editacia hry MAFIA

Sekcia: Aplikácie & Desktop 18.01.2008 | 20:09
Avatar Kexo KDE4 & Mint 64bit  Používateľ
Neviete nahodou v akom vyvojovom prostredi bola robena hra MAFIA ??? alebo aky programovaci jazyk bol pri jej tvorbe pouzity ? lebo keby som chcel v tej hre niecio editovat tak ako nato ??? viem ze GTA sa dalo jednoducho otvoril sa zdrojak a uz sa mohlo pisat ... (kamarat tak prerabal budovy auta mapu ba dokonca sa mu darilo menit aj ulohy a ciele misie)
    • Re: editacia hry MAFIA 18.01.2008 | 20:16
      Avatar Marián Sova Ubuntu 10.10  Administrátor
      Samotnú hru nepreprogramuješ. Zdrojáky sa k nej nedodávajú. JE to predsa skompilovaný program. Ani v GTA to neboli zdrojáky. Zrejme to boli len nejaké skripty, poprípade konfiguračné súbory a v nich sa dali meniť vlastnosti. Ale aj to majú hry obvykle nejako šifrované aby to ľudia bežne meniť nemohli. GTA to zrejme má v prehladnej forme.
      P.S. Prečo sa nespýtaš na nejakom fóre o Mafii? S linuxom to nemá predsa nič spoločné :)
      Čo ťa nezabije, to ťa posilní | Leták na propagáciu jabbera v pdf | www.mikroprocesory.sk
      • Re: editacia hry MAFIA 18.01.2008 | 20:26
        Avatar Kexo KDE4 & Mint 64bit  Používateľ
        mmm praveze by som povedal ze tu najdem viacej programatorov ako na nejakom fore o mafii kde rozoberaju veci typu ako prejdem nejaku misiu ...

        Open arena je volne siritelna a ma aj volny zdrojovy kod na jeho editaciu ??? lebo vela krat citam ze linuxove hry su vytvorene na alien arena ENGINE a tak ... poznas nejaky free engine ??? zaujma ma ma to lebo ma uz preslo vytvaranie hier vo flashy tam to je onicom ... teda na animacie a take veci to je v pohode ale ked chces nieco zlozitejsie tak to je uz potom huste alebo az nezrealizovatelne ...
        • Re: editacia hry MAFIA 18.01.2008 | 21:00
          Avatar Marián Sova Ubuntu 10.10  Administrátor
          He programovanie hier vo flashi ani veľmi programovanie nie je. Je plno opensource enginov. Napríklad ogre (3D), na ten sa chcem raz pustiť. Ale na programovanie hier (teda hlavne 2D) si pozri SDL knižnicu alebo skôr py-game (engin, ktorý sa programuje pythonom - aj ten sa mi celkom pozdáva).
          Čo ťa nezabije, to ťa posilní | Leták na propagáciu jabbera v pdf | www.mikroprocesory.sk
          • Re: editacia hry MAFIA 18.01.2008 | 21:57
            Avatar Kexo KDE4 & Mint 64bit  Používateľ
            jj ved to flash nieje zly ale urcite robit v nom nejake vecsie projekty neodporucam ... Ten ogre (3D) sa aj mne tiez celkom zda len by to chcelo nejaky serial alebo nejaky navod ako s tym zacat a hlavne co k tomu treba ale pocitam s tym ze asi najskorej C++ a DirectX ze ??? nevies o nejakom navode alebo prirucke ???
            • Re: editacia hry MAFIA 18.01.2008 | 23:43
              Avatar Marián Sova Ubuntu 10.10  Administrátor
              DirectX??? To si dúfam nemyslel vážne. To je výmysel M$. Ogre funguje pod OpenGL. C++ k tomu bude treba. Blender je na 3D modelovanie. Ogre vie použiť modely z blenderu.
              Čo ťa nezabije, to ťa posilní | Leták na propagáciu jabbera v pdf | www.mikroprocesory.sk
              • Re: editacia hry MAFIA 19.01.2008 | 02:02
                Avatar Kexo KDE4 & Mint 64bit  Používateľ
                Som teraz cital ze priamo v blederi sa daju robit hry a mozes ich tam aj hnet testovat ... lebo hore v panely mas game a ked to otvoris tak tam je start game. Podla mna tiez Ogre bezi v OpenGL ale zevraj normalne spolupracuje aj s DirectX vytvoris hru v Blenderi a mozes si vybrat s cim chces pracovat WIN a XBOX ide pod DirectX ...... a ....... PS3, PSP Linux bezi pod OpenGL
              • Re: editacia hry MAFIA 13.02.2008 | 09:42
                Philipe   Návštevník
                Ja robim pre firmu kde vyvijame hru v Ogre3D engine. Je to free objektovo-orientovany engine.
                Najvacsia podopra u neho je pre C++ ale su aj modifikacie pre C#, Java a Phyton.
                Na renderovanie dokaze pouzivat DirectX aj OpenGL. (Pred spustenim aplikacie si vyberies co chces pouzit). Cize hry mozes v nom robit aj na Linux.
                Nejake tutorialy v slovencine som moc nenasiel... mam tu vstak jeden light od kamosa... co to robil ako semestralny projekt "http://hron.fei.tuke.sk/~kaczvinsky/sp/"
                Oficialna stranka Ogre3D v EN aj s tutorialmi http://www.ogre3d.org.
                Povrava sa ze je to naj free engine pre hry :))

          • Re: editacia hry MAFIA 18.01.2008 | 23:09
            Avatar Kexo KDE4 & Mint 64bit  Používateľ
            Este ma napadol blender neviem ci ma niekto s nim skusenosti ale asi by som zacal pracovat s nim vyzera byt celkom v pohode a ide aj pod ubuntu a ma v sebe priamo Engine ktory spolupracuje s ogre (3D)
        • Re: editacia hry MAFIA 19.01.2008 | 10:49
          WlaSaTy   Návštevník
          :lebo vela krat citam ze linuxove hry su vytvorene na alien arena ENGINE a tak ...

          LOL, alien arena je hra postavena na engine quake3. kde si take veci cital?

          Mimochodom, to co si v hrach editoval, to neboli zdrojaky hry alebo engine, to nebolo ani programovanie. Ty si editoval mapy a objekty v nich pouzite. takze sa skus poobzerat po niecom co sa vola napriklad "level editor" alebo "map editor" alebo netusim ako ... kazdy vyrobca ma pravo pouzivat ine nazvoslovie a je len na jeho uzivateloch ci sa im oplati sa ho naucit alebo sa na toho vyrobcu vykaslu.
          • Re: editacia hry MAFIA 19.01.2008 | 11:00
            Avatar Kexo KDE4 & Mint 64bit  Používateľ
            Sekol som sa nemalo to byt alien arena ale quake 3 arena engine
            • Re: editacia hry MAFIA 19.01.2008 | 11:09
              WlaSaTy   Návštevník
              ano, na quake3 engine vzniklo vela dobrych hier nielen pre linux, rovnako ako aj s pouzitim inych engine pochadzajucich z inych hier. ak mas kvalitny editor, engine z hry umoznujuci sirenie hiry podla tvojich predstav a chce sa ti do toho ist, tak mozes byt autorom jedneho alebo viacerych kvalitnych hier.

              ale to nic nemeni na tom ze teraz hladas nie zdrojaky ale editor map/objektov. Inak ak je ta hra ku ktorej hladas ten editor len pre windows (wine vynechame), tak je len velmi mala pravdepodobnost ze najdes jej editor pre linux. skor nejaky windosovy ktory sa mozno bude dat spustit v linuxe pod wine.

              ano, linux nie je len taky windows zadarmo a bez virusov a trojanov.
              • Re: editacia hry MAFIA 20.01.2008 | 12:47
                Avatar Kexo KDE4 & Mint 64bit  Používateľ
                Nooo praveze ja nechcem ani editovat nejaku hru ja chcem spravit vlastnu ... ja viem niekto si pomysli ze co je to za blbca ale ja to fakt chcem spravit na zaciatok mi bude stacit ak by som dokazal spravit nejaku autovu hru staci mi ked to auto bude kocka a bude chodit po sedom pasiku to mi uplne staci na zaciatok ... tlacim do hlavy C++ a snazim sa naucit robit v Blenderi a zatial ma to celkom bavi ... inak C++ sa mi dost podoba na Pascal s ktorym mam skusenosti a trochu aj na PHP v tom tiez viem robit ...

                Podla mna sa to bude dat ono to nemoze byt az tak strasne tazke ked si predstavim ze 5 ludi dokazalo spravit tuto hru tak len pozeram a z toho je len jeden programator a 3 grafici a jeden prducent a vyzera to fakt ze husto ... http://www.theeasyco.com/cz_projects.html ale nikde nemozem najist nejaky celistvy navod alebo nejaky serial co by vychadzal na nejakej stranke ako pracovat s Engineom proste niekde zacat ...
                • Re: editacia hry MAFIA 20.01.2008 | 14:05
                  WlaSaTy   Návštevník
                  Konecne si sa vyjadril jasnejsie. Chces sa naucit programovat v c++ grafiku a auticka ti vyhovuju. Takze si chces asi navrhnut vastny engine, k nemu urobit grafiku a tymto sposobom urobit vlastnu hru.

                  Chces nejaky tutorial na to ako naprogramovat sedy pasik po ktorom pojde kocka alebo ti postaci nejaka podobna hra? Ak by si sa chcel zasmiat, tak tvojej poziadavke najviac vyhovuje hra neverball ku ktorej su aj zdrojaky ktore mozes prestudovat. ale pozor na GPL :)
                  • Re: editacia hry MAFIA 20.01.2008 | 15:09
                    Avatar Kexo KDE4 & Mint 64bit  Používateľ
                    jj diky moc ... nejako tak som to myslel proste na zaciatok nieco fakt ze jednoduche ... len aby som presne pochopil ako to vsetko pracuje cize Engine+grafika(Blender)+OpenGL. ohladom toho Engine tie sa daju nastahovat z netu cize ked si zoberes tak na Engine quake 3 v nom bola spravena open arena a vlastne ju vytvorili len tak ze zobrali Engine vytvorili v nejakom 3D programe postavy, mapy, menu, a len to vlozili do neho ... lebo engine sa dodava aj z umelou inteligenciou teda ak sa nemylim (ako ktory) je to tak ako som to napisal ???
                    • Re: editacia hry MAFIA 20.01.2008 | 15:30
                      WlaSaTy   Návštevník
                      takmer.
    • Re: editacia hry MAFIA 19.01.2008 | 01:01
      ----------   Návštevník
      Viete co povedal torvalds?Ak nie tak tu priklad :-D
      Kecy jsou levné. Ukaž mi kód.

      Kexo inak ty si trosku ina kategoria uzivatelov...
      • Re: editacia hry MAFIA 19.01.2008 | 01:37
        Avatar Kexo KDE4 & Mint 64bit  Používateľ
        ??? ina kategoria ??? aka ???
    • Re: editacia hry MAFIA 16.03.2008 | 17:00
      Ja   Návštevník
      Mafia ma vlastni engine, a byla delana ve visual studiu v c++.
      Programator