Problém s USB HUB

Sekcia: Hardware a Drivery 13.12.2019 | 11:37
Avatar Martin   Návštevník

Ahojte, takýto problém : zariadenie s USB HUB vo výstupných portoch zvuková karta a USB/RS232 adaptér. Bootovací USB kľúč s Xubuntu 18.04. Ked ho dám do stolového PC, zapojím USB HUB a dám príkaz dmseg -w objaví sa detailný popis všetkých prvkov pripojeného zariadenia a po príkaze sudo ls /dev/tty* vidím vytvorený fiktívny com port označený ttyUSB0, t.j. všetko je OK. Ked ale toto isté dám do niektorého z notebookov ( Acer travelmate B113 a Lenovo B590 ), ani jeden na pripojené zariadenie nezareaguje ( Všetky PC 64 bit Intel ). Celé to zopakujem s Mint 19.2 s rovnakým výsledkom. Predpokladám teda, že v notebookoch chýba nejaký HW, ale radšej by som chcel vedieť názor odborníkov, resp, ako vyberať notebook, aby vedel rozoznať USB HUB. Inak s Linuxom som len bežný užívateľ a maximálne viem otvoriť terminál a napísať príkaz. Vopred ďakujem za odpovede.

    • RE: Problém s USB HUB 13.12.2019 | 13:00
      Avatar mlok   Návštevník

      Nebude tam rozdiel či sa zasúva do usb 2.0 alebo 3,0 ? Čo keby si nepísal všeobecne, ale konkrétne dal sem niečo podľa čoho sa dá určiť aké je to presne zariadenie. Napríklad:

      lsusb
    • RE: Problém s USB HUB 13.12.2019 | 13:37
      Avatar Martin   Návštevník

      Všetko len USB2

      • RE: Problém s USB HUB 13.12.2019 | 14:07
        Avatar qw11 ubuntu mate 22.04 HP 17-ca1006nc  Používateľ

        Ten hub je s napajanim? Nemoze byt ze v ntb nedokaze USB dodat prud pre vsetky zariadenia?

        • RE: Problém s USB HUB 13.12.2019 | 14:17
          Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

          Jj toto ma tiež napadlo, že ten HUB bude potrebovať externý zdroj. Podobný prípad som mal s TV, kde port dával len 0,5W.

          Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
          • RE: Problém s USB HUB 13.12.2019 | 14:31
            Avatar WlaSaTy   Návštevník