Ako ST ovplyvňujú verejnosť

10.02.2002 21:12

Od začiatku spustenia protestov na www.bystro.sk a www.monopoljezly.sk sú ST v neustálej palbe kritiky ich zákazníkov, ale aj štátnych inštitúcií. Kritiky, ktorá aj vďaka Vám nemá v dejinách SR obdobu. Naše zdroje hovorili o tom, že ST sa takýchto kampaní nebojí a že sa veľmi dobre cíti v oblasti marketingu, pravdaže pre svoj finančný kapitál. ST bolo presvedčené, že vďaka reklame ovplyvní akúkoľvek verejnú mienku, zo vzduchu urobí zlato.

Po mesiaci od ostrého spustenia protestu na www.bystro.sk, môžeme sa radosťou skonštatovať, že im to akosi nevychádza. Už skoro osem tisíc občanov (ktorý podporili našu petíciu) a obrovské množstvo serverov a stránok vytvárajú tak silný mediálny tlak, že ST si na internete ani neškrtnú. Vyhlásenia ST neobsahujú žiadne racionálne argumenty a idú jednoznačne v neprospech spotrebitela.

Príkladom toho, že ST sa cítia marketingovo silný, je server www.Zive.sk - na tomto najznámejšom slovenskom informačnom serveri o IT sa už dlhšiu dobu objavovali informácie ktoré propagovali ST a akosi neinformovali o racionálnych protiargumentoch, resp. im nedávali dostatočný priestor. V poslednom týždni sme si mohli na titulke tohto internetového denníka prečítať \"článok\" od dvoch autorov, ktorí hovoril o záveroch stretnutia predstavenstva ST 31.1.2002. A naraz sa nám v inboxe objavil email obsahujúci tlačovú správu ST presne takého znenia ako malo www.Zive.sk na titulke ako vlastný článok ! Čudné?

Keďže sa snažíme reagovať na všetky informácie, ktoré ST oficiálne vydáva (považujeme ich za súčasť dezinformačnej kampane, ktorá má za cieľ hlavne oklamať zákazníka), okamžite sme reagovali na túto tlačovú správu a reakciu spolu s vyhlásením ST sme poskytli približne 50-tim médiam. Najzaujímavejšie ale bolo, že internetové média o tej správe ani nevedeli a vyskytla sa iba na Zive.sk ! Po uverejnení vyhlásenia ST množstvom internetových informačných serveroch bolo ešte zaujímavejšie sledovať, že na Zive.sk sa predvčerom článok o ST, ktorí hovoril o záveroch stretnutia predstavenstva ST 31.1.2002, oficiálne zmenil na reklamu (resp. platenú inzerciu) a bola zmazaná kompletná diskusia (ktorá bola na 95% zameraná proti nezmyslom čo tvrdili ST) !!! Návštevníci Zive.sk sa teda pokúsili diskutovat v inom článku - resp. v bleskovej správe - \"Omyly Slovenských Telekomunikácií\", obsahoval až dve vety a odkaz na článok v denníku Sme. A naraz zmyzol !!! Najkrajšie na celom bolo, že keď jeden diskutujúci podotkol že je to čisto PR článok ST, jeden z \"autorov\" tohto článku to poprel a pritom to bol PR článok (teda zaplatený od ST) už od začiatku.

V žiadnom prípade nijako neobviňujeme server Zive.sk že napomáha dezinformačnej kampani ST. Práve naopak -sme radi že sme mohli prispieť k tomu, že ináč veľmi kvalitný (vlastne najlepší) internetový denník v SR dostal nejaké tie peniažky naviac. Musíme ale poukázať na praktický prípad ovplyvňovania médií Slovenskými Telekomunikáciami, zas sa s nami tento monopol pekne zahral.

A EŠTE VÝZVA !!! Plaťte telefónne účty načas, aby ste si mohli za Vaše peniaze na internete prečítať zas niečo pekné o ST !

www.bystro.skmis0 truban