nejde spustiť grafické prostredie

Sekcia: Programovanie 22.03.2007 | 09:46
Avatar riman kubuntu  Používateľ
Mám nainštalované Kubuntu 6.10 Edge. V nastaveniach systému som zmenil ovládač grafiky z vesa na vga a po reštarte mi nejde spustiť grafické rozhranie. Čo s tým, neviem si rady. Po zadaní príkazu startx sa mi grafické rozhranie nespustí. Som začiatočník v linuxe, bol by som vďačný za akú koľvek pomoc.
Riman
    • Re: nejde spustiť grafické prostredie 22.03.2007 | 09:59
      rebrik   Návštevník
      Asi treba prepisat v /etc/X11/xorg.conf polozku driver "vga" podla grafickej karty.
      Napr. ak mas ati tak na driver "ati", alebo pri nvidii driver "nvidia".
      Dufam, ze je to spravne tak.
      • Re: nejde spustiť grafické prostredie 22.03.2007 | 12:03
        Avatar dusan Arch Linux + Openbox  Používateľ
        Pre ati karty možno použiť driver "ati" alebo "radeon", pre nvidiu "nv". Driver "nvidia" funguje len s nainštalovanými ovládačmi od nvidie. Ja by som pre začiatok odporúčal vrátiť sa k "vesa", zistiť si, akú mám kartu, nájsť si návody a nainštalovať.
        • Re: nejde spustiť grafické prostredie 22.03.2007 | 18:53
          qw11   Návštevník
          A kedze si zaciatocnik pokracujem.
          Ked sa prihlasis bez graf. prostredia napis prikaz
          sudo nano /etc/X11/xorg.conf
          cim sa ti otvori textovy editor nano s otvorenym suborom xorg.conf. V nom si najdi section "device" a tam prepis driver na "VESA". Subor ulozis tusim Ctrl+o a potvrdis enterom. Graficke prostredie pustis prikazom startx
          • Re: nejde spustiť grafické prostredie 22.03.2007 | 19:26
            xxx   Návštevník
            ked to znova rozbehnes ,tak si xorg.conf niekam skopiruj aby si mal zalohu ,ked to najblizsie zase pokazis , tak skopirujes naspat tento zalohovany xorg.conf na povodne mesto.
            • Re: nejde spustiť grafické prostredie 26.03.2007 | 22:57
              Avatar Tommy Angelo   Používateľ
              ZALOHA XORG.CONF