Sysadmin 101

09.12.2018 | 21:07 | LUcoRP | Zaujímavý článok

Na portáli Linuxjournal.com vyšiel sumár zaujímavých článkov o základoch systémovej administrácie Sysadmin 101 (Angl.). Autor Kyle Rankin sa v nich zaoberá témami ako alerting, automatizácia, či správa ticketov. 

Zdroj: Linuxjournal.com

    • RE: Sysadmin 101 10.12.2018 | 08:21
      Avatar Andrej Lacho Debian, CentOS ...  Administrátor

      On tam ale nepise vobec ziadne priklady (napr. SW) ale za to pise iba o danej problematike ako to je dobre mat spravene. Cize za mna len dalsi clanok aby bolo nieco napisane.

      No hate, change my mind.

      • RE: Sysadmin 101 10.12.2018 | 12:45
        Avatar LUcoRP Debian, *Ubuntu, Android  Administrátor

        Konkretne softverove riesenia si dokaze kazdy priemerny uzivatel googlu najst sam a kazdy priemerny programator sam aj spravit. Je ovela prinosnejsie vediet principy a pripadne si rozsirovat vedomosti o ine pristupy a na nich stavat, nez sa drzat roky az desatrocia dogiem pretoze zodpovedny ludia nechapu principom fungovania veci ale su nauceny tie tvoje konkretne riesenia. 

        git blame | Muj Desvorc je vetsi nez tvuj!
        • RE: Sysadmin 101 10.12.2018 | 13:08
          Avatar Andrej Lacho Debian, CentOS ...  Administrátor

          Ok. Toto beriem.

          No ak pise o niecom ako ticketing system. Tak okrem toho ze na co to je dobre mohol napisat ake OpenSource ticket systems existuju. Napr. zrovna s tymto je docela problem ak chce clovek najst vhodny ticket system ktory je OS, bez zbytocneho balastu, funkcny a to najdolezitejsie je aby ho dany clovek nemusel pri nastavovani rovno doprogramovavat - tzn. nech to je aka outofbox

          • RE: Sysadmin 101 10.12.2018 | 13:36
            Avatar LUcoRP Debian, *Ubuntu, Android  Administrátor

            Mohol, ale potom by isiel dole kralicou norou, kde by ho na konci zjebali fanusikovia jedneho, druheho alebo tretieho systemu, ze nevyzdvihol zrovna ich. Navyse kazdemu jednotlivcovi, ale aj kazdemy timu vyhovuje iny system prace. Zatial co jedni bezia na Jire, ini nedaju dopustit na velku nastenku a postit listky (specialne ak robia Kanban metodu).

            Jeden freelancer sa stara iba o sysadmin ulohy a bude mu tym padom vyhovovat jednoduchy system napr. email klient s moznostou flagovania, druha firma riesi mimo sysadmin aj vyvoj systemov a marketing v niekolkych timoch a tym padom by pre nich to, co staci tomu freelanacerovi bolo zufalo nedostatocne. Napriklad ja som tiez nenasiel ziadny normalny ticket system co by splnal moje poziadavky (a to ani nie-oss platene softy), tak som si musel napisat vlastny.

            Preto je lepsie ze napisal vlastne skusenosti s principom ticketovania a co je z jeho pohladu dobre mat osetrene. Doplnil by som tam nejake veci z mojho pohladu? Urcite ano, ale to by bol uz popis na moje konkretne poziadavky a u teba by nemuseli byt vobec relevantne. Su tam nejake veci co ja nepouzivam? Tiez ano a aj ked pre mna nie su dolezite, ak budem chciet niekedy vypustit kod svojho systemu na svet, tak uz vidim ze tam titeto funkcie musim dorobit, pretoze su to pre niekoho naozaj potrebne funkcie.

            git blame | Muj Desvorc je vetsi nez tvuj!
            • RE: Sysadmin 101 10.12.2018 | 14:00
              Avatar Andrej Lacho Debian, CentOS ...  Administrátor

              Jira - to je des. Ale listky na nejakom big boarde v kancli to je supa :D

              Ja som tiez dlho hladal a veci ktore chcem ku stastiu je: self hosted a email to ticket ale cez exchange online. To je kamen urazu pri OSS ticketoch.

              Skusal som OsTicket, Mantis, Spiceworks, OTRS free.... a kopec dalsich

              Jediny ktory funguje je Spiceworks (bohuzial bezi na Win) ale uz sa nevyvija resp. stagnuje a su tam reklamy. OTRS je super a tiez funguje ale nieje to stabilne. Ked som urobil aktualizaciu hosted OS, konkretne CentOS 7 tak prestali ist maili. Ani neviem ako som to spravil. Update tiez nieje na klikaca, musi ist do konzoly a ides...

              No napisal som si skript a je to.

              Co sa tyka toho ze by som si napisal vlastny tak to je nad moje moznosti, nie som programator a ani by som tomu nechcel venovat cas.