Bez zbytočných mudrovaní o seo čiernoklobúčnikoch a spame prejdem k príkladu.
Zúčastnené strany:
czshare.com a czshare.cz - pôvodne content sharingová služba, ktorá podľa všetkého prešla v nedávnej dobe rebrandom na sdilej.cz. V google má niekoľko miliónov záznamov.
hnonline.sk - spravodajský portál.
Jedného dňa sa rozhodnete pre potešenie vašej ratolesti objaviť v ukrytých kútoch internetu tajnú knihu rozkože. Google vám poskytne tento odkaz:
www.czshare.cz/search.php?q=tajn
Kliknete naň s očakávaním, že sa stanete najväčším milovníkom na svete a odrazu? Odrazu sa dostanete sem: http://hnonline.sk/?utm_source=d2&utm_medium=rdir
Nájdete tam homepage spravodajského portálu namiesto očakávaného íbúku. To vás nasrdí, lebo vám práve google poskytol obsah, ktorý ste nehľadali. Ktorý vás v danom momente nezaujíma. Spomeniete si na milión článkov o blackhat seo, ktoré ste kedysi čítali a uvedomíte si, že ste sa stali obeťou podobného scenára. Zaindexovaný odkaz s nejakým kontextom vás presmeruje na úplne inú destináciu.
A tak začnete uvažovať, prečo to google urobil. Veď predsa jeho všemocné algoritmy by to mali byť schopné odhaliť. Zaujíma vás teda, ako sa na daný web asi google pozerá. Bfu test je vložiť si daný web do speed insightov: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?url=ww.czshare.c...
a potom si už musíte oči vyočovať. šok, prekvapenie, zdesenie:
speedtest tam objavil iný obsah, ako ste dostali vy. Ale poviete si, že keď tomu takto google rozumie, niečo nemôže byť v poriadku. A tak vyskúšate menej bfu prístup, najprv legitímny prístup:
lynx <a href="http://www.czshare.cz" title="http://www.czshare.cz">http://www.czshare.cz</a>
a teraz sa ešte zahráme na bota (anybot - ale *bot* funguje):
lynx --useragent="anybot" <a href="http://www.czshare.cz" title="http://www.czshare.cz">http://www.czshare.cz</a>
a odrazu web vráti 500. nuž, to je nemilé, milý emile. Ak vyskúšate dostať sa na doménu mimo SK a možno aj CZ, tak sa správa web obdobne ako pre user agenta bot, teda nepresmerováva.
A potom si položíte otázku. Keď už neobjavím supertajnú knihu rozkoše, nenapíšem aspoň článok, lebo budem dnes so studenou večerou? A položíte si ešte jednu otázku. Potrebuje toto spravodajský portál?
Vydavateľské domy sú zhromaždené na internete v asociácii internetových médií, ktorá je niečo ako garantom návštevnosti. A nákupcovia reklamného priestoru sa rozhodujú aj podľa týchto údajov. Ja by som na ich mieste bol smutný, keby som sa dozvedel, že som si kúpil hlušinu.
Podobný seospam je rakovina na vyhľadávačoch, lebo keď niečo hľadáte, tak okrem málo relevantných diskusií, ktorých su betmenolióny vám výsledky zaserie úplne kontextovo nesúvisiaci obsah.
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.