ze je to celkom smiesne a ze linuxaci (su tiez ludia) sa maju smiat - aj ked cez slzy -, a ze sa nakoniec moznoze pobavis aj ty, kedze tam bolo vela nadsadzky. Cize, nie neospravedlnujem sa ti, ak si sa nepobavil, tak si ma nasral, lebo to bol pokus o vtip nielen o tebe, ale aj pre teba (Matt Groening si tiez zoparkrat urobil riadnu prcu so slavnych kamaratov).

                                          Greenie som neskusal, mal som v plane od teba vymamit nejake medium na linuxfeste, nakoniec som na fest nesiel a radsej zostal pri synovi. Vravel som si, ze predsa greenie si niekedy stiahnem, do toho prisla recenzia a hum-bug okolo ... Tiez som (bol?) z tych ci ti drzia(-li?) palce, ale neviem ... projekt greenie je podla "medii" v troskach, zostava po nom par idei (z opozicneho tabora predovsetkym), na ktorych by sa dalo stavat nieco, neviemco, ale distro ako take zatial nie, pretoze na to potrebujes jasnu ideu, vela sikovnych programatorov a testerov, vela casu...
                                          Je to zlozite ... nechcem ti ani odoberat chut od toho, co ta bavi, ale ani ta podporovat v niecom, co nevyzera ako dobry podnik.

                                          btw. abiword som neprekladal ja, ale nejaki dvaja tipci, bohuzial niektory z nich to domrvil a vytvoril (mozno prave v MSOffice) subor so zlym kodovanim. Ja som zmenil len kodovanie toho suboru a opravil zopar retazcov, ale chyb je tam este dost. U seba mam este o cosi lepsiu verziu, ale zatial som ju nezverejnil, takze tak ...
                • Re: Re: 05.04.2009 | 23:47
                  Avatar pejta Archlinux  Používateľ
                  linux pre mna nie je spanielska dedina, no zaroven nie som expert. som pouzivatel
                  ved práve, si iba používateľ ...
                  • Re: Re: 06.04.2009 | 01:22
                    Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
                    co je na tom zle? ako pouzivatel mam jednak blizko k zaciatocnikom a ich potrebam, a vdaka komunikacii cez IM mam aj pomoc od expertov.

                    pre niekoho to nie je idealna kombinacia, no mne to celkom vyhovuje
                    • Re: Re: 06.04.2009 | 01:50
                      Avatar pejta Archlinux  Používateľ
                      ono je to síce pekné že chceš byť blízko k začiatočníkom ale. ale na vytvorenie vlastnej distribúcie je IMO potrebné viac ako používateľské znalosti. a čo je lepšie: mať expertov na IM alebo sám byť expertom ?
                      • Re: Re: 06.04.2009 | 02:18
                        Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
                        je lepsie byt sam expertom, to je uplne jasne a bez diskusie. som zvedavy, co zo mna za par rokov bude :)
                        • Re: Re: 06.04.2009 | 02:24
                          Avatar pejta Archlinux  Používateľ
                          no tak na to si počkám :-D
                        • Re: Re: 06.04.2009 | 17:38
                          ---   Návštevník
                          co z teba bude : este vacsi namysleny frajer z Mikulasa, ktory si mysli, ze vie o linuxe aspon zaklady!
                          • Re: Re: 06.04.2009 | 17:42
                            Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
                            lepsie ako namysleny clovek bez odvahy pisat pod svojim menom, ktory sice vsetko vie a vsetko dokaze, no nikdy pre nikoho nic neurobi :)
                            • Re: Re: 06.04.2009 | 17:54
                              ---   Návštevník
                              uz ti to pisem po x-te, je na to stare ceske prislovie:
                              "Mena hloupych na všech sloupich", ak mas potrebu robit zo seba vola, tak sa podpisuj pod akukolvek dementnost co stvoris, aby bolo jasne odkial vietor fuka.

                              A ty si myslis ze pre niekoho nieco robis? A pre koho? Ak to beries tak ze sa na teba obracaju zaciatocnici "Stanko porad" a Stanko nevie, lebo nema odkial ,tak to za pomoc nepokladam.
                        • Re: Re: 06.04.2009 | 17:39
                          Avatar borg Fedora  Administrátor
                          s tymto pristupom? neviem...
      • Re: Re: 05.04.2009 | 23:40
        l_barbarossa   Návštevník
        - sa uvedomte tiez, bez Stana by tu bola priserna nuda...aj vaz(e)nejsie media maju rubriku kuriozity, humor, zabava, nevazne a pod. a podla mna na tomto poli uraduje dobre (aka exceluje).
        - a zastavam sa ho pre toho naivne-tvrdohlaveho optimistickeho cloveka, co z neho ide. takych ako on je totiz vyrazne menej nez zaprdenych urazlivych "geekov". (geekovia nemusia byt ani urazlivi ani zaprdeni, btw.).
        - a co, mame take distro, lokalizaciu (a ine veci spolocenskeho zivota) ake si ako komunita (prip. narod) zasluzime, na ake sme sa (ne-)zmohli

        to HK82: inak, pekny font, bude aj nejaky iny format, (OpenType alebo PostScript)?
        • Re: pravdy a zásluhy 06.04.2009 | 00:05
          Avatar dodoedo Fedora Linux  Používateľ
          PRAVDA: - a co, mame take distro, lokalizaciu (a ine veci spolocenskeho zivota) ake si ako komunita (prip. narod) zasluzime, na ake sme sa (ne-)zmohli

          ZÁSLUHA S. Hofereka na poli užívateľského Linuxu: - http://www.linuxos.sk/sprava_zobraz_komentare/2543/index.html#link_137425
          Toto píšem naozaj so zmiešanými pocitmi.
          :-(
          G. Orwell: "Čím více se společnost vzdaluje od pravdy, tím více bude nenávidět ty, kteří ji říkají."
          • re: ROZum vs odVAHA 06.04.2009 | 01:29
            l_barbarossa   Návštevník
          • Re: pravdy a zásluhy 06.04.2009 | 02:21
            Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
            tiez som mal z toho zmiesane pocity. no co, kazdy ma svoj nazor. je vsak pravda, ze to, co mame, potrebuje este vela roboty. na tom sa zhodnem ja, priaznivci aj odporcovia
        • Re: Re: 06.04.2009 | 01:25
          Avatar Zefram Cochrane MS Windows Vista Ultimate 64bi  Používateľ
          nie, ttf staci, je tam zdrojak (.std) ale neviem o tom ze by nejaky cad pouzival postscript
    • ach 05.04.2009 | 17:42
      Avatar xhc Debian /AwesomeWM  Používateľ
      ach jaaaaj ...
      History: Ubuntu 5.04 -> Kubuntu 5.10-7.10 -> OpenSuSE 10.3-11.3 /KDE | 2012-2013 Arch Linux /AwesomeWM
      • Re: ach 05.04.2009 | 17:49
        Avatar xhc Debian /AwesomeWM  Používateľ
        takze takto: VYHLASUJEM konkurz pre Stana ..... mal by si uz najst konecne nejaku babu .... inak to nevidim a cim dalej to takto pojde tym ... no este tu nejaka nadej hadam je :-)
        History: Ubuntu 5.04 -> Kubuntu 5.10-7.10 -> OpenSuSE 10.3-11.3 /KDE | 2012-2013 Arch Linux /AwesomeWM
        • Re: ach 05.04.2009 | 19:59
          Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
          to som uz niekde cital... zeby na roote na blogu? :)
          • Re: ach 05.04.2009 | 20:16
            Avatar xhc Debian /AwesomeWM  Používateľ
            ty šarapatíš aj tam? no kto by to len povedal ..
            History: Ubuntu 5.04 -> Kubuntu 5.10-7.10 -> OpenSuSE 10.3-11.3 /KDE | 2012-2013 Arch Linux /AwesomeWM
            • Re: ach 06.04.2009 | 17:41
              ---   Návštevník
              ved si pozri root.cz , hoferek sa tam rozplazil ako mor, s tymi jeho uzasnymi uvahami. Ak mas zly den hor sa na root.cz. Urcite ti to zlepis naladu.
              • Re: ach 06.04.2009 | 23:09
                Avatar xhc Debian /AwesomeWM  Používateľ
                ja "vim" .. pisal som to viacmenej ironicky .. :-)
                History: Ubuntu 5.04 -> Kubuntu 5.10-7.10 -> OpenSuSE 10.3-11.3 /KDE | 2012-2013 Arch Linux /AwesomeWM
    • --- 06.04.2009 | 17:56
      ---   Návštevník
      HOFEREK:

      cim skor pochopis ,ze na linux nemas, tym lepsie pre teba, nas a cely svet.
      Ked si sem prvy krat prisiel, robil si zo seba debila, ktory asi nevedel ani pocitac zapnut. V tom momente to bolo akceptovatelne, kazdy nejak zacinal, kazdy mal problemy.

      Co sa ale nestalo, ze si nasledne zacal sekat prispevky, ktore sa od tych zaciatocnych uz trosku vylepsili v urovni. Ale stale tvoje znalosti ostali ne rovnakej urovni. Ty sa jednoducho potrebujes obklopit odbornikmi aby si bol schopny nieco zosmolit. Pises ze si so svojou pracou spokojny, vidis, to dobry vyvojar nikdy nevyslovi. Ale ty si trufas ten paskvil (aj manual nie je nic extra) prehlasit za hodnotne distro!

      Co ti zasadne chyba je, ze nemas ani trochu sebakritiky!!!

      Ak potrebujes byt obdivovany mikulaskymi tinedzermi, tak nas z tejto partie vynechaj. Greenie je urovnou niekde na cisle verzie 0.75beta. A ty uz div nemas verziu 100.

      To co ty povazujes za optimalne a vhodne, vacsina povazuje za zbytocne (tie "klikatka" v konzole mam na mysli)

      Ak mas aspon trochu sudnosti, tak nebudes nas tu otravovat novymi a novymi verziami prefarbeneho ubuntu aspon tak rok az rok a pol. Ale to pochybujem, ze sa od teba da cakat taketo chlapske priznanie si chyb a omylnosti.
      • Re: --- 06.04.2009 | 18:09
        Avatar b13dr0nk4 Debian Sid / Mandriva 2009.1  Používateľ
        +1000

        s drvivou vacsinou absolutne suhlasim. povazovat greenie nie len za nahradu ubuntu, ale dokonca za jeho vylepsenu verziu je teda velka trufalost.

        suhlasim aj s tym, ze dodnes nevysla stabilna verzia greenie. respektive, vysla natolko stabilna verzia, nakolko stabilne je ubuntu (kedze greenie nie je funkcne nic viac, ako prefarbene ubuntu + hluposti + nefunkcne hluposti).

        stano: rob manual, rob pridavne CD pre offline instalaciu, pomahaj zaciatocnikom (teda nie ze by si bol extra skuseny, aspon tie rady, co tu davas su niekedy... no, aj by som povedal, ze smiesne, ale...). ale na distribuciu nemas. prosim, uznaj to - ani tlupa expertov ti nepomoze, ak projekt nema zmysluplny roadmap, zmysluplne napady (a nie druhe vymyslenie kolesa). kym nemas programatorske schopnosti, nic nevymyslis, bude to len hrajkanie sa s farbickami na stabilnom piesocku ubuntu.
        http://www.debian-linux.cz - serverík v zrozumiteľnej reči pre "Debianistov"
        • Re: --- 06.04.2009 | 18:26
          ---   Návštevník
          suhlas

          ani od predavacky nechce nikto aby liecila ludi, len preto ze sa dokazala za tyzden dostat z chripky. A moze ju bavit citat medicinske knihy od rana do vecera, jednoducho to nepomoze.
    • podporenie 06.04.2009 | 19:34
      marius   Návštevník
      stano díky za test a tých hlupákov si nevšímaj nič neurobili a ani nič neurobia lebo chcú len nadávať na greenie držím ti palce a a namiesto odpovedania radšej ďalej zlepšuj greenie
    • ach jaj 06.04.2009 | 21:54
      123   Návštevník
      Dlho tu uz sledujem vase hadky so SH. Ale fakt mi uz nedalo aby som sa nevyjadril. Velmi vela rokov uz pouzivam Linux, vacsinu casu Debian. Skusil som teda Greenie, asi po hodinke som ho dal tak rychlo prec, ako rychlo som si ho nahodil, resp. este rychlejsie. Kritika z clanku uplne opravnena, kritika tu prispievajucich tiez uplne opravnena, jednoducho "hento" .. neviem si predstavit, kto to moze pouzivat, pravdepodobne clovek, ktory v zivote ine distro nevidel, takze sa mu to zda byt v pohode...cloveka, ktory uz skusil vo svete uznavane,pouzivane distro, s prepacenim mu musi byt zle, ak uvidi tu "vec" nesucu nazov Greenie.
      SH, nikto ta tu nekritizuje, lebo ti zavidi, nikto ti nenadava bezdovodne....kritzujeme ta, lebo tvoj "vytvor" je jedna velka katastrofa, tvoje spravanie je uplne arogantne, ziadna sebareflexia, o sebakritike ani nevravim, niekto ti tu obrazne vysvetli priciny svojej kritiky ,napr. naco je tam 9 video prehravacov, 4 audio prehravacov, a ty tu zacinas odpovedat v style: naco by tam bolo 9 videoprehravacov.... no jednoducho tvoja arogancia nema hranic.
      zialbohu, akokolvek sa mozes uz teraz snazit, nikdy nebudes respektovanym a uznavanym clenom tejto komunity, prave za svoje idiotske spravanie.
      takze SH, rob to, co ti ide, za co ta skuseni ludia budu chavlit, ale nepustaj sa do veci, ktorym nerozumies do hlbky, ktorym nevies svojou aktivitou dat nic nove a prestan byt aroganty idiot....existuje este jedna moznost, a to ze si naozaj mozno nechapavy az mierne priblbly....
      no a napisat spravu o vlastnom blogu a o nejakej totalnej debiline, SH, ako to tu na zaciatku niekto napisal, to hranici s drzostou....ja by som dokonca povedal ze je to DRZOST!!!!
      • Re: ach jaj 06.04.2009 | 22:13
        Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
        vyjadrim sa kusok k tej drzosti.

        urobil som test, ktory je pre teba mozno debilita, pre niekoho dobra pomocka. mam pocit, ze keby ho napisal niekto, koho nikto nepozna, tak by si mal na to uplne iny nazor.

        to, ze je to ulozene na mojom blogu, nevidim ako nic zle. napriklad alian urobil stranku linux.alian.info, kde su novinky z roznych stranok. pridal to sem a tym dal o tom vediet ludom. pozrel som si to a som rad, ze taka stranka existuje. aj ked je ten test o niecom trochu inom, stale je to o linuxe, o zamerani portalu, a nie je to nic nafarbene na cierno ani na ruzovo. ak si teda myslis, ze keby to iste urobil niekto iny, dal by to na ine miesto a spravicku by napisal zase niekto iny, tak myslim, ze si proti mne jednoducho zaujaty. a takych je tu viac.

        pozrime sa na to z inej strany. ja sa vrtam do ubuntu a veci podobnych, ty mozno do uplne inych systemov. preco namiesto nie moc peknej a nie moc objektivnej kritiky neprispejes k tomu? ak sa vyznas do archu, freebsd ci gentoo viac ako ja, tak preco nevyuzijes svoje vedomosti?

        asi som fakt divny, ked sa snazim vyuzit u kazdeho prirodzene schopnosti, namiesto nudneho ctrl+c a ctrl+v typu "greenie je zle" a "hoferek robi blbost"
        • Re: ach jaj 06.04.2009 | 22:35
          123   Návštevník
          o com to zas tocis? co nove si ty dal ludom v tvojom "distre"? ja som tam NIC nove nevidel, nic uzitocne, jednoducho jedno velke NIC. myslis ten greenport? tak to kristus vie (a asi este ty) ze co to vobec je. mrhas svojim casom, ktory by si mohol vyuzit na omnoho uzitocnejsie veci. ja proti tebe nie som zaujaty, rob si co chces, ale jedno si uvedom, ze si uplne nekompetenty na tvorbu distra po stranke vedomostnej. ale ak chces one-man show, uznanie od zopar ludi, ktori v zivote ziadne distro nevideli a skusia greenie a povedia ti ze je cool, ak si potrebujes takymto sposobom zvysovat sebavedomie, uznanie a ja neviem co este vsetko, tak si to rob, ale potom sa nediv, ze ludia, ktori su trosku zbehlejsi v problematike, ti to budu davat tvrdo najavo, ze tvoja praca nie je hodna uznania, skor naopak.....
          nech zije Greenie, nech zije SH...
          ach jaj
        • Re: ach jaj 06.04.2009 | 23:16
          Avatar b13dr0nk4 Debian Sid / Mandriva 2009.1  Používateľ
          ako vieš, že nerobí pre komunitu oveľa viac, ako ty so svojou omaľovánkou? možno len nemá náladu (potrbu, žalúdok, ...) pchať sa všade a vykrikovať, ako je všetko, na čo siahol "vylepšené".

          pekne pracuj na tej beta verzii greenie. a keď naozaj pokročíš ďalej, budeš prístupnejší kritike, tak sa ozvi a radi si to vyskúšame. aj keď sa bojím, že mnoho ľudí si už odradil a nemajú chuť.
          http://www.debian-linux.cz - serverík v zrozumiteľnej reči pre "Debianistov"
    • No čo, 06.04.2009 | 22:13
      Avatar Pesan Ubuntu  Používateľ
      Češi majú Radka Hulána publicistu a programátora, my budeme mať Stana H. linuxového programátora a publicistu. Aj my môžeme mať celebritu. Toľko reakcií pod jeho príspevkami má málokto :-)
      • Re: No čo, 06.04.2009 | 22:16
        Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
        ja a programator? raz snad hej... :)

        tak ci tak aspon niekto to berie trochu s nadhladom :)
        • Re: No čo, 06.04.2009 | 22:28
          Avatar borg Fedora  Administrátor
          do programatorskeho remesla sa radsej nefusuj. alebo hej, az ked ja budem na dochodku
        • Re: 06.04.2009 | 23:01
          Avatar dodoedo Fedora Linux  Používateľ
          Stano, je mi Ťa ľúto ....
          G. Orwell: "Čím více se společnost vzdaluje od pravdy, tím více bude nenávidět ty, kteří ji říkají."
          • Re: 06.04.2009 | 23:12
            Avatar b13dr0nk4 Debian Sid / Mandriva 2009.1  Používateľ
            je to katastrofa, ako sa chová. smutné.

            naozaj by mal robiť niečo, čo vie dobre (ak niečo také je - zatiaľ sa neprejavil), učiť sa. a možno pridávať ďalšie aktivity. ale pomaly, s rešpektom pred skúsenejšími.
            http://www.debian-linux.cz - serverík v zrozumiteľnej reči pre "Debianistov"
            • Re: 06.04.2009 | 23:28
              123   Návštevník
              on si mysli, ze sme proti nemu a tomu jeho pseudodistru zaujati.my sme v jeho ociach na kritizovanie asi slaba liga budiz. ja by som odporucil, nech to posle na recenziu ubuntu teamu, len sa bojim, ze to budu brat ako vysmech a dehonestaciu svojej prace....
              • Re: 06.04.2009 | 23:32
                Avatar b13dr0nk4 Debian Sid / Mandriva 2009.1  Používateľ
                ešte by náhodou prestali pracovať na ubuntu, aby ani náhodou takéto "zmesky" nevyšli na svetlo sveta.
                http://www.debian-linux.cz - serverík v zrozumiteľnej reči pre "Debianistov"
    • --- 07.04.2009 | 13:58
      ---   Návštevník
      no vidis Stano, stalo ti za to sa tu takto drzo prezentovat, uz to nie som len ja co ta tu uz par rokov kritizuje, konecne si svojim arogantnym spravanim otvoril oci vsetkym.
      To, ze ti stale pisem, ze robis zo seba vola, to nie je nadavka, ale upozornenie, ty ale na kazdu dobre mienenu radu odpovedas utokom, ze TY ASPON NIECO ROBIS A CIM SA MOZME MY, OSTATNY CHUDACI POCHVALIT A TEBE ROVNAT?

      My ostatny mame aky taky pud sebazachovy, nam je samochvala cudzia, myslis si ze si jediny na SK ,kto nieco robi pre linux? Ti co nieco robia nemaju potrebu sa kazdy den chvalit vo forach, ze nieco urobili. Ale ty tu potrebu mas a dosiel cas , ked sa tato tvoja uchylka stala neunosnou.
      Horsie, je ze to co prezentujes ani nie je do dosledkov tvoja praca, ale ako si napisal ,obklopil si sa odbornikmi. To aj v zivote na bezne veci mas okolo seba radcov a odbornikov? Pripada mi ze ano, ze nie si schopny bez cudzej pomoci existovat.



      DOBRE MIENENA RADA:

      ZABUDNI NA LINUX A VENUJ SA DOLEZITEJSIM VECIAM V TVOJOM ZIVOTE. URCITE OBJAVIS AJ KRAJSIE STRANKY ZIVOTA AKO JE LINUX.

      Nie je to tak davno co tu tomu tvojmu prefarbenemu ubuntu davali tak rok dva existencie, myslim si ze spravis rozumnu vec ked ukoncis krvavy vyvoj tohto pokusu o distro a so vztycenou hlavou odides (s pocitom, ze si sa snazil, ale nemas nato, priznat svoje chyby a nedostatky nie je hanba ale odvaha a snaha o zachovanie si vlastnej dostojnosti, tak potrebnej pre teba).

      Nie nahodou sa stavas slovenskym Hulanom,. ten tiez vsetko vie, vsade bol, na vsetko ma jednoznacny a neomylny nazor, podobnost s tebou nie je vobec nahodna, tiez si osobujes pravo posledneho a rozhodujuceho slova v situaciach ked sam nemas jasno vo veciach)
      • Re: --- 08.04.2009 | 01:45
        Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
        stalo mi za to prezentovat sa a robit to, co ma bavi. a aj ked ma arogantne povazujes za arogantneho cloveka, som rad ze robim to co robim.

        alebo skus prijat, ze som jeden z linuxakov ktori sa nesnazi na nikoho utocit, alebo si vrtaj dalej. dobra kritika Ti dosla uz davno. Nemam sa od teba co naucit. Preto si kludne nadavaj, strapnujes sam seba.
        • Hlúposť 09.04.2009 | 13:21
          Nicolas Boileau   Návštevník
          "Hlúposť je stále pripravená sa obdivovať." (Nicolas Boileau)
        • Re: --- 09.04.2009 | 17:36
          xhc   Návštevník
          to je sila ... hulan sa pomaly moze schovat ..
          • Re: --- 09.04.2009 | 17:55
            xhc   Návštevník
            ak som si dobre zapamatal, je to rocnik 1987 priatelia.. mozno raz da za pravdu :)