Lahkotonazny "hacking" hry

Som, da sa povedat taky maly zberatel hier. Zacalo to asi na skole ked som okusil svet STEAMu. K prvym hernym titulom, samozrejme zakupenych, sa pridavali dalsie a dalsie, niekedy aj nepotrebne. Dnes uz tie hry iba vlastnim ale malokedy hram, su tam take tituli ktore som este ani raz nemal zapnute. :)

Vsetko to slo tak rychlo aj vdaka HumbleBundle a neskor sa pridali gog hry. Kedze som hraval v podstate iba na widlach a este vtedy bola praca na linuxe skor taka obdobna (u mna) tak som si chcel skratit cas vsakovakeho zdlhaveho budovania kariery v hre aj pomocou "cheatov".

No niektory hraci to sami poznaju ze z casu na cas sa smie zapnut nejaky ten cheat, samozrejme iba v singleplayeri :)

Chcel som sa stranit vselijakych nekalych trainerov a tak som skor spoliehal na cheaty ktore boli implementovane priamov hre. Ako fanusik Total War serie priblizim tuto probematiku tymto dielam.

Kto pozna tak si dobre pamata na Rome: Total War. Stara klasika a asi jedna z najlepsich zo serie (podla mna). Tam po stlaceni klavesy ~ sa otvorila konzola a hrac mohol zapisovat v jednotlivych riadkoch cheaty. Vyberiem par najzaujimavejsich:

add_money 40000 = pridalo 40000 penazi

process_cq "menomesta" = dokoncilo vystavbu v danom meste

(Pozn.: add_money malo hranicu 40000 a kto chcel viac tak sa dal upravit configurak hry v notepade a pridat tam maximalnu hranicu prijatelnu pre hru a to 9 999 999 penazi)

No casom isiel vyvoj hier do predu a myslim ze to bola prave seria Empire: Total War (ktora je aj pre linux), ktora prelomila lady a pokial viem povestny klaves ~ uz nefungoval. No pravy hraci sa nedali odradit a okrem mnou nenavidenych trainerov som mal na vyber iba, pre mna jednu znamu moznost a to CheatEngine. Je to programek ktoremu urcim process a zadam nejaku hodnotu z hry. Napr. mam v hre 7834 penazi a chcem ich zvysit, tak minimalizujem hru, spustim program a na nom vyhladam spusteny process hry, zadam hodnotu "7834" a dam hladat. Pokial mam stastie tak najde jedinu hodnotu s danym cislo a mozem ju lahko rozkliknutim zmenit na vyssie cislo. Okamzite sa nam to prejavy v hre. Pokial tam je viacero hodnot tak sa vratim do hry a znizim peniaze nakupom alebo zvysim nejakym predajom na inu hodnotu.

Dnes pracujem v podstate vyhradne na linuxe a z casu na cas si chcem na par minut "oddachnout". Prave preto som si nainstaloval na mojom steam ucte Empire: Total War.

Lenze nastal problem. Nechce sa mi zdlhavo budovat celu moju risu a chcem si len tak zahrat. Zacal som uvazovat, Ked nemozem spustit vnutornu konzolu hry a nechcem pouzit CheatEngine pod Wine-om (asi by ani nefungoval - neviem, neskusal som) tak musim najst nejaku alternativu. Netrvalo dlho a nasiel som.

Program sa vola scanmem. Ma aj GUI nadstavbu ale to je nepotrebne - Gameconqueror. Je aj formou balickov.

V podstate sa jedna o totez ako CheatEngine len pod linuxom. Otvorim hru, minimalizujem, otvorim terminal a v HTOP alebo ps ax si najdem cislo pidu konkretnej hry (processu) a pod rootom zadam prikaz scanmem cislopidu (scanmem 6921).

Na to zadame hodnotu penazi (7410 napr.).

Akonahle nam vyskoci hlaska: we currently have 1 matches

mozeme zadat prikaz:

set 9999999

Co znamena ze dana hodnota (7410) sa v momente zmeni na 9 999 999.

    • RE: Lahkotonazny "hacking" hry 31.05 | 22:26
      Avatar bedňa antiX, Devuan, LegacyIce  Administrátor

      Tak v offlajnovke sú cheaty v pohode a mať pár miliónov na začiatok nieje od veci, to mi pripomenulo:

      Keď som začínal mal som len dve veci, myšlienku a šesť miliónov dolárov.
      Tak odkedy je internet som hrával len onlajnovky a tam mať cheat je nefér a viac menej nechápem ako si niekto na ostatných honí ego.

      Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
      • RE: Lahkotonazny "hacking" hry 01.06 | 08:16
        Avatar Andrej Lacho Debian, CentOS obcas Kubuntu  Administrátor

        Mna moc online hry nebavia, resp. ked beriem hry ako saurbraten a spol. tak to hej. Tam proste nemusis uvazovat a len strielas :)

        Pamatam si ked bol v mode CS 1.6 a na niektorych servroch boli taky co ci honili ego na druhych s pomocou ako pravej ruky tak aj cheatov.

        Linux without fckin systemd
    • RE: Lahkotonazny "hacking" hry 01.06 | 17:17
      Avatar Zer0 Blbuntu 16.04 gnome-session-flashback | Debian 8  Používateľ

      Na wowku som farmil kvetinu nonstop asi 3 dni(moja blbosť a pri tom byť ešte v guilde udavačov :D ). Nedávno som mal vlastný jednoduchý fishbot(sám sa logoval náhodne do hry na 15-X minút, žiadne afk, atď), bežal na pozadí v pyvirtualdisplay. To už ma, ale hranie vôbec neťahalo, len som skúšal ako mi to pôjde(90-95% úspešosť - skoro ako real player :D ). Ale v podstate jediné, čo teraz pri niektorých hrách používam je "press to start/release to stop", medzi tým sa kliká tlačidlo dokola. Niekde som čítal, že aj za ten opakovač dávajú bany na rôznych hrách, ale kto vie ako nám to dokážu. A4tech myš to mala v sebe. Hama to už nemá, tak som si cez win namapoval normal tlačidlá(inak som na evente nič nechytal), na linuxe mám skript napojený na myškovú klávesničku a tam si "namapujem" hocijaké makro v pythone. Pri tých 5tich režimoch a XY tlačidlách máte slušnú kombináciu aj pre prácu, nie len pre hranie.

      • RE: Lahkotonazny "hacking" hry 01.06 | 17:24
        Avatar Zer0 Blbuntu 16.04 gnome-session-flashback | Debian 8  Používateľ

        I keď, hacking to nie je, ani "hacking", ale zvýhodňuje ma to.

      • RE: Lahkotonazny "hacking" hry 02.06 | 08:15
        Avatar Andrej Lacho Debian, CentOS obcas Kubuntu  Administrátor

        Mapovanie skratiek nieje zlocin v hrach. Je to sikovnost hraca. WoW som nehraval, mizerna grafika, ziadny pribeh. Nic ma netahalo k nej :)

        Na co si pouzival ten fishbot? Nerozumiem tomu aby si sa logoval do hry ked si nehral.

        Linux without fckin systemd
        • RE: Lahkotonazny "hacking" hry 02.06 | 10:02
          Avatar Zer0 Blbuntu 16.04 gnome-session-flashback | Debian 8  Používateľ

          X-krát sa ti stlačí za sekundu tačidlo a ty ho pri tom len držíš stlačené(real player asi nedá veľa pressov/s - milisekundy pri čakaní na global cooldown vyhrávajú). Mával som aj sekvencie cez kontrolu energy(rogue, war, iné). V podstate výber najefektívnejšej voľby(energy/dmg, defense/dmg, autokick, a iné blbosti) necháš na skript a niektorý control si robíš po starom. Druhý hráč sa môže aj posr*ť a ty len držíš jedno tlačidlo, potom pár sekúnd druhé. Za fishbot banujú, neodpovieš GM - ban, screen afk - ban, takže preto keď už nie si pri pc, tak im aspoň neumožníš ťa kontaktovať. Neviem, či sú to bežné skratky. Skôr komplexné skratky s kontrolou stavu hráča/protihráča, kalkuláciou najlepšej voľby a použitie spellu na jednom tlačidle. Otázka, či to niekoho môže baviť - chceš vyhrať :D. 100% to nikdy nie je, to by každý hral ligu. Stále ide o rozhodovanie, ale na vyššej úrovni - nerozmýšľaš ktorý spell -> rozmýšľaš, či držať 1., 2. alebo 3.tlačidlo :D.