Kedže asi všetci radi zdieľame informácie, rozhodol som sa aj ja trochu rozpísať o oblasti, v ktorej si dovolím povedať, že sa už ako tak vyznám. Teda aspoň na takej úrovni, aby z toho možno niekto z vás niečo mal.
Ide o tému gamehosting aneb server na hranie :) Viem, že sa možno stretnem ( znova ) s názorom, že takto využitý server je plytvanie prostriedkami alebo, že je to oblasť nezaujímavá, či už z hľadiska kvality vedomostí a návykov ktoré si pri tomto osvojím, alebo gamehostingom ako komerčnou činnosťou.
V texte budem vychádzať hlavne z vlastných skúseností, len minimálne z daľších zdrojov, prípadne na ne odkážem. Je teda možné, že sa budem v pár veciach mýliť a budem rád, ak ma v takom prípade opravíte. :) Tento článok (články) by mali slúžiť vďaka vašim komentárom (v ktoré pevne dúfam :D ) aj na moje zdokonalenie, kedže určite bude po mne čo opravovať a o čom diskutovať... Tak asi dosť úvodu. Tu je zhruba „osnova“ oblastí, o ktorej budem písať :
-Výber vhodného HW, konektivity.
-Výber, nastavenie OS, ako aj HW.
-SW licencie na najhranejšie hry, ich inštalácia, nastavenie herných serverov.
-Najpoužívanejšie nastavenia serverov ako CS 1.6, CSS, HLDS, Quake3, TF2, Left4Death, atd...
-Herné štatistiky hráčov na webe, parsovanie herných logov s výstupom na web.
-Ovládanie herného servera cez rôzne webové rozhrania.
-Prepojenie herných štatistík s redakčnými systémami a systémami sociálnych sietí.
-Náročnosť a požiadavky na HW z pohľadu jednotlivých herných enginov a ich ekonomická efektivita.
To by bolo zhruba to, o čom by som chcel písať. Voľného času veľa nie je, ale ak bude odozva, rád na túto tému popíšem. Díky za prípadné dočítanie do konca :)
Zaujímavá téma.
Mňa by zaujímal hosting wow-kového serveru a veci okolo toho.
Ak bude v tvojom článku niečo o tom, tak sa poteším...
A asi nielen ja...;-)
________________________________________________________________________
Ak nájdeš v živote cestu bez prekážok, určite nevedie nikam...
Kedze som hrac GM, Admin byvaly wow servera tak ti poviem, tam neni moc problem zo spravenim takeho wow servera.
Spravit si vlastny server nie je problem. Skusal som MaNGOS a potom aj TrinityCore 2. Podla skusenosti mozem povedat, ze MaNGOS je omnoho lepsi na PvE a TC2 na PvP server, ale zohnat niekde poriadnu databazu sveta je umenie a pracne vsetko poopravovat a porobit si sam, aby z toho bol server s plne funkcnymi talentami kazdeho klasu, funkcne dungeony v nich vsetky NPC a Bossovia je nemozne:D Stav offi servera sa neda dosiahnut ani nahodou:D
------------------------------------------
Predpoklad na úspech je v tom, že konáme to, čomu dobre rozumieme, nepomýšľajúc pritom na slávu --Henry Wadsworth Longfellow
Co sa tyka wow nikdy nebudes mat db z opravenymi vecami, pretoze to nie je mozne, kedze sa stale jedna o free su servery ktore sa vyvijaju roky a je tam plno bugov. :)) Blizzard si nemoze dovolit aby sa co len trosku nieco podobalo na Official server. Mangos nvm ci vies sa prestal vyvijat, preto je omnoho lepsi trinity, ktorí sa vyvija ale ide to mrte pomaly. Co sa tyka pve tu by som mohol oponovat veci, ktore vysli len pred niekolkymi mesiacmi su imho lepsie ako to co bolo na mangose + funguju bosovia, aspon to co sa ol + okolie 70 lvl tyka.
Stav offi by sa dosiahol jedine keby niekto dumpol ich DB :D coz si myslim, ze by bola riadna sranda, kedze wow je najlepsia 3D hra na svete stym, ze sa na nej aj najviac zaraba.
Medzi MMORPG urcite nema konkurenciu, co sa tyka obsahoveho spracovania. Graficka stranka sa musi vypustit, pretoze multiplayer hry su robene s cielom oslovit co najviac userov nizkymi HW narokmi. Naproti tomu singleplayer hry su ina kategoria, ktora je dnes zamerena uz len na dosiahnutie fotoreality - take DirectX 11 slubuje mierne priblizenie, veci ako Multithreaded rendering pre lepsie vyuzivanie multi core CPUs atd alebo teselacia su pekne veci, ale lepsi by uz bol konecne plne vyuzity Ray tracing. Dnesne najvykonenjsie GPU uz nato maju vykonove predpoklady, a dokonalej AI. Obsahova stranka upadla uz davno, je to nudny stereotyp.
Co sa tyka tych bugov, tak mi hovor. Poznam viac free serverov specialne jeden nemenovany projekt, kde su dva WoW servery a jeden admin si daval toho casu skoro 24 hodinovky nad db :D Akoze vydrz mal dobru. Byvalo to na mangose a za stavu, ked bolo takmer, opakujem takmer odbugovane pve a pvp zabugovane sa zacali stazovat, ze pvp je na nic, mangos sa uz nevyvija a vsetci chceli TC2 :D A tak znovu :D Ja som stastny, ze ma hranie WoW skoro vobec nebavi, nakolko pri dlhodobom hrani je to fatalny zrut casu, ktory sa da vyuzit omnoho uzitocnejsie na vzdelavanie, ale kto vie co raz bude ;)
------------------------------------------
Predpoklad na úspech je v tom, že konáme to, čomu dobre rozumieme, nepomýšľajúc pritom na slávu --Henry Wadsworth Longfellow
Spravoval som jedneho casu CS 1.6 servery (+ amxmodx), takze sa na clanky tesim :)
----------
tommyhot@hackingmachine:~$ "zly zly lunex" &> /dev/null