Váš názor mi pomôže

Sekcia: Programovanie 10.06.2022 | 20:40
Avatar SSC Slackware | Void | Gentoo  Používateľ

Pozdravujem. Som nový v novom. Moja práca nemá súvis s programovaním, ale niečo od detstva /keď som šantil s rotujúcimi trojuholníkmi na Didakticu M/ ma ťahalo ku programovaniu, teraz mám prácu a už rastúceho syna /nie lezúňa/ takže som sa rozhodol oživiť starú lásku ku kódu naplno. Vliekol som sa povrchne v Ubuntu asi 8 rokov, ale prišiel čas na zmenu, na Arch ešte nemám ale pomaly som prešiel na Fedoru, ktorá mi sedí a z jazykov na úvod som si aj po prečítaní Vašich odporúčaní vybral Python z ktorého by som šiel rád na Perl /ktorý ma lákal už dávnejšie/. Takže Python študujem cez lekcie, chlapík tam používa VS Code, ale mne fanúšikovi Richarda S. a Linusa T. ;) je proti srsti používať nástroje od Billa /KillBill/, preto prvá otázka na IDE vhodné do začiatku. p.s.: nebojím sa aj ťažších vecí /mám rád výzvy/ rozbehol som Greany, ale ťahá ma na Emacs, kde som sa veľmi ťažko orientoval /absencia poriadnej knihy-príručky/ p.p.s. som 14 rokov knižný antikvariátnik, a prirodzene sa rád pozerám do knihy, pri učení, takže otázka druhá na vhodnú-odporúčanú literatúru či k IDE alebo Pythonu do začiatku. Moja mohutná vďaka za Váš drahý čas a vedomosti.

    • RE: Váš názor mi pomôže 11.06.2022 | 06:16
      Avatar Miroslav Bendík Gentoo  Administrátor

      Ja na python nepoužívam absolútne žiadne IDE, len textový editor. Nerobím len na malých projektoch, ale aj pomerne veľké veci v práci a nevidím v IDE tak zásadný prínos, aby som ho musel použiť.

      Čo sa týka knihy, netuším. Určite som si niečo len tak zbežne prešiel, ale väčšinou sa učím pri programovaní, aby som si zvykol na jazyk, používané idiómy a keď mám zvládnuté základy pokračujem prečítaním niečoho, čo má blízko k API dokumentácii štandardnej knižnice.

      • RE: Váš názor mi pomôže 11.06.2022 | 08:47
        Avatar SSC Slackware | Void | Gentoo  Používateľ