Spomalený systém
nainštaloval som najnovšie Ubuntu, a som začiatočník v Linuxe, mám taký problém, že mi nejako sekajú browseri, proste je nenormálne pomalé prepínanie medzi kartami oproti Windowsu, navyše je nejaké dodrbané písmo, na niektorých stránkach moc hranaté, napr tu sa to skoro ani nedá čítať tie menšie fonty po bokoch. Prosím dá sa to nejako opraviť? U tých spomalených browserov sa mi ydá ako kebz ich niečo obmedzovalo vo využití RAM alebo čo... Tak mi to pripadá, inštalácia Ubuntu je čerstvá, 3 hod stará.
Dík za pomoc.
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Urobil si ubdate po inštalácii? A nie, naozaj sa ti nespomalí počítač po ubdaitu skôr zrýchli.
Nenapísal si aký máš počítač, pozrel si sa či nejaký proces ti žerie systémové prostriedky, aký grafický ovládač si použil, verzia Ubuntu?
A updaitoval si?
Moja konfigurácia je notebook HP COMPAQ Presario C791EC:
Intel Pentium Dual-Core 2Ghz (Merom)
2GB 667MHz RAM
Intel GMA X3100
HDD 250GB
Intel GMA X3100
v spolupraci s novou technologiou KMS v preveni od Intelu, je to reportovane a robi sa na tom, to je novinka, prvy krat pouziita v desktop distriubuciach v aprili 2009. Cital som, ze sa vypnut, ale uz si napatam, ako... holt nema GMA na ziadnom PC...
Treba pridať repozitáre. Tak updajtovať a hlavne používaj správcu balíčkov (programov).
Stále si nenapísal verziu ubuntu.
Pre grafické karty intel treba použiť alebo jadro 2.6.28 a staršie s verziou ovládača pre xorg intel-1,4
Alebo najnovšie vývojové verzie kerenelu 2.6.31 rc1, xorg 1.7, intel 1.8beta (1.7.9999) petože tá verzia ovládačov čo použili v Ubuntu 9.04 je ehm trochu nestabilná a zabugovaná (idioti).
Použi hore uvedený odkaz. hlavne s časti "Use preview of 2.8 driver"
deb http://ppa.launchpad.net/xorg-edgers/ppa/ubuntu jaunty main
potom som dal do Terminálu:
sudo apt-key adv --recv-keys --keyserver keyserver.ubuntu.com 165d673674a995b3e64bf0cf4f191a5a8844c542
a potom som dal do Terminálu:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade