Sekanie hier na linuxovej platforme riešenie

Sekcia: Konfigurácia 10.11 | 17:27
Avatar Richard1   Používateľ

Zdravím skupina.

Už dlhšiu dobu som riešil prečo mi napríklad taký world of tanks seká... 20FPS + sekanie zvuku. Počase som zistil ze pri zapnutí hry mam CPU na 90% čo je nereálne... Tak som hladal a pátral po vyriešení problému.. Funguje jak na lutris tak steam.. Príkaz sa pridáva ku hre ako spúštací skript( správnosť jadier CPU pre proton a wine)

WINE_CPU_TOPOLOGY=12:0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 %command%

CPU topology pridáte toľko jadier koľko máte napríklad 24:0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23.. máte len 6? 6:1,2,3,4,5

Tento príkaz mi vyriešil veškeré sekanie hier + lepšie FPS ako na windowse.

Pridávam aj odkaz keby niekto riešil podobný problém Odkaz

    • RE: Sekanie hier na linuxovej platforme riešenie 11.11 | 08:24
      Avatar Livan Manjaro s XFCE  Používateľ

      Len tak pre zaujímavosť. Nemá byť ten príkaz pre 6 jadier správne takto?

      WINE_CPU_TOPOLOGY=6:0,1,2,3,4,5 %command%

      • RE: Sekanie hier na linuxovej platforme riešenie 11.11 | 12:08
        Avatar Richard1   Používateľ

        Ďakujem za opravu. rychlo som to pisal

    • RE: Sekanie hier na linuxovej platforme riešenie 11.11 | 15:11
      Avatar decentralizedaz   Používateľ

      Ty kokooooooooos, akurát včera som kamošovi rozchodil world of tanks(WOT) na Debian Linuxe, Intel i5, amdgpu, 12G RAM. Cez Playonlinux ale Lutris som ešte nepočul, no skúsim toto, si to sem napísal ako moja spása, ak toto bude fungovať ako fix tak ťa uznávam 🖖 Ja som nainštaloval libdxvk, Playonlinux, wine 64 8.1 staging,

      Hoď nejaké hity ako wot riešiš ty?

      Jedna vec, hra ide fajn no po čase začne sekať ako hnoj a niekdy nie. V dmesg som si všimol sa objaví: "perf: interrupt tookbtoo long (cislo > cislo), lowering kernel.perf_event_max_sample_rate to cislo" toto keď sa mi objaví v dmesg tak Wotko začne neskutočne sekať.

      • RE: Sekanie hier na linuxovej platforme riešenie 11.11 | 23:18
        Avatar Richard1   Používateľ

        No tak ja taký problém nemam.... ale verím tomu ze sa niečo nezapína čo je ku tej hre potrebné... ten príkaz ti fungovať bude... keď som mal i7 takýto problem som nemal.... no prechod na amd ryzen 9 mi ho spôsobil. Používam CachyOS asi najlepšia distribúcia od arch na hranie hier. Vyskúšak ešte trošku pogoogliť ten command verím ze najdeš ešte niečo prečo ti to seká.

      • RE: Sekanie hier na linuxovej platforme riešenie 11.11 | 23:21
        Avatar Richard1   Používateľ

        alebo mozno budu nastavené teploty jadier. treba sa s tým proste hrať

    • RE: Sekanie hier na linuxovej platforme riešenie 12.11 | 06:39
      Avatar decentralizedaz   Používateľ

      Myslím že to bude ono, lebo tiež to súvisí so zvukom, lebo to niekedy začne robiť keď sa ozvú zvuky v hre, hlavne ten guľomet na tankoch. Ešte som nemal čas ten command skúsiť ale dúfam že najbližšie dni sa k tomu dostanem.

      Musím pozrieť ten command že čo to vlastne znamená v preklade. Typujem počet spracúvacích threadov a na ktoré jadrá sa majú viazať.

      Teplotou to nie je, lebo ten cpu je Intel K otvorený, ma pecku noctua chladič, a teplota do 47 stupňov, grafika do 52 stupňov. Throttling začína na 80 stupňov.

      A performance je vyladený cez cpu freq a amdgpu tunning a všetko vyťaženie a ostatok som sledoval.

      Viem že mne išlo WOTko na slabšom pc dávnejšie oveľa lepšie takže budem skúšať.

      Ináč ako si hovoril mne išlo WOTko keď som zapol DXVK fajnovejšie ako na windejsoch ale to bolo pár rokov dozadu.

      • RE: Sekanie hier na linuxovej platforme riešenie 20.11 | 13:59
        Avatar decentralizedaz   Používateľ

        No nič skúšali sme s kamošom kadečo už ale aj tak hocikedy napíše dmesg tú hlášku kernel perf a celá hra sa sprepačením pos*rie na kašu, FPS z 60 vsync padne na 15. Ale ináč podla toho WINE parametra konečne hra neseká pri zvukoch z guľometu. Kamoša som nahovoril na Linux a pochvaľuje si len táto hra mus robí problém a asi si koľi tomu dá windows. Všade som sa dopočul že je to len debug hláška s tým kernel perf ale to je presne to čo to spôsobuje. Touto cestou pozdravujem vývojárov jadra, je tam chyba. Ináč niekdy ide hra aj niekoľko hodín a niekdy mu to začne robiť po 15 minútach. Teploty, vyťaženie cpu, hdd, ram sú v normále.