Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečný?

19.06 | 21:37 | Blog | Slavomír

Aktualizácia 1. 7. 2026

*********************************************************************

Alternatívny návrh. Vzdelávanie rodičov, detí, a rodičovská kontrola na miesto systému Veľkého Brata

Aktualizávcia. 1. 7. 2026

Overovanie veku na sociálnych sieťach. Jedná sa o zatiaľ návrh EK? Alebo je to už schválená smernica, nariadenie?

Tri rôzne roviny: už schválené záväzne pravidlá, nezáväzných odporúčaní a budúcich legislatívnych návrhov, ktoré sa len pripravujú.

1. Čo už je SCHVÁLENÉ a záväzné?
Akt o digitálnych službách (DSA – Digital Services Act):
Právna forma: Ide o Nariadenie (Regulation).
Čo hovorí o deťoch: Článok 28 DSA ukladá online platformám dostupným pre maloletých povinnosť zaviesť primerané opatrenia na zaistenie vysokej úrovne súkromia, bezpečnosti a ochrany detí.
Čo to znamená v praxi: DSA síce explicitne neprikazuje konkrétnu vekovú hranicu (napr. „zákaz do 16 rokov“), no núti platformy, aby nejakým spôsobom overovali vek, ak chcú zabrániť prístupu detí k škodlivému obsahu (napr. pornografii, hazardu alebo cielenej reklame). Aj preto veľké siete (vrátane Redditu v polovici roku 2026) začínajú v EÚ zavádzať rôzne formy overovania veku.

EUDI WalletPrávnym základom pre Európsku peňaženku digitálnej identity (EUDI Wallet) je nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2024/1183, ktoré vstúpilo do platnosti a býva označované ako rámec eIDAS 2.0. Toto nariadenie priamo ukladá členským štátom povinnosť poskytnúť občanom digitálnu peňaženku do konca roka 2026

2. Čo je v štádiu ODPORÚČANIA a technického riešenia?
Spoločný rámec EÚ pre overovanie veku a nová aplikácia (apríl 2026):
Právna forma: Európska komisia prijala 29. apríla 2026 Odporúčanie (Recommendation). Odporúčanie je podľa práva EÚ právne nezáväzný dokument.
Čo to znamená: Komisia ním vyzýva členské štáty, aby urýchlili zavedenie novej aplikácie EÚ na overovanie veku (tzv. mini peňaženky s technológiou Zero-Knowledge Proof, ktorá umožňuje dokázať vek nad 13 alebo 18 rokov bez zdieľania identity) a sprístupnili ju občanom do 31. decembra 2026

3. Čo je zatiaľ iba NÁVRH / v štádiu úvah?
Plošný posun vekovej hranice pre sociálne siete („Social media delay“):
Právna forma: Zatiaľ neexistuje žiadny legislatívny návrh (smernica ani nariadenie) na úrovni EÚ, ktorý by plošne zakazoval sociálne siete pre deti pod určitú vekovú hranicu (podrobne podľa vzoru Austrálie, ktorá koncom roka 2025 zaviedla zákaz pod 16 rokov).
Aktuálny stav: Očakáva sa, že po predložení správy expertného panelu (v priebehu leta 2026) by Komisia mohla predložiť prvý formálny legislatívny návrh.

Návrh vlády, stručný popis celého jeho konceptu

Základný návrh koaličnej strany Hlas-SD, predstavený v júni 2026, spočíva v úplnom zákaze vytvárania a prevádzkovania účtov na veľkých sociálnych sieťach pre deti mladšie ako 16 rokov a v zavedení automatického chráneného režimu pre mladistvých od 16 do 18 rokov.

Zákaz do 16 rokov: Deti (vrátane 15-ročných) nebudú mať legislatívnu možnosť legálne vlastniť a zakladať si profily na veľkých digitálnych platformách.

Chránený režim (16 až 18 rokov): Starší tínedžeri budú mať profily viazané.

Ako má fungovať overovanie veku?

Vek by sa mal overovať prostredníctvom technického riešenia Ministerstva vnútra SR (napr. cez štátnu overovaciu aplikáciu), ktoré platforme iba potvrdí informáciu "áno, používateľ má viac ako 16 rokov" bez odovzdania identity.

Zapojenie štátnej infraštruktúry (Ministerstvo vnútra SR)

Potrebné reformy EÚ

Prílohy



    • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR zlý a nebezpečný? 20.06 | 10:23
      Avatar Pavel Q4OS, Debian  Administrátor
      čudné že spoločenská a politická diskusia sa nesie viac okolo zákazu sociálnych sietí, hoci priemerné dieťa podľa mňa viac strávi na PC hrách ako na sociálnych sieťach a psychika dieťaťa je pravdepodobne rovnako alebo viac významne ovplyvnená PC hrami ako sociálnymi sieťami

      S týmto tvrdením nesúhlasím, porovnávať sociálne siete s hraním hier. Dokonca sa robili štúdie o škodlivosti PC hier a nič sa neprekázalo, niektoré hry mali dokonca pozitívny vplyv na kognitívne schopnosti. To sa o honbe za lajkami na sociálnych sieťach povedať nedá.

    • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR zlý a nebezpečný? 20.06 | 12:50
      Avatar gejza linux mint MATE  Používateľ

      ...toto celé je o rodicoch,dieta je zrkadlom svojich rodicov...ked rodičia su hlupe,ani z deti nebudu einzensteini...novodoby rodic radsej zapne hru,alebo da telefon detom,nech uz su ticho,namiesto staroslivosti o deti...deti nemaju konicky,nevedia o prirode,ani o realnom zivote nic...ukonci skolu,a jeho prva cesta vedie na urad prace...teraz sa aj rozmnozuju,volaju ich že progresivci...asitolko......

      • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR zlý a nebezpečný? 20.06 | 13:55
        Avatar Pavel Q4OS, Debian  Administrátor

        Niečo na tom bude čo píšeš, ale celkovo bude táto generácia dosť "hlúpa". Keď sme hľadali informácie my, kupovali sme si časopisy alebo požičiavali knihy z knižnice. Neskôr PC a internet, kde sme sa učili vyhľadávať informácie na internete pomocou kľúčových slov. Teraz Chat GPT v mobile a bez akejkoľvek snahy dostane človek odpoveď, stačí vypnúť internet a mladá generácia to hneď pocíti. Na druhej strane aj ja si niekedy pomáham s vyhľadávaním informácií cez AI alebo sa zabávam s generovaním obrázkov a využívam súčasné online nástroje, ale skôr to beriem ako záložný plán.

    • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR zlý a nebezpečný? 20.06 | 13:42
      Avatar Richard antiX  Používateľ
      …ale v téme „age verification“ našli takmer dokonalú zhodu.

      Akoby aj nie, keď politici milujú vytvárať obmedzenia a hranice.

      Čo sa týka hier, len malý postreh:

      Keď som napríklad zvykol hrať hry na 8-bite, nahrávané z kazety — a to samozrejme trvalo niekoľko minút. Ak som v hre stratil život, alebo aj všetky, tak som si rozmyslel, či si nahrám inú, alebo ešte budem skúšať a bojovať. Naproti tomu môj synovec začne hrať, trochu sa mu nedarí, vypne to, ide hrať niečo iné, ľahšie. A logické hry ani náhodou.

      Keď som spojazdnil arkádové hry na RPi, tak som sa tešil, že ich konečne prejdem. Na automatoch za peniaze som/sme nikdy toľko peňazí nemali. A tak sme ozaj hrali s max. opatrnosťou. Dnes v emulátore človek nakliká nekonečno mincí a ani nemá motiváciu sa posnažiť.

      čo ak budú deti zákaz obchádzať cez VPN?

      Dnešné deti? No neviem, nechcem ich podceňovať, ale v mojom okolí takto erudované deti nie sú.

      Zabíjať nudu s experimentovaním s drogami by u mládeže mohol byť významný sociologický fenomén

      Áále kde, to bol fenomén vždy. Dajme si všetci ruku na srdce. Možno menej drog, lebo iná doba, ale zase sa pilo a pod.

      Efekt varenej žaby.

      100% súhlas. Ak človek príde o jednu slobodu, ľahko príde aj o ďalšiu.

      Obe inštitúcie už mali kauzy na štýl Veľkého Brata.

      Mali. Predsa len — sú to politici a napriek výnimkám vieme, aký typ ľudí politika priťahuje.

      Vzdelávanie rodičov,… …Rodičom môžu byť zabezpečené dobrovoľné alebo povinné prednášky…

      Nechcem byť zlý a protivný, ale pozrime sa na ľudí okolo seba. Nielen v našej sociálnej bubline. Ale ozaj — sadnime si do MHD alebo prímestkého autobusu, choďme do kdejakého pohostinského zariadenia. Väčšina ľudí nie sú „lumeni“. Gejzov komentár to potvrdzuje.

      To overovanie pomocou eID alebo inak sa mi protiví. Ešte nie sme na úrovni „Kingdom of Condom“ a.k.a UK, ale blížime sa.

      • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR zlý a nebezpečný? 20.06 | 14:00
        Avatar Pavel Q4OS, Debian  Administrátor
        Keď som napríklad zvykol hrať hry na 8-bite, nahrávané z kazety — a to samozrejme trvalo niekoľko minút. Ak som v hre stratil život, alebo aj všetky, tak som si rozmyslel, či si nahrám inú, alebo ešte budem skúšať a bojovať. Naproti tomu môj synovec začne hrať, trochu sa mu nedarí, vypne to, ide hrať niečo iné, ľahšie. A logické hry ani náhodou.

        To mi pripomenulo môj Didaktik M, LOAD "" a nekonečné čistenie a nastavovanie hlavy na magiči :)

    • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR zlý a nebezpečný? 20.06 | 13:59
      Avatar kamowski Linux Mint  Používateľ

      - ďakujem za článok, dôležitá téma, ktorá si vyžaduje širokú diskusiu, ale nikdy by som túto nezačínal na tomto úzko špecializovanom fóre, ale keď už si to sem dal, pridám niekoľko veľmi skromných, subjektívnych pohľadov :D

      - zbytočne si si kopol už v nadpise do vlády, ten smradľavý vietor vanie z eu,
      -- zatiaľ je to len v štádiu návrhu (hlas-sd so svojím liberálnym krídlom), koalícia nie je vláda jednej strany, nemyslím, že to prejde v tejto podobe, aj keď asi nejaká forma implementácie bude záväzná (lebo eu)
      -- vzniká tu ale zaujímavý "schyzo úkaz", najväčšiu podporu to má u tých, čo sa navonok tvária ako liberáli, niektorí dokonca ako libertariáni ale broja za kontrolu na týchto sieťach, vlastne na totálnu kontrolu všeobecne! - cenzúra názoru, jednostranná sloboda slova, likvidácia akejkoľvek opozície, neschopnosť diskusie, ... a áno, zopakujem to, skrývaním sa za "ochranu neplnoletých"  len "obliekajú vlka do ovčieho rúna"

      - pokračuješ IT komunitou, ... tvoja kapusta

      - snažíš sa uviesť čitateľa do problematiky - subjektívne podané ale kvitujem a zdieľam tvoje rozhorčenie a odpor voči takejto "kontrole veku"
      - ale "alternatívu" na "ochranu neplnoletých" si neponúkol, ťažko by si aj mohol dať kúzelnú paličku
      -- v tomto probléme sú, myslím, v hlavnej úlohe, ako píše aj Gejza, práve tí rodičia! tí sedia celý deň na sociálnych sieťach a zanedbávajú výchovu a fyzické, či duševné aktivity so svojimi potomkami, deti potom len kopírujú vzorce správania, týmto nechcem hodiť všetkých rodičov do jedného vreca, verím, chcem veriť, že väčšina rodičov ešte nie sú úplní "závisláci"
      -- títo v eu ale zneužívajú tento všeobecne známy ale prehliadaný(tolerovaný?) sociálny problém, neduh, na svoje ciele

      - zakončil si to potrebou reformy eu - súhlasím, vyriešilo by sa tým mnoho problémov, ... takže?
      -- poriadne si rozmyslieť, koho budem voliť! áno, vždy si volím "menšie zlo", ideálna strana je utópia
      -- strany nie sú futbalový klub, ktorému držím palce!
      -- poslanci sú tam "poslaní" aby pracovali pre moje dobro!
      -- mal by som vedieť, čo chcem od vlády a hlavne čo nechcem! čo je dôležité a čo menej
      -- ak v programe sľubujú modré z neba, inštinkt mi vraví, že kecajú! a pýtam sa, ako to chcú urobiť a hlavne "začo"???!!! koľko peňazí a koľko slobôd ma to bude stáť???!!!
      -- strany a poslanci väčšinou nie sú nepopísané listy, majú nejakú minulosť a ja akosi neverím na "osvietenie", :)

    • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR zlý a nebezpečný? 20.06 | 15:07
      Avatar redhawk1975 Windows 11 nonsystemd edition  Používateľ

      1. lepsie navrhnute ako EK legislativa

      2. Aj tak to bude obmedzene cez Chat Control v2

      3. Zakazy vacsinou riesia velmi malo.

      4. dostane vacsina deti pristup od rodicov.

      Do or do not. There is to no try.​ Když pohřbíš moc tajemství, na hřbitově dojde místo.
    • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečný? 22.06 | 11:39
      Avatar Livan Manjaro s XFCE, Q4OS s KDE  Používateľ
      Osobne nijak nespochybňujem, že sociálne siete majú negatívny vplyv na mladých ľudí, ale tento návrh bude mať presne opačný efekt a prinesie viac škody ako úžitku.

      Na základe čoho tvrdíš, že to bude mať presne opačný efekt? Ako by si teda Ty dosiahol to, aby mládež nebola zblbnutá sociálnymi sieťami? Nezabudni, že dnes je úplne bežné, že všade chcú tvoj občiansky, tomu sa nedá vyhnúť. Alebo by si radšej, aby si ľudia zakladali falošné účty a profily a nezriadene všade trollovali, podvádzali a šikanovali? Lebo to sa teraz deje. Tiež by som bol radšej, aby na nete nebola až taká kontrola, avšak vďaka zopár idiotom, ktorí sa nevedia zmestiť do kože, na to ostatní doplácame. Pokiaľ sú medzi nami takíto exoti, obávam sa, že iná cesta nebude.

      • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn 23.06 | 07:37
        Avatar kamowski Linux Mint  Používateľ

            Alebo by si radšej, aby si ľudia zakladali falošné účty a profily a nezriadene všade trollovali, podvádzali a šikanovali? Lebo to sa teraz deje.

        správna odpoveď je ÁNO !

        - dobre píšeš: "to sa teraz deje" – a bude sa diať aj naďalej, žiadna povinnosť mať zbrojný preukaz neodradí zločinca vlastniť zbraň bez tohoto povolenia!
        - dobre píšeš: "na to ostatní doplácame" – ale cenzúrou opäť zaťažíš nás, "ostatných", títo trolovia, celé ich farmy teraz nepôjdu na úrad práce, pomýlení nebudú zrazu osvietení ... !
        (toto sme videli pri znovuzavedení hraničných kontrol napr. z A do DE, občania EU stáli v kolónach a migranti aj tak, s úsmevom, prechádzali !)

        stále si myslím, že tu, na tomto fóre, sú ľudia s analytickým myslením, ak sa oslobodí každý z nás od "fanúšikovstva" ... začiatok by sme mali :)

        som dospelý, svojprávny a nepotrebujem kontrolu od nikým nevolených a už vôbec nie od volených!, 
        v slobodnej diskusii si môžem prečítať aj opačný názor, iný pohľad na vec a možno potom aj korigovať alebo naopak utvrdiť ten svoj, 
        nech mi ale nik nehovorí, ktorý je ten správny a nech mi nik nemaže môj lebo má takú možnosť !!!

        zopakujem základné pravidlo:

            poslanci sú NAMI POSLANÍ aby pracovali pre NAŠE BLAHO !!!
            ja, občan =  ja, štát ich platím !!!,
            aj tých v EU !!!
            nevolím niekoho pre jeho vzhľad, pohlavie, farbu, ... ale pozerám, čo a ako už urobil, konal !

        a zopakujem aj pointu tohoto balíka:

            pod vlajkou ochrany neplnoletých je zavádzaná kontrola !!!
            pod túto vlajku sa zmestí, čo si viete, aj neviete predstaviť !!!

        • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn 23.06 | 11:50
          Avatar Livan Manjaro s XFCE, Q4OS s KDE  Používateľ

          Sorry ale na toto som musel reagovať

          pod vlajkou ochrany neplnoletých je zavádzaná kontrola !!! pod túto vlajku sa zmestí, čo si viete, aj neviete predstaviť !!!

          Pokiaľ viem, tak sa tam zavádza kontrola veku pri zriadení účtu na sociálnych sieťach. Po dosiahnutí veku 18 rokov dôjde k odblokovaniu, pretože si algoritmus vie spočítať, kedy dosiahneš vek 18 rokov. To je podobné obmedzeniu na alkohol. Tam by si určite tiež nechcel, aby si mohol kúpiť alkohol tvoj neplnoletý potomok alebo áno? Tiež musíš strpieť, že pokiaľ si čerstvo plnoletý, tak sa musíš preukazovať občiankou, pokiaľ už nie si vo veku, kedy je tvoj vek evidentný. Ide len o to, ako to bude implementované, aby to zbytočne neobťažovalo.

          • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn 23.06 | 12:00
            Avatar Livan Manjaro s XFCE, Q4OS s KDE  Používateľ
            som dospelý, svojprávny a nepotrebujem kontrolu od nikým nevolených a už vôbec nie od volených!,

            Cieľom tejto iniciatívy predsa nie je kontrola dospelých ale zamedzenie prístupu na sociálne sieťe deťom do 16 rokov. Netreba byť paranoidný. A ak to bude dobre implementované, tak tá kontrola prebehne iba raz a pokiaľ budeš dospelý, niekam sa táto informácia uloží a už ťa to pustí bez obmedzenia.

        • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn 23.06 | 19:19
          Avatar martin-zeleny Linux Mint Mate  Používateľ

          pekne napisane

          Sľubovali nám mier, solidaritu a prosperitu. Dostali sme vazalstvo, dlhy a vojnu.
    • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečný? 23.06 | 17:16
      Avatar kamowski Linux Mint  Používateľ

      presne si popísal problém :)

      ja nechcem mojim deťom vytvodiť svet, do ktorého keď vyrastú, niekde bude všetko o nich zaznamenané, neverím, že by sa mi poďakovali ...

      zrejme sa nezhodneme ale to nie je cieľom diskusie, cieľom je nasvietiť problém z viacerých strán

    • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečný? 23.06 | 19:15
      Avatar martin-zeleny Linux Mint Mate  Používateľ

      za mna toto je definicia diktarury. Utekat odtial kadelahsie.

      A tym sialenosti nekoncia. https://marker.sk/clanky/1619/peniaze-na-sadomaso-a-dystopia-zvana-europska-unia

      K teme: Obmedzovat socialne siete je neadkvatny a nespravny sposob riesenia problemu. Primarny problem nie su socialne siete. Primarny problem su smartphony. Tie by mali byt zakazane detom minimalne do 16 rokov. To je klucove. Potom sa aj dosah a dopad socialnych sieti dramaticky znizi,

      Zial tu nejde o to riesit realne problemy, ale zaviezt digitalnu diktaturu. A akakolvek zamienka, je na to dobra

      Sľubovali nám mier, solidaritu a prosperitu. Dostali sme vazalstvo, dlhy a vojnu.
      • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn 24.06 | 13:30
        Avatar Richard antiX  Používateľ

        Článok na Markeri je uzamknutý, ale myslím, že Sapliq to už párkrát vysvetlil. Išlo tam tuším o to, že nejakí mládežníci dostali v rámci projektu finančného manažmentu nejaké peniaze. A jeden napísal knižku o kinkoch, včítane BDSM. Saplig ju ani nevydal, ani nenapísal. Len sa zase raz spravil povestný somár z komára.

        Zakázať smartfóny? A potom čo? Laptopy?

        Nie, podľa mňa tade cesta nevedie. Vidím to aj vo vlastnej rodine — ak rodičia sú N hodín na sociálnych sieťach, tak zbytočne „peskujú“ deti za to isté.

        Áno, treba závislosť riešiť, ale spôsobom, akým navrhuje EK. Teraz sa tu asi spustí vlna nevôle, ale EK navrhuje riešenie, pri ktorom by sa vedel držiteľ digitálnej peňaženky anonymne prihlásiť (nejaké dvojnásobne anonymizačné riešenie, detaily nepoznám), pričom by sa zistilo len má / nemá nad 18 rokov. Nebola by to klasická prihlasovacia schéma s kontom.

        • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn 24.06 | 18:17
          Avatar menom   Používateľ

          To sa mi nepáči, taký princíp, že kvôli menšine sa musia "poddať" a overovať všetci.

          Určite by sa to dalo spraviť na úrovni zariadenia, "podobne" ako boli mobily blokované na použitie sim od operátora.

          Adolescenti by si po dosiahnutí veku mohli požiadať operátora o plný prístup na net.

          .

        • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn 25.06 | 17:09
          Avatar martin-zeleny Linux Mint Mate  Používateľ

          Clanok sa da pozriet, staci stlacit "Citat dalej"

          K tomu Saplingu:

          - propaguje sadomasochizmus s pomocou peňazí z Európskej únie s odôvodnením, že sadomasochisti sú stigmatizovaná sexuálna menšina

          - šéf mimovládky, ktorá peniaze z EÚ použila aj na výuku mladej ženy ako robiť sadomasochistický aktivizmus, sa dnes vyhovára, že on len „účastníctvo“ z radov mládeže učil základom projektového riadenia

          - viac detailov o nich tu viac info

          Celkom grady tomu pridava, ze toto vyslovene podporuje EK.

          Co sa tyka zakazov ja pisem o zakaze smartphonov. Notebooky som nespominal. To, ze su smartphony pre deti skodlive, je uz pomerne znama vec. Napr. s jednym ceskym neurologom https://www.youtube.com/watch?v=HQBS0-I3pCw

          Ale verim, ze dalsie info si vies najst sam.

          Navrh EK povazujem za zly a nebezpecny, presne ako autor popisuje. Taki ludia, ktori tlacia napr. toto sialenost by s principu mali mat v rukach co najmenej pravomoci

          Sľubovali nám mier, solidaritu a prosperitu. Dostali sme vazalstvo, dlhy a vojnu.
          • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn 26.06 | 07:51
            Avatar Richard antiX  Používateľ

            OK, zareagujem na ten Saplinq, aj keď neviem, ako to súvisí s témou tohto blogu.

            V článku sa píše: „Ak by sa predstavitelia neziskovky Saplinq chceli obhajovať tým, že o obsahu projektov nevedeli, ich webstránka v prípade Kvírka rozpráva iný príbeh. Text naznačuje, že školitelia poznajú obsah projektov, ktoré účastníci vymýšľajú.“

            Takže máme názory Markeru, Saplinqu a medzitým nejaký text. A niekde tu by som si mal na to vytvoriť názor, ktorý ale nemám a je mi to jedno. Chápem, že konzervatívny Marker to hodnotí ako ohrozenie deciek. A chápem, že Pride priťahuje ľudí, ktorí sa môžu aspoň raz ročne prejaviť. A chápem, že nie všetko je pre detstké oči. A chápem, že rodičia ich tam (deti) nemusia brať. A chápem, že by to nemuseli teda robiť v čase pred 22.00. A chápem, že každý to vidí zo svojho uhla pohľadu.

            Ale ja sa nemusím pridávať predsa ani na jednu stranu. Inak — BDSM nie je predsa len o kostýmoch a divadielku. Je to omnoho hlbšie a prekračuje to hranice sexuality.

            LGBT vs. konzervatívci, RU vs. UA, IZ. vs. PAL., katolicizmus vs. ostatné „slobodnejšie“ cirkvi — to všetko je zdrojom neprekonateľných rozporov.

            Áno, neprekonateľných. A bol som na pár diskusiách i osobne. K ničomu to nevedie. Je to nanajvýš rétorické cvičenie. Jední nikdy neprijmú argumenty druhých, aj keď sa to tak môže na krátky okamih javiť. Lebo: sloboda jednotlivca, historické krivdy, kto-čo-kedy-povedal-alebo-nepovedal. Je to proste mrhanie času.

            Konzervatívec a katolík zo svojej podstaty a podstaty svojej dogmatickej viery musí „bojovať“ proti voľnomyšlienkárstvu LGBT alebo hoci aj vedy. A naopak, druhá strana nechápe ten príklon k starým myšlienkam, ktoré považuje za prežité. O vojenských sporoch ani nehovorme, to sú nekonečné debaty.

            Ja som zatiaľ ešte neprepadol životnému postoju, že „kedysi bolo všetko lepšie (a aj mi lepšie stál)“. Sú veci, ktoré boli lepšie vtedy a veľa vecí dneška by som nechcel opustiť.

            Takže nechám, nech si Saplinq robí čo chce a tiež nechám, nech si na opačnej strane niekto myslí, čo chce. Podobne, ako som videl na jednej Stallmanovej prednáške, ako ho nejaká aktivistka vyzvala, aby ju nejako podporil v ochrane práv zvierat. Odbil ju, že ho to nezaujíma. Takže tak. Ostane — nemôže sa každý venovať a zaujímať o všetko.

            A to sme ešte neotvorili otázku slobody prejavu! To je ešte len iný masaker.

            A teraz k veci:

            - Treba chrániť deti, aby im nezhnil mozog? Treba.
            - Bude akákoľvek forma identifikácie obmedzovať ostatných? Bude
            - Zasiahne to najviac tých, ktorých sa to netýka (teda dospelých)? Zasiahne.
            - Máme inú formu jednoznačnej identifikácie veku ako sú platobné karty, ID preukazy alebo digitálna peňaženka? Nemáme.
            - Tak chceme chrániť tie deti? Chceme.
            - Sme ochotní ich chrániť ako rodičia vlastnou iniciatívou, obmedzovaním používania mobilov, atď., blokovaním routrou, atď.? Nie sme, alebo ani nevieme.
            - Sme ochotní podstúpiť experiment, čo sa stane s niekoľkými generáciami bez kontroly? Nie sme, lebo „Idiokracia“.

            Tak teraz, bábo, raď!

            Na okraj: Chat control je iná vec, a voči tej mám jednoznačný postoj, jedná sa o neskrývané priťahovanie skrutiek.

            • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn 26.06 | 08:27
              Avatar Livan Manjaro s XFCE, Q4OS s KDE  Používateľ

              Páči sa mi ten Tvoj súhrn na konci. Je logický a plne ho podporujem. Takže nakoniec sa toto všetko smrsklo iba na jednu vec. Ako to teda urobiť, aby sa vlk nažral ale koza ostala celá. Teda, ako zabrániť deťom prístup na sociálne siete tak, aby to čo najmemej zasiahlo dospelých.

            • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn 26.06 | 18:56
              Avatar redhawk1975 Windows 11 nonsystemd edition  Používateľ

              Richard. Chat control je balik, ktoreho je kontrola veku sucastou.

              Ja som, aj som bol, legislativne zapojeny v chat control. Snazili sme sa digitalne pravidla ukocirovat. Bohuzial teraz, po 2 rokoch sucasnej EK to uz nejde. Proste som presiel na ine oddelenie a vybavene.

              Je to oznacovane ako Chat Control 2.0 – Regulácia sexuálneho zneužívania detí/CSAR. Prvym krokom je overovanie veku.

              Tam sa spoji konto (alebo zariadenie) s ID kartou a fotkou. Nasledne sa pripoja rocne logy od operatora (vacsinou sa ludia pripajaju mobilom) a nasledne ...

              momentalne chcu za kazdu cenu pretlacit zakaz sifrovania komunikacie  v sieti EU. 

              Zakaz sifrovania disku a ziadaju od Microsoftu plny pristup na zaklade sudneho prikazu bez vedomia uzivatela. Google sa vyhovara ze pokial je tel. sifrovany, nemaju okrem polohy a IP ziadne info co ma clovek vo vnutri.
              Apple suhlas udelilo.

              Inak ohladom toho je tu zaujimave citanie. 

              A teraz k veci:
              ​- Treba chrániť deti, aby im nezhnil mozog? Treba.
              - Bude akákoľvek forma identifikácie obmedzovať ostatných? Bude
              - Zasiahne to najviac tých, ktorých sa to netýka (teda dospelých)? Zasiahne.
              - Máme inú formu jednoznačnej identifikácie veku ako sú platobné karty, ID preukazy alebo digitálna peňaženka? Nemáme.
              - Tak chceme chrániť tie deti? Chceme.
              - Sme ochotní ich chrániť ako rodičia vlastnou iniciatívou, obmedzovaním používania mobilov, atď., blokovaním routrou, atď.? Nie sme, alebo ani nevieme.
              - Sme ochotní podstúpiť experiment, čo sa stane s niekoľkými generáciami bez kontroly? Nie sme, lebo „Idiokracia“.

              presne takto sa na to ide

              Do or do not. There is to no try.​ Když pohřbíš moc tajemství, na hřbitově dojde místo.
              • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn 27.06 | 09:32
                Avatar Richard antiX  Používateľ

                Myslím, že nikto nespochybňuje, že zrušenie šifrovania a podobné veci sú zlé. A takisto každý je historicky poučený, že pod rúškom boja proti detskej pornografii a terorizmu sa uťahujú skrutky.

                Neverím, že by neexistovalo riešenie, ktoré by mohol overiť vek pri vstupe na sociálnu sieť a súčasne by zachovávalo súčasny stav. Nevidím súvis medzi potrebou zákazu šifrovania a overovaním veku pre špecifické weby. Veď aj YT už teraz takto nejako funguje (neviem presne ako, ale niekedy to chce po mne overiť vek, ale nemám konto na YT, takže príslušné video proste nevidím).

                [Pre zvedavých, používam FreeTube na prehliadanie a správu odberov, hoci sa FreeTube občas dostane do párdňových problémov, keď sa YT naschvál niečo zmení. A rozumne sa na mobile dá použiť Newpipe alebo prehliadanie cez Duck player v prehliadači DDG.]

                …ziadaju od Microsoftu plny pristup na zaklade sudneho prikazu bez vedomia uzivatela.

                V princípe by mi to mohlo byť jedno a mohol by som byť škodoradostný, ale nie som, lebo sa to bude nakoniec akceptovať a vznikne náchylnosť akceptovať aj ďalšie nepekné veci.

                Ešte k šifrovaniu komunikácie: Zrejme budú vedieť donútiť veľké spoločnosti ako Meta, aby napríklad WA upravili. Ale je to samozrejme nezmysel, lebo na kdejakú trestnú činnosť si ľudia zvolia iné komunikátory ako Wire alebo I2P.

                Skôr ma v tom zaujímavom článku, na ktorý si upozornil, zarazilo, že vlastne žaba je už uvarená, keďže väčšina ľudí je s tým v pohode.

                • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn 27.06 | 13:40
                  Avatar redhawk1975 Windows 11 nonsystemd edition  Používateľ

                  plne suhlasim.

                  Problem je, ze odchodom minulej komisie, odisiel zdravy rozum.

                  Ja mam x, reddit a to je vsetko. 

                  Kedysi za mojho predosleho sefa (Oetinger) sme mali zakaz socialnych sieti. Vsetko som zmazal. Flickr, FB, IG. A zistil som ze mi to vyhovuje.

                  CO ma, k teme blogu zarazilo je prieskum o potrebe ochrany

                  Do or do not. There is to no try.​ Když pohřbíš moc tajemství, na hřbitově dojde místo.
              • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn 28.06 | 14:50
                Avatar martin-zeleny Linux Mint Mate  Používateľ

                takze je to este horsie ako som si myslel. A tak sme si mysleli, ze po 89 nase kroky povedu ku slobode. Zial opak je pravdou.

                Sľubovali nám mier, solidaritu a prosperitu. Dostali sme vazalstvo, dlhy a vojnu.
            • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn 28.06 | 14:48
              Avatar martin-zeleny Linux Mint Mate  Používateľ

              Este reakcia na Richarda.

              Sapling propraguje BDSM. To je fakt. Je to extremna praktika. Blbe, ze neriesia obmedzdenie veku, takze sa to moze dostat k detom. To je este viac blbe. Co je ale este viac konina, je to, ze ziskali na to peniaze vybrane z nasich dani. To akoze tu uz nemame ziaden problem na Slovensku, ze mozeme utapat peniaze na taketo kraviny? Ktore keby aspon neboli nebezpecne, ale toto zrovna ideal teda nie je. Avsak tym vypocet ludskej hluposti nekonci. Problem je, ze to pretlacaju sudruhovia z Bruselu. A kvoli tomu tlaku to nase Ministerstvo odkleplo. Tym sa samozrejme otvaraju otazky slobody a suverenity nas ako statu, kedze o vlastnych peniazoch si nemozme slobodne rozhodovat. A dostali sme sa k tomu jednoducho. Tema, ktoru autor popisal, nie je jedina, skodliva a pre nas nebezpecna vec. Tych veci je viacero ako napriklad chat control, podpora podivnych organizacii ako napr. Saplinq a mozem pokracovat, zoznam je dlhy. Co je ukazka toho, ze k moci sa dostali psychopati.

              A ano treba sa snazit aby detom nezhnil mozog. Zakazme smartphony, nepodporujme organizacie, ktore tlacia extremne sex. praktiky a vobec kvoli tomu nemusime zavadzat digitalnu diktaturu.

              Sľubovali nám mier, solidaritu a prosperitu. Dostali sme vazalstvo, dlhy a vojnu.
              • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn 29.06 | 14:37
                Avatar Richard antiX  Používateľ

                Hehe, ešte jedna moja reakcia a myslím, že sa to môže aj uzavrieť:

                Sapling propraguje BDSM. To je fakt.

                Netrúfam si o tom viac polemizovať, viem len toľko, ako to oni vysvetlili, ja ich obhajovať nebudem a nemám dôvod.

                Blbe, ze neriesia obmedzdenie veku, takze sa to moze dostat k detom. To je este viac blbe.

                Súhlas.

                Co je ale este viac konina, je to, ze ziskali na to peniaze vybrane z nasich dani. To akoze tu uz nemame ziaden problem na Slovensku, ze mozeme utapat peniaze na taketo kraviny?

                Je to tak. A nielen to, peniaze idú na kdejaké iné projekty, len ani o tom netušíme.

                Kedysi som sa viac rozčuľoval nad politikou všeobecne. Teraz to beriem tak — že ľudia rozhodli a keď sa mi to alebo hento nepáči, tak „dobre“, ale to je proste demokracia. Musím s tým žiť a prijať to. Iste, môžem sa pokúšať to (alebo ľudí) zmeniť, alebo sa niekde angažovať a prehovárať a robiť osvetu či propagandu, ale to proste robiť nechcem a teda sa musím zmieriť s tým, ako sa väčšina rozhodla.

                Tym sa samozrejme otvaraju otazky slobody a suverenity nas ako statu, kedze o vlastnych peniazoch si nemozme slobodne rozhodovat.

                Vždy je to nejaká hra. Peniaze dostávame, nejaké odovzdávame, saldo je v náš prospech. Nemusíme ho mať, ale nebudeme mať ani peniaze. 80% projektov pre infraštruktúru je z európskych peňazí. 60% peňazí mojich klientov je z európskych peňazí. Takto to proste je. Môžeme tie peniaze neprijať a byť ozaj suverénni. Len či nám to za to stojí, to je otázka. Aj vo svete slobodného softvéru predsa vieme, že sloboda niečo stojí.

                Co je ukazka toho, ze k moci sa dostali psychopati.

                Áno, „normálni“ ľudia sa politike vyhýbajú. A asi bola politika vždy plná psycho- a sociopatov, len sme si to neuvedomovali. Svet politikov boli len diskusie, a ani tlačovky sa nerobili. Teraz je toho všade plno, soc. sieťami počnúc.

                • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn 30.06 | 18:50
                  Avatar martin-zeleny Linux Mint Mate  Používateľ
                  Netrúfam si o tom viac polemizovať, viem len toľko, ako to oni vysvetlili, ja ich obhajovať nebudem a nemám dôvod.

                  Sapling propraguje BDSM. To je fakt. Hlasia sa k tomu, maju to na svojom facebooku. Tu neni o com polemizovat. To je cierne na bielom.

                  Teraz to beriem tak — že ľudia rozhodli a keď sa mi to alebo hento nepáči, tak „dobre“, ale to je proste demokracia.

                  tu sa opat mylis. to nie demokracia. to je antidemokracia. Ludmi zvoleni zastupci to nechceli. Avsak pretlacili to ludmi nevoleni zastupci.

                  Vždy je to nejaká hra.

                  Opat sa mylis. Demokracia neni hra. Co mi budes za chvilu trvdit. Ze komunizmus bola hra ? A smutne, ze institucie ktora sa stale vychvaluju demokraciou konaju presne naopak. Diktatorsky. A diktatura neni hra

                  Áno, „normálni“ ľudia sa politike vyhýbajú. A asi bola politika vždy plná psycho- a sociopatov, len sme si to neuvedomovali.

                  V podstate mas pravdu. Akurat aj toto sa podla mna casom dost vyrazne meni. EU do ktorej sme vstupovali bola vyrazne ina, ako dnes. Hlavne tym, ze mnozstvom blaznov bolo vyrazne nizsie ako sme dnes svedkamy. Rozhodne tam neboli blazni, ktori by tlacili BDSM a mnozstvo dalsich chobotin.

                  Sľubovali nám mier, solidaritu a prosperitu. Dostali sme vazalstvo, dlhy a vojnu.
                  • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn 30.06 | 19:37
                    Avatar Livan Manjaro s XFCE, Q4OS s KDE  Používateľ
                    Co mi budes za chvilu trvdit. Ze komunizmus bola hra ?

                    Nemám rád politiku ale jedno musím uviesť na pravú mieru. Komunizmus nikdy v československu ani na slovensku, či v čechách nebol. Bol tu socializmus. Komunizmus je charakterizovaný tým, že ľudia pracujú podľa schopností a dostávajú podľa potrieb. Predpokladá, že výrobné kapacity budú pokrývať všetky potreby a nebudú potrebné peniaze a hlavne ľudia budú uvedomelí. Preto ani nebudú rôzne kategorie občanov, všeci si budú rovní. Chcete snáď tvrdiť, že toto tu niekedy existovalo?

                    • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn 05.07 | 12:35
                      Avatar Michelozzo   Používateľ

                      Toto bola trochu zbytočná odbočka. Komunizmus nikde neexistoval, bola to ideológia, akýsi ideálny stav, ku ktorému mali socialistické štáty smerovať. Mne sa tiež nepáči, ako to Richard relativizuje a nerieši. Niektoré veci treba jednoznačne odmietnuť a nie že "pravda je niekde uprostred", šak "Saplinq to nejako vysvetlil". Ľudia okolo Saplinqu pretláčajú ideológiu - dohadovať sa s nimi na nejakých kompromisoch je cestou do pekla.

                      Nie, nebude nám tu starý bradatý chlap učiť neplnoletých chlapcov tancovať okolo tyče a nazývať to umením. Ani keby tí chlapci boli oblečení menej vyzývavo.

                      Nie, nebudú nám aktivisti chodiť do základných škôl učiť deti "objavovať vlastnú sexualitu". Ani keby to neboli chlapi prezlečení za ženy. Ani keby to "nejako zjemnili". Ani keby tvrdili, že je to "zdravé" či "vedecky podložené".

    • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečný? 27.06 | 16:30
      Avatar gejza linux mint MATE  Používateľ

      ...dnesné mládež,aj občania starsieho charakteru,ktoré sustavne visia na soc.sietach,prestali čitat knihy...z tohoto dovodu ich slovna zasoba zredukovalo na slengi na soc.sietach...v paxi to znamená,ze nevie sformulovat jednu suvislu vetu,ktora sa sklada zo styroch a viacej slov...vid. YT,ked AI cita k videu kommentar,samozrejme aj s chybami...tvorca neni schopny to kontrolovat,a opravit...ked aj kontroluje nepocuje chyby...pritom AI to vie aj slovne aj gramaticky upravit,aj rozvijat sa vie...ja osobne povazujem tie soc.siete za bezurovnové...okrem whatsapp nic nemam...toto je moj nazor...

      • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn 30.06 | 18:52
        Avatar martin-zeleny Linux Mint Mate  Používateľ

        celkom ftipne je, ze sa to vola socialna siet. V skutocnosti je to antisocialna siet

        Sľubovali nám mier, solidaritu a prosperitu. Dostali sme vazalstvo, dlhy a vojnu.
        • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn 30.06 | 19:54
          Avatar Livan Manjaro s XFCE, Q4OS s KDE  Používateľ

          Tu musím poznamenať nasledovné. Pokiaľ Ti podmienky týchto sietí nevyhovujú, nik Ťa nenúti ich používať. Ja som to pochopil už dávno. Kedysi som si zo zvedavosti zriadil účet na facebooku ale zhruba po mesiaci okukávania som pochopil, že to nie je nič pre mňa a už tam cca 10 rokov nechodím alebo iba ak veľmi sporadicky a iba na prehliadanie. Rozhodne nepatrím k tým, čo tam postujú každý prd.

        • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn 01.07 | 00:23
          Avatar Pavel Q4OS, Debian  Administrátor

          Facebook je v pohode na to, aby človek zistil veľa informácií o druhých, prípadne ako komunikačný kanál s tými, ktorí napríklad nepoužívajú WhatsApp. Ľudia majú tendenciu zdieľať všetko, niekedy až do extrémov a o používaní FB staršími ani nehovorím. Osobne ma vytáčajú do nepríčetnosti dve veci: Ako FB u niektorých doslova znižuje sociálny kontakt, ľudia majú potrebu zdieľať napríklad blahoželanie k narodeninám a to aj v rodine, osobne ma viac poteší súkromná správa na messenger alebo telefonát. A keď niekto odpovedá palcom, aká je výpovedná hodnota takejto odpovedi? Mám ťa na saláme, súhlasím alebo nemám čas? A pozor, toto už s obľubou používajú aj seniori.

          Instagram je celkom fajn na prezentovanie osobného profilu, horšie je to keď niekto prepadne honbe za lajkami a práve u mladých to dosť často pozorujem. Človek musí určitým spôsobom vyzrieť aj na sociálne siete a ľudia v mladom veku sú vysoko ovplyvniteľní ostatnými a niekedy až príliš idealizovaní. Celkom ma zaujíma, ako toto všetko dopadne,,,

    • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečný? 30.06 | 15:04
      Avatar redhawk1975 Windows 11 nonsystemd edition  Používateľ

      uz je to oficialne. zakon sa predstavil.

      Návrh zavádza technicky vymáhateľnú vekovú hranicu 15 rokov pre prístup k rizikovým digitálnym službám, moderné overovanie veku cez európsku peňaženku digitálnej identity (EUDI), posilňuje rodičovskú kontrolu, zvyšuje zodpovednosť platforiem a prvýkrát upravuje aj právo maloletých na vymazanie digitálnej stopy.

      Akurat ze aplikovanie EUDI je v SR nemozne. pokial nezmenia ustavu

       

      Do or do not. There is to no try.​ Když pohřbíš moc tajemství, na hřbitově dojde místo.
    • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečný? 01.07 | 06:43
      Avatar kamowski Linux Mint  Používateľ

      Návrh zavádza technicky vymáhateľnú vekovú hranicu 15 rokov pre prístup k rizikovým digitálnym službám, moderné overovanie veku cez európsku peňaženku digitálnej identity (EUDI), posilňuje rodičovskú kontrolu, zvyšuje zodpovednosť platforiem a prvýkrát upravuje aj právo maloletých na vymazanie digitálnej stopy.

      tak si to rozoberme:

      - deti do 15 majú STOP - ako sa to overí?, RODIČIA budú overení !!! lebo deti žiadne OP, peňaženku ani nič podobné nemajú, kde-kade budú zapísané jasné príbuzenské vzťahy
      - rodič, ktorý doteraz nemal čas na potomka, mu urobí účet, prístup, ... lebo ani odteraz nebude mať čas na to dieťa, nepridali voľno navyše pre rodičov ani nepridali peniaze na stále drahšie aktivity = žiadna "lepšia" kontrola rodičov
      - zodpovednosť ... - škoda komentára
      - právo na vymazanie stopy - iste, právo .....
      - a táto legislatíva je záväzná a vymáhateľná v celom priľahlom vesmíre? alebo len v EU a každý iný sa na to vy....?
      Tu sa stále ukáže na niekoho/niečo – tam je nepriateľ – a je to vybavené, stádo sa rozbehne tým smerom, že udupe všetko pod nohami ...., aj tú "slobodu" aj tie "práva" ... koho to zaujíma, tam je nepriateľ, musíme ho dostať!
      Začali prázdniny, celkom by ma zaujímalo, koľko detí zmení svoje správanie, teda, že vypnú mobil a začnú robiť niečo iné ..., koľko rodičov si odrazu nájde čas a peniaze, .... nie, radšej to nechcem vedieť. 
      Koniec-koncov, toto naozaj nie je o tých "ďeťoch" ale o kontrole, inak by aj v tom článku nebolo:

      Ministerstvo zároveň zdôrazňuje, že zákon nerieši kyberšikanu, tá si podľa MIRRI vyžaduje samostatnú legislatívnu úpravu. Rovnako ide o samostatný zákon, ktorý umožní pružne reagovať na rýchly technologický vývoj bez potreby otvárať rozsiahle právne predpisy.
       

      jasne, iný zákon, ..., raz, ... možno, ... ale tú kontrolu, prosím, teraz hneď !!! ...
      jasne, niekde, nejak, začať treba

    • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečný? 01.07 | 08:48
      Avatar Slavomír Kubuntu 26.04  Používateľ

      Diki vám všetkým za príspevky. Urobil som veľkú aktualizáciu článku. Mnoho nových informácii

      • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn 05.07 | 12:47
        Avatar Michelozzo   Používateľ

        A za to Ti patrí veľká poklona. Ja viem, za to si nič nekúpiš... ale aj tak.

      • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn 08.07 | 08:24
        Avatar Richard antiX  Používateľ

        Ďakujem za update. Akurát ma z toho rozbolel žalúdok, ech....

         

        • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn Včera | 19:15
          Avatar redhawk1975 Windows 11 nonsystemd edition  Používateľ

          no a to nie je vsetko

          este ti pridam:

          Europarlament podpořil pozměněnou verzi výjimky umožňující firmám dobrovolně kontrolovat komunikaci na internetu kvůli ochraně dětí před zneužitím. Pozměňovací návrhy přijaté europoslanci počítají s tím, že z výjimky bude vyřazena šifrovaná komunikace.

          Zdroj cesky rozhlas

          EÚ začne naplno kontrolovať naše správy. Ak sa vám to nepáči, máte smolu

          Cieľ je ušľachtilý. Problémom je zásah do súkromia nevinných ľudí.

          Zdroj techbyte

          Do or do not. There is to no try.​ Když pohřbíš moc tajemství, na hřbitově dojde místo.
          • RE: Zákaz sociálnych sietí deťom do 16 rokov. Prečo je tento návrh vlády SR a EÚ zlý a nebezpečn Včera | 19:35
            Avatar Pavel Q4OS, Debian  Administrátor
            EÚ začne naplno kontrolovať naše správy. Ak sa vám to nepáči, máte smolu

            Niečo podobné som zaregistroval cca 10 mesiacov dozadu - LINK