Server

Sekcia: Aplikácie & Desktop 17.04.2009 | 16:15
Dell   Návštevník
Čaute all
Potrebujem poradiť s serverom.
Mám vhodný PC na server mam domácu sieť. Chcel by som vytvoriť server na filtrovanie niektorých stránok, na server ukladať dáta z hociktorého pc v sieti, poprípade vytvoriť aj web server.
S servermi nemám skúsenosti, s Linuxmi áno.
Ako to mám spraviť?
Aký OS mám použiť (chcel by som nejaký unix, naj s grafickým rozhraním)?
Ako ho nastaviť ?
    • Re: Server 17.04.2009 | 16:21
      Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
      nie som ziadny odbornik na serveri, no... davat na server graficke rozhranie je mozne, ale tak trochu zbytocne.

      keby som skladal daky server ja, rozhodol by som sa pre debian. napada ma tiez centos alebo slackware, no siel by som debianu
      • Re: Server 17.04.2009 | 16:26
        Avatar strýko Ubuntu 9.04 64bit , XP  Používateľ
        Tiež nie som žiaden odborník, ale možno by som dal aj graf. rozhranie, ak to zjednoduší ovládanie hlavne neskúseným by to pomohlo. Tiež by som rozmýšľal nad debianom. :-)
        Moj názor.
    • Re: Server 17.04.2009 | 19:27
      xenol   Návštevník
      debian. ak chces nieco jednoduchsie, skus opensuse. ten ma dobry instalator pre zaciatocnikov a moznost vyberu profilov (je medzi nimi aj server).

      PS: stano ak si mal problemy s instalaciou archu, na slackware zabudni.
      • Re: Server 17.04.2009 | 20:21
        Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
        slackware som kedysi pouzival. arch som skusal len vo virtualboxe
        • Re: Server 17.04.2009 | 22:52
          xenol   Návštevník
          nechcem rypat, ale ak si pouzival slackware a si si ho sam instalovat, tak potom urcite vies, co je distribucia a vies v com sa lisi napr. debianu (zmeneny init system, len zakladny balickovac atd atd). upravene livecd (greenie v tomto pripade) sa za distribuciu pokladat neda a to mi da za pravdu 95% tohto fora.
          • Re: Server 17.04.2009 | 22:57