Ubuntu 14.04 grub rescue - 2

Sekcia: Komunita 15.06.2014 | 15:46
Vladimír   Návštevník

Dobrý den.

Mám stolní počítač, fyzicky 2 disky (z pohledu WIN jsou C:, D:).

Na C: nainstalovány XP (legální), dále Ubuntu 14.04. Grub se při instalaci Linuxu zapsal do D: Mám tedy bootování z D, vyberu z nabídky co chci a spustím XP na C:. Po výměně disku C: se zavaděč Grub nespustí, vypíše chybu (zřejmě že nemá ten původní disk C:) a nastaví se na rescue Grub. Můžete mi poradit, jak z toho ven ? (kromě bootování z nového C.). Jsem naprostý amatér a Ubuntu jsem volil jako náhradu za XP. Prosím tedy, pokud to bude možné, popis krůček po krůčku, jako pro naprostého neznalce. Děkuji

    • RE: Ubuntu 14.04 grub rescue - 2 15.06.2014 | 16:06
      Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

      Toto by ti mohlo stačiť.

      Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
    • RE: Ubuntu 14.04 grub rescue - 2 15.06.2014 | 17:41
      Avatar janek-m Ubuntu 22.04  Používateľ

      Ak je teda oddiel C: disk 1 a D: disk 2 a na disku 2 je nainštalované Ubuntu + zavádzač Ubuntu, tak v takom prípade máš dva bootovacie disky a musíš v Biose prehadzovať, z ktorého disku sa má bootovať. Toto by sa malo dať pekne obísť aktualizáciou Grubu. Nastaviť disk 2 (D) s Ubuntu ako bootovací, nabootovať Ubuntu, otvoriť terminál a zadať:

      sudo update-grub
      čím sa prehľadajú všetky disky a Windows by mal byť zaradený do Grubu. V tomto prípade bude disk 2 nastavený ako bootovací a po kliknutí v Grube na Win, by sa mal pekne nabootovať.

      Druhou možnosťou by bolo preinštalovať zavádzač Ubuntu a prehodiť ho do MBR vo Windows, čím sa ale prepíše zavádzač Win linuxovým Grubom.

      Po výměně disku C: se zavaděč Grub nespustí, vypíše chybu (zřejmě že nemá ten původní disk C:) a nastaví se na rescue Grub.