zobrazovanie Linux vs. win

Sekcia: Ostatné 06.02.2010 | 00:52
Avatar Miloš Linux Mint, Ubuntu studio  Používateľ
Ako je mozne že čiernobiela fotka (upravená) v Linuxe vyzerá normálne pekne a vo windowse katastrofalne. A je jedno si ako BMP ci ako PNG alebo JPG. Vo windowse vznikaju na fotke hnusne prechody (akokeby len 16 farieb) a v Linuxe nádhera. Hnusne je zobrazene v XP a aj vo W-7 (aj na inom počítači). Nech robím čo robím proste vo windowse katastrofa. Aspoň tu je vidieť ako "kvalitne" dokáže windows zobrazovať. Mňa to akože netrápi len chcem vedieť či ste spozorovali aj vy niečo také.
http://necyklopedia.wikia.com/wiki/Linux
    • Re: zobrazovanie Linux vs. win 06.02.2010 | 01:06
      Avatar Samuel BWPOW Kupka CentOS, Mandriva  Používateľ
      Mozno mas na windowsovej masine displej, ktory podporuje len 6-bit na kanal :) Ale nie, vazne, windows vie farby zobrazit rovnako dobre ako GNU/Linux, zial, povedal by som, ze v niektorych aspektoch este lepsie. Najlepsie by bolo, keby si niekam hodil subor, ktory ti robi tieto problemy, nech sa mozeme pozriet viaceri.
      Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
      • Re: zobrazovanie Linux vs. win 06.02.2010 | 01:17
        Avatar Miloš Linux Mint, Ubuntu studio  Používateľ
        Práve som prišiel na to kde je kamen úrazu :D GIMP to inak zobrazi pri editovani ako to co je uz ulozene. Keď somto otvoril cez iny editor (aj v Linuxe) tak to bolo uplne ine. Proste GIMP nieco "ututláva". Inak zobrazuje ked upravujem a inak to uklada. A keď to znova otvorim znova to otvorí na upravovanie inak
        http://necyklopedia.wikia.com/wiki/Linux
      • Re: zobrazovanie Linux vs. win 06.02.2010 | 09:37
        Avatar gs_peter Mac OS X, iOS  Používateľ
        prosim ta, vies mi odpovedat, ci Linux pouziva OpenGL alebo DirectX, pokial viem, tak to druhe je v rukach MS a fotky a tieto srandy su vzdy vecou kalibracie monitora, ubezpecujem, ze ja to "veda" sama osebe, a ak by si v Linuxe mal ICC profil Adobe RDB alebo iny, ktory zodpoveda monitoru, tak fotka by urcite vyzerala lepsie ako vo Win, dlasi fakt je, ze Win je realne nenastavitelny, pretoze nech prehadzujes ICC profili akokolvek, tak nevidis teplotu farieb volnym okom, taktiez sa to opticky nemeni gama, aj ked ju menis v nastavenach, standard je, ze Apple ma gamu 1,8 a Win 2,2, aby to zobrazovalo podobne (zial neviem ako to je teraz), v kazdom pripade, ak clovek profesionalne foti, tak sa predpoklada, ze mas monitor s ISP panelom, ktory zobrazuje realnych 16,7 mil. farieb cez DVI samozrejme...

        a aby som sa odstal k tomu, co mierim, tak OpenGL zobrazovanie je omnoho presnejsie pre farebnost a celkovej grafiky ako DirectX

        OpenGL zaviedol ako standard Silicon Graphics...

        ak by bol na Linuxe dostupne ICC profili, treba skusit hrat s nimi a samozrejme je potreba mat profi monitor, aby bolo zmeny vidiet volnym okom, co je velmi dolezite...
        • Re: zobrazovanie Linux vs. win 06.02.2010 | 17:16
          Avatar Samuel BWPOW Kupka CentOS, Mandriva  Používateľ
          Pokial viem, tak s profilmi bol problem prave v GNU/Linuxe, kym vo Windows to vzdy islo pomerne lahko. Ale nie som odbornik v tomto smere, takze to neviem az tak posudit. Kazdopadne, kalibracia monitora je podla mna mozna v kazdom operacnom systeme.

          Co sa tyka DirectX, tak netusim, co to ma spolocne so "zobrazovanim" fotiek, lebo DirectDraw, ktore sa na to pouziva, zasa az tak vela moznosti nema. Ale mozno od verzie 8 sa to zmenilo k lepsiemu.

          Co sa tyka OpenGL, tak to uz vobec netusim, co ma so zobrazovanim fotiek, uz len kvoli tomu, ze samotne OpenGL nepodporuje viac ako 8bitov na kanal (cize spracovanie HDR je nerealne), taktiez o farebnych profiloch a podobnych veciach tam nechyrovat. OpenGL bolo povodne navrhnute na renderovanie 2D a 3D grafiky na mainframoch, cize o nejakom priamom zobrazovani na vtedajsich terminaloch vobec nesnivali. Dodnes si OpenGL nesie bremeno svojho povodneho navrhu a obmedzeni, ktore zjavne Direct3D nema, kedze pre MS nie je ziadne problem dropnut raz za cas spatnu kompatibilitu. Nastastie pomaha cela armada rozsireni, bez ktorych by to nebolo v dnesnych pomeroch vobec pouzitelne. Ale s nejakym zobrazovanim obrazkov OpenGL urcite nepomoze, ba naopak, je to zbytocna vrstva naviac, ktora to vsetko nielenze spomali, ale este aj neuveritelne obmedzi. Ved sa len staci opytat ludi, co pracuju s grafikou v GNU/Linuxe, preco nepouzivaju kompozitne okenne manazery.
          Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity