Ako je to s fontami v Linuxe?

Sekcia: Ostatné 09.09.2006 | 11:41
Avatar mona Fedora Core 2  Používateľ
Tak som dnes skúšala kresliť v Inkscape, ale zistila som, že mám žalostne málo fontov (vo Win som ich spravovala okolo 800). Keďže som v Linuxe úplný začiatočník, chcela by som vás poprosiť o radu. Ako sa mám dopracovať k rôznym (hlavne) ozdobným fontom? A ako ich potom nainštalovať? Ďík.
    • Re: Ako je to s fontami v Linuxe? 02.09.2006 | 21:52
      WlaSaTy   Návštevník
      tak isto ako si sa k nim dostala vo windows. standardna dodavka fontov k windows nie je 800 ks, takze ich musel niekto zadovazit. ci boli sucastou corelu alebo ich niekto stiahol z internetu je pisane v krystalovej guli. poslednou moznostou je zakupit profesionalnu zbierku fontov ci uz na cedecku alebo priamym downloadom. instalacia fontov v linuxe je trosku odlisna, ale zvladne ju kazdy :-) ps: cca 6500 fontov http://www.webpagepublicity.com/free-fonts.html
    • Re: Ako je to s fontami v Linuxe? 02.09.2006 | 22:06
      klingger   Návštevník
      Fonty sa dajú používať aj tie z Windows (truType, OpenType a postcriptové). Inštalácia je jednoduchá, stačí ich nakopírovať do adresára .fonts (ak neexistuje, je potrebné ho vytvoriť, nezabudnúť na bodku na začiatku) v domovskom adresári (teda napríklad /home/mona/.fonts).
      • Re: Re: Ako je to s fontami v Linuxe? 09.09.2006 | 11:41
        ferjo   Návštevník
        V mojom Linuxe je taka utilitka, vola sa "Register Fonts" s tym to ide tiez, pridal som dajake fonty aj z woken.
    • Re: Ako je to s fontami v Linuxe? 02.09.2006 | 22:06
      Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
      viac fontov by malo byt v nejakej novsej distribucii :)
      • Re: Re: Ako je to s fontami v Linuxe? 02.09.2006 | 22:23
        x   Návštevník
        zase ty najmudrejsi? to by nebol prispevok, kde by si nieco nekydol...
        • Re: Re: Re: Ako je to s fontami v Linuxe? 02.09.2006 | 22:29