3D cez graficku alebo procesor?

Sekcia: Konfigurácia 25.03.2007 | 17:36
Vilo   Návštevník
Cchem sa opytat jednu vec. Nedavno som sa bavil s kamaratom o linuxe (sme zaciatocnici a pouzivame obidvaja ubuntu 6.10) ze ja som podla jedneho navodu naistaloval 3D akceleraciu na moju graficku kartu ati radeon 9600. A bez problemov na prvy krat mi funguje. On mi povedal ze niekde na internete cital ze pocitac nenusi vyuzivat vykon grafickej karty ale pouziva na 3D vykon procesora a preto mi niekedy sem tam moze sekat obraz. Tak ja sa chcem opytat ci je to naozaj pravda s tym ze PC v linuxe nepouziva na 3D vykon grafickej karty ale hlavne vykon procesora? Ak ano ako to zistim ja na svojom kompe ci to nieje aj moj pripad? Popripade ako sa to da zmenit? Mozno to nieje pravda a ja sa tomu velmi nerozumiem tak sa to radsej opytam.
    • Re: 3D cez graficku alebo procesor? 25.03.2007 | 18:14
      WlaSaTy   Návštevník
      :PC v linuxe nepouziva na 3D vykon grafickej karty ale hlavne vykon procesora?

      pokial nemas nainstalovane ovladace ktore umoznuju vyuzivanie 3d akceleratora tak ano. v linuxe a v hociakom inom operacnom systeme.

      :Ak ano ako to zistim ja na svojom kompe ci to nieje aj moj pripad?

      hadam vies co si stvaral s pocitacom, nie? ale k veci glxinfo riadok direct rendering.
      • Re: 3D cez graficku alebo procesor? 25.03.2007 | 23:58
        vilo   Návštevník
        vilo@vilo-desktop:~$ glxinfo
        name of display: :0.0
        display: :0 screen: 0
        direct rendering: Yes
        server glx vendor string: SGI
        server glx version string: 1.2
        server glx extensions:
        GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating,
        GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap, GLX_OML_swap_method,
        GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_hyperpipe,
        GLX_SGIX_swap_barrier, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_MESA_copy_sub_buffer
        client glx vendor string: ATI
        client glx version string: 1.3
        client glx extensions:
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context,
        GLX_ARB_get_proc_address, GLX_SGI_video_sync, GLX_ARB_multisample,
        GLX_ATI_pixel_format_float, GLX_ATI_render_texture
        GLX version: 1.2
        GLX extensions:
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context,
        GLX_ARB_multisample
        OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
        OpenGL renderer string: RADEON 9550 Generic
        OpenGL version string: 2.0.6011 (8.28.8)
        OpenGL extensions:
        GL_ARB_multitexture, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_compiled_vertex_array,
        GL_S3_s3tc, GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_fragment_program,
        GL_ARB_fragment_program_shadow, GL_ARB_fragment_shader,
        GL_ARB_multisample, GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_point_parameters,
        GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_shader_objects, GL_ARB_shading_language_100,
        GL_ARB_shadow, GL_ARB_shadow_ambient, GL_ARB_texture_border_clamp,
        GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map,
        GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine,
        GL_ARB_texture_env_crossbar, GL_ARB_texture_env_dot3,
        GL_ARB_texture_float, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
        GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_blend,
        GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader,
        GL_ARB_window_pos, GL_ARB_draw_buffers, GL_ATI_draw_buffers,
        GL_ATI_element_array, GL_ATI_envmap_bumpmap, GL_ATI_fragment_shader,
        GL_ATI_map_object_buffer, GL_ATI_separate_stencil,
        GL_ATI_texture_env_combine3, GL_ATI_texture_float,
        GL_ATI_texture_mirror_once, GL_ATI_vertex_array_object,
        GL_ATI_vertex_attrib_array_object, GL_ATI_vertex_streams,
        GL_ATIX_texture_env_combine3, GL_ATIX_texture_env_route,
        GL_ATIX_vertex_shader_output_point_size, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra,
        GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_minmax,
        GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint,
        GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_framebuffer_object,
        GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters,
        GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
        GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_wrap,
        GL_EXT_texgen_reflection, GL_EXT_texture3D,
        GL_EXT_texture_compression_s3tc, GL_EXT_texture_cube_map,
        GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_combine,
        GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic,
        GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_mirror_clamp,
        GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array,
        GL_EXT_vertex_shader, GL_HP_occlusion_test, GL_NV_blend_square,
        GL_NV_occlusion_query, GL_NV_texgen_reflection, GL_SGI_color_matrix,
        GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp,
        GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SUN_multi_draw_arrays
        glu version: 1.3
        glu extensions:
        GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess
        • Re: 3D cez graficku alebo procesor? 25.03.2007 | 23:59
          vilo   Návštevník
          visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav
          id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat
          ----------------------------------------------------------------------
          0x23 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
          0x24 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
          0x25 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
          0x26 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
          0x27 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None
          0x28 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None
          0x29 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None
          0x2a 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None
          0x2b 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
          0x2c 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
          0x2d 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
          0x2e 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
          0x2f 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 2 1 None
          0x30 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 2 1 None
          0x31 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 2 1 None
          0x32 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 2 1 None
          0x33 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
          0x34 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
          0x35 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
          0x36 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
          0x37 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 4 1 None
          0x38 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 4 1 None
          0x39 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 4 1 None
          0x3a 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 4 1 None
          0x3b 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
          0x3c 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
          0x3d 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
          0x3e 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
          0x3f 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 6 1 None
          0x40 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 6 1 None
          0x41 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 6 1 None
          0x42 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 6 1 None
          0x43 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
          0x44 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
          0x45 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
          0x46 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
          0x47 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None
          0x48 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None
          0x49 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None
          0x4a 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None
          0x4b 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
          0x4c 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
          0x4d 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
          0x4e 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
          0x4f 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 2 1 None
          0x50 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 2 1 None
          0x51 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 2 1 None
          0x52 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 2 1 None
          0x53 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
          0x54 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
          0x55 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
          0x56 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
          0x57 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 4 1 None
          0x58 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 4 1 None
          0x59 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 4 1 None
          0x5a 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 4 1 None
          0x5b 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
          0x5c 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
          0x5d 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
          0x5e 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
          0x5f 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 6 1 None
          0x60 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 6 1 None
          0x61 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 6 1 None
          0x62 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 6 1 None
          vilo@vilo-desktop:~$

          • Re: 3D cez graficku alebo procesor? 26.03.2007 | 00:31
            Avatar Andrej "karči" Krajči Gentoo  Administrátor
            Hehe pre buducnost: glxgears | grep direct

            A podla toho riadku vidis ze direct rendering mas zapnute :)
            "IB, thy name is homework." -- IB
            • Re: 3D cez graficku alebo procesor? 26.03.2007 | 01:08
              WlaSaTy   Návštevník
              teoreticky, prakticky sa obcas hodi aj info o vendor, version a pre hry je vhodne skontrolovat extensions.
              • Re: 3D cez graficku alebo procesor? 26.03.2007 | 20:29
                Avatar Mato Slax Live :)  Používateľ
                ako vies ze mas 9600?
                lebo na vypise mas 9550
                newem, bud mas zle info o svojej grafike alebo mas stare ovladace
                Som este lama ... ale ucim sa :)
                • Re: 3D cez graficku alebo procesor? 26.03.2007 | 22:17
                  Avatar Andrej "karči" Krajči Gentoo  Administrátor
                  Podla mna zle info, lebo ovladace su 8.28 a tie niesu moc stare. Mne s nimi pekne vypisovalo ze mam 9800PRO :)
                  "IB, thy name is homework." -- IB
                  • Re: 3D cez graficku alebo procesor? 26.03.2007 | 23:43
                    Avatar Mato Slax Live :)  Používateľ
                    a mas 9800 ne? lol milujem ked pc pise aj to co nema a vecsinou je to lepsie ako ma byt :D
                    tomu vravim virtualna realita :D

                    ale ja by som sa snazil s tym daco robit, ked mam uz raz kupenu grafarnu tak cem aby o tom moj pc vedel ne?
                    ja by som daco s tym robil ale nemam ani sajnu co :D
                    Som este lama ... ale ucim sa :)
                    • Re: 3D cez graficku alebo procesor? 27.03.2007 | 15:15
                      vilo   Návštevník
                      o grafickej karte viem ze ked mi ju nainstalovali do PC tak mi povedali ze je to ATI Radeon 9600.To je vsetko. Krabicu od nej nemam.
                      • Re: 3D cez graficku alebo procesor? 27.03.2007 | 15:20
                        Avatar Andrej "karči" Krajči Gentoo  Administrátor
                        Mno ja mam 9800Pro a pisalo 9800Pro :) Hehe mohlo sa stat ze ta oklamali :D a ze ti dali inu graficku :P Skus dat lspci ze co ti hento napise.
                        "IB, thy name is homework." -- IB
            • Re: 3D cez graficku alebo procesor? 28.03.2007 | 19:53
              sLaNina   Návštevník
              takto to by ma naozaj zaujimalo co tymto dosiahne ? ked zadam spominany riadok. vyskocia okno s 3 rotujucimi kolieskami a ziadny vypis alebo info o direct renderingu....
              • Re: 3D cez graficku alebo procesor? 28.03.2007 | 20:23
                WlaSaTy   Návštevník
                glxinfo a glxgears su dva rozdielne programy na test 3d akceleracie OpenGL.

                skus glxgears, popripade s parametrom printfps.
      • Re: 3D cez graficku alebo procesor? 28.03.2007 | 19:46
        sLaNina   Návštevník
        Otazocka "direct rendering: yes" znamena , ze vyuziva akceleraciu graf. karty alebo naopak??
    • Re: 3D cez graficku alebo procesor? 27.03.2007 | 15:34
      Peter S.   Návštevník
      softwarova akceleracia je veľmi veľmi pomalá, ak hráš nejakú openGL/3D hru alebo pozeráš googleearth a dostávaš 1-3 framy za sekundu tak to máš cez procesor. A ďalší "empirický" ukazovateľ je, že máš CPU vyťažené na 100%
      • Re: 3D cez graficku alebo procesor? 27.03.2007 | 16:09
        vilo   Návštevník
        lspci mi naozaj vypisuje Radeon 9550. A kedhrajem 3D hru Glest mam procesor vytazeny naozaj na 100% viem to z toho ze mam v liste nastavene zobrazovanie vytazenia procesora a ram. Co sa tyka hry tak sa mi zda ze ide pomalsie hlavne to badam na posuvani mapy v hre.
        • Re: 3D cez graficku alebo procesor? 27.03.2007 | 18:50
          Avatar Mato Slax Live :)  Používateľ
          su to swine, aspon viem preco si skladam pocitace sam :D
          pocitac si zlozi aj male decko ako ja ( 16 ) a nainstalovat win ( ktory mi teraz spadol ) neni problem ,chce to len nervy :)
          Som este lama ... ale ucim sa :)
          • Re: 3D cez graficku alebo procesor? 27.03.2007 | 20:28
            Avatar Andrej "karči" Krajči Gentoo  Administrátor
            ked ty si male decko tak co som ja? (14)

            Ja som si prvu vec vlozil sam do compu niekedy na prelome 12/13 (som dostal graficku na narodeniny :P ) a nebolo to nist tazke ...

            Ale aspon poucenie do buducna ze skladat si compy sam a nie si mysliet ze mam 9600 a pritom mam 9550 :D
            "IB, thy name is homework." -- IB
            • Re: 3D cez graficku alebo procesor? 28.03.2007 | 20:33
              RandoMMeR   Návštevník
              mno ja som poprvykrat som menil hdd v pc ked som mal 13, mal som problem s master a slave :D
              ale tak oproti daktorym ludom som iba male decko aj ked mam 16

              a grafarnu vzdy kupit a dat do pc sam, bo jeden typek co mi skladal pc mi dal svoju grafarnu z jeho pc, uz pouzivanu a potom som k nemu musiel ist po drivery na grafarnu, tak mi to musel palit :D