Brany Skeldalu

Sekcia: Ostatné 25.12.2007 | 21:51
Avatar Tommy Angelo   Používateľ
Firma Napoleon Games uvolnila staru klasicku medzi RPG hrami uplne zadarmo. Kedze je to stara hra, tak som ocakaval ze to pojde aj pod linuxom. V pohode nainstalovane, avsak neda sa to hrat...menu preblikuje...ako ste si poradili vy? =)

p.s. ak mate dalsie linky alebo tipy na stare hry, ktore rozhodne stoja za vyskusanie tak kludne postnite ;)

p.p.s. jeden taky tip na full throttle
    • Re: Brany Skeldalu 26.12.2007 | 13:51
      Avatar Dare_devil Debian, OpenSuse  Používateľ
      Instaloval a spustal si to cez wine resp. iny emulator alebo je to original hra urcena pre linux?
      There is no flag large enough to cover the shame of killing innocent people
      • Re: Brany Skeldalu 26.12.2007 | 13:54
        Avatar Tommy Angelo   Používateľ
        cez wine :) ta hra bola povodne urcena pre DOS, ale cez dosbox sa spustit neda, lebo vyssie spomenuty link je na verziu pre XP aj s patchom. Skusal si ju? Lebo je to stara klasika a najlepsie je ze zadarmo
        • Re: Brany Skeldalu 26.12.2007 | 13:59
          Avatar Dare_devil Debian, OpenSuse  Používateľ
          Neskusal, hry hrajem iba na odreagovanie ked nemam co robit.. Alebo skor povedane ked som prepracovany a znudeny :) Len tak pre zaujimavost som sa pytal s tym emulatorom, totizto nebolo by lepsie zohnat si takuto staru hru originalne pre linux? Ani nie staru, ale graficky podobnu.. Predsa len linuxacke hry vyzeraju trosku inac ako tie windowsacke :D cest vynimkam
          There is no flag large enough to cover the shame of killing innocent people
          • Re: Brany Skeldalu 26.12.2007 | 14:21
            WlaSaTy   Návštevník
            :Predsa len linuxacke hry vyzeraju trosku inac ako tie windowsacke

            vies to dolozit? dizajn a funkcionalita hry zavisi od engine a nie od operaneho systemu. je sice pravda ze niektore engine boli silne neportabilne ale nie vsetky.

            ale k veci, skutocne by bolo lepsie zahrat si hru pod linuxom. nerobi niekto minimovku zeby to preportoval?
            • Re: Brany Skeldalu 26.12.2007 | 22:35
              Avatar Frantisek Klabzuba Debian  Používateľ
              zase hras mudreho? Chcel tym povedat ze u linuxovych hier si grafiku povacsinou robi sam programator, a potom to aj tak vyzera, vid moj pripad z roku 2002
              • Re: Brany Skeldalu 26.12.2007 | 22:56
                Avatar Frantisek Klabzuba Debian  Používateľ
                pripadne tu je "video z hry"
                • Re: Brany Skeldalu 26.12.2007 | 23:14
                  Avatar Frantisek Klabzuba Debian  Používateľ
                  a tu je novsia verzia tej samej hry, zatial vo velmi rannom stadiu vyvoja :)
                  • Re: Brany Skeldalu 26.12.2007 | 23:56
                    WlaSaTy   Návštevník
                    Táto druhá ukážka je z multiplatformného engine Mundo. Môžeš mi prosím Ťa povedať ako sa odlišuje vzhľad pre rôzne OS ako tvrdíš alebo len hráš chytrého?
                    • Re: Brany Skeldalu 27.12.2007 | 19:02
                      Avatar Frantisek Klabzuba Debian  Používateľ
                      "Táto druhá ukážka je z multiplatformného engine Mundo"

                      Si ma normalne dojal, Mundo ked je "engine" ta moja skodovka je bmw ale dobre...
              • Re: Brany Skeldalu 26.12.2007 | 23:50
                WlaSaTy   Návštevník
                Ahoj Dušan,
                Nie nechcel som hrať múdreho, veď ty si tvoju pravdu doložil na tvojom unikátnom pokuse a ani neviem kto podľa Teba tvrdil tú vetu. Ale poznáš hru Quake, respektíve jej rôzne generácie engine fungujúce na rôznych OS a aj herných konzolách? Na tom engine vznikly okrem iného HereticII, HexenII, voľné kompletné hry Open Arena, World Of Padman, Warsow Paintball a aj veľmi kvalitné Mody ako QuakeRally, Quakanoid alebo Galactix ktoré kompletne zmenili logiku hry. Samozrejme že som hovoril o generáciách Quake 1, 2 a 3 keďže 4ka nemala vlastný engine. Áno, hru určuje použitý engine ktorý je jej srdcom. Len toľko som chcel, že tie hry vyzerali pod všetkými OS rovnako a toto nie je jedinú prípad. Rovnako sa chovali hry ako Serious Sam (IMHO po dlhej dobe hra ktorá mala skvelý nápad a jednoduchosť), hry založené na engine Cube vrátane Death Illustrated.

                PS.: takže ako chceš doložiť to tvoje tvrdenie?
                • Re: Brany Skeldalu 27.12.2007 | 19:00
                  Avatar Frantisek Klabzuba Debian  Používateľ
                  90% linuxovych hier vyzera takto:
                  priklad1 priklad2 priklad3
                  A to vsetko preto, pretoze u typickej linuxovej hry je autorom grafiky programator. quake* nie je dobry priklad lebo engine vytvorila kedysi davno komercna firma.

                  Vratime sa k povodnej teme. Neviem ci si pozeral tu hru, je to klon nethacku ale ma 180 MB, samotny program tvori minimum, vacsina kazdej komercnej hry to su obrazky, zvuky, animacie. Typicka linuxova hra na to nema aby absahovala take velke mnoznostvo "konzistentnej" grafiky. Naopak bezne je ze sa grafika zhana a recykluje zo vsetkych moznych zdrojov.

                  Chapes to ze je sakra velky rozdiel medzi "Komercnou windows hrou" a "Opensource linuxovou hrou" ? Chapes to?

                  Jasne ak je hra multiplatformna tak vyzera rovnako na windowse aj linuxe ale my sa tu bavime o 1 konkretnej komercnej windowsovej hre.

                  Nehovoriac o tom ze vacsina komercnych hier sa snazi mat nejaky uceleny pribeh co bude mat hlavu aj patu, nie len 1000 roznych variacii nejakeho levelu (ako napr. xmoto).

                  Tie hry co menujes, kolko ich je? 20, 30? Ukaz mi jednu linuxovu hru s kvalitnou grafikou a ja ti ukazem 20 s este lepsou v rovnakom zanri ktore spravili komercne firmy.

                  Zhrniem to:

                  On: "Windowsove hry vyzeraju lepsie"
                  Ty: "OS nema nic spolocne s tym ako hra vyzera"
                  Ja: "Vacsina linuxovych hier nema profesionalnu grafiku"
                  • Re: Brany Skeldalu 27.12.2007 | 19:41
                    WlaSaTy   Návštevník
                    :90% linuxovych hier vyzera

                    áno, vyzerá ale kludne z tej vety môžeme vynechať slovo linux a bude rovnako pravdivá.

                    :Typicka linuxova hra na to nema aby absahovala take velke mnoznostvo "konzistentnej" grafiky. Naopak bezne je ze sa grafika zhana a recykluje zo vsetkych moznych zdrojov.

                    no, to by potom asi neexistovali hry na ktoré som dával odkazy.

                    :Chapes to ze je sakra velky rozdiel medzi "Komercnou windows hrou" a "Opensource linuxovou hrou" ? Chapes to?

                    Chápem, vybral si si legendárnu hru ktorá je staršia ako ty a uvádzaš ju ako príklad že hry na linux vyzerajú inak ako na windows. hru ktorá je v súčastnosti multiplatformná a ktorá má viacej spracovaní ako má človek údov na tele.

                    :ale my sa tu bavime o 1 konkretnej komercnej windowsovej hre.

                    tak prečo si tvrdil tú tvoju legendárnu vetu ktorú si zatial nedoložil?

                    :Tie hry co menujes, kolko ich je?

                    Dal som Ti linky na tri, spomenul som štvrtú a je ich viac. Mody ktoré vyžadujú mať originálne CD nerátam, v konečnom dôsedku niesú zdarma.

                    :Ukaz mi jednu linuxovu hru s kvalitnou grafikou a ja ti ukazem 20 s este lepsou v rovnakom zanri ktore spravili komercne firmy.

                    V poriadku, zachovám sa k tebe prezieravo, povedzme že som povedal len jednu. Skús mi dať tých tvojich 20 lepších hier v žánri aký zastupuje World Of Padman (Žáner: Komixová FPS).


                    PS.: engine je to čo poháňa hru, k tomu stačí len pridať grafiku a distribuovať :)
                    • Re: Brany Skeldalu 27.12.2007 | 20:36
                      Avatar Frantisek Klabzuba Debian  Používateľ
                      ako keby som hrach na stenu hazdal, koncim tuto debatu, na take pako ako si ty nemam argumenty
                      • Re: Brany Skeldalu 27.12.2007 | 20:52
                        WlaSaTy   Návštevník
                        Škoda. Tešil som sa že mi aspoň povieš o nejakých hrách ktoré nepoznám, aspoň o dvadsiatich ako si slúbil keď už nič iné. Rád som si s Tebou zakomunikoval, bolo mi cťou a potešením.

                        W.
                      • Re: Brany Skeldalu 28.12.2007 | 18:30
                        Avatar georw Ubuntu 12.04  Používateľ
                        takisto nechapem tvojej logike; to ako hra vyzera nezavisi od toho na akom systeme bezi; ved na linux je dost hier okrem open source aj freeware a komercnych ;) tu mas zopar prikladov
                    • Re: Brany Skeldalu 27.12.2007 | 21:17
                      Avatar Frantisek Klabzuba Debian  Používateľ
                      no ja si pod pojmom komixova predstavim cellshade grafiku co padman nesplna, to je normalna 3d. Komixova 3d s neporovnatelne lepsou grafikou ako ma padman je napr. Okami, viac neviem, niesom gamer, v zivote som hral serioznejsie len 3 hry
                      • Re: Brany Skeldalu 27.12.2007 | 21:36
                        WlaSaTy   Návštevník
                        No, keď sme pri tom kreslení, tak jeden z hackov pre quake bol perokresba. Nejednalo as ani tak o mod ako o nahradu softwérového 3d engine. Poviem Ti, na tú dobu to bolo skutočne drsný nápad. Odporúčam. Akurát sa to ťažko hľadá.
                    • Re: Brany Skeldalu 27.12.2007 | 21:32
                      Avatar Frantisek Klabzuba Debian  Používateľ
                      XIII to je prava komixova hra, vratane "kaboooommmm", splitscreen a inych cisto komixovych efektov: toto je gameplay, nie intro:

                      http://www.youtube.com/watch?v=KiqUo2ClKtA
                      • Re: Brany Skeldalu 27.12.2007 | 21:50
                        Avatar Tommy Angelo   Používateľ
                        no XIII bola fantasticka hra. Ale po asi 15 minutach ta tie malinke vyskakujuce okienka kde vidis ako dopadol tvoj min. nepriatel znacne otravuju...keby nieco na baze XIII este bolo tak sem s tym
                  • Re: Brany Skeldalu 27.12.2007 | 19:57
                    Avatar Tommy Angelo   Používateľ
                    pekne skareda grafika =D ale aj v staruckej klasike Brany Skeldalu je grafika na tu dobu uzasna (teraz je to hroza), ale ta hra ma ducha, nieco co sa oplati hrat. A tak plz. poznate este nejake stare hry ktore ROZHODNE stoja za vyskusanie? :)
                    • Re: Brany Skeldalu 27.12.2007 | 20:58
                      WlaSaTy   Návštevník
                      Okrem tých čo som spomínal, napríklad Death Illustrated ktorá ale pomaly mizne z internetu a aj z mirrorov pre downloady. Patrí do série Cube Engine z ktorej povstalo viac dobrých hier.

                      Z komerčných napríklad Descent 2, letecký simulátor odohrávajúci sa v labyrinte. Hra ostala komerčná, teda ak sa dá za komerčnosť považovať CD za 20Sk z Lacných Kníh. Po chvíľi hrania má človek mierny problém s centrom rovnováhy :) v tom je najlepšia doteraz.

                      Alebo Blood, hra vzniknutá na engine Duke Nuken (3d) a odohrávajúca sa v dosť morbídnom prostredí. Jej ďalšie pokračovanie (The Chosen) stálo za prd i keď bolo hrateľné. Taktiež ostala komerčná.

                      Alebo MDK, hra ktorá predbehla svoju dobu, požiadavky 486 pričom to malo 3d grafiku oveľa kvalitnejšiu ako stará trojica Doom/Heretic/Hexen. Teda presnejšie povedané Heretic a Hexen ktoré chceli minimálne 486, Doomu stačila aj 386 (odskúšané).

                      Poprípade niečo ako Bulánci ktorí prežívajú renesanciu, stačí si prečítať správičky pre Wine na abclinuxu.cz, hra ktorej meno sa nevyslovuje.

                      Poprípade hra Myst pre Mac OS verzie 7 ktorá bola ale klasikou pre iný segment trhu. Keby som na vlastné oči nevidel čo dokáže a na akom stroji, tak neuverím.

                      Toľko k hrám ktoré mali v sebe revolučný nádych, ktoré obohatili herný segment a ktoré majú stále čo ponúknuť. To sa o niektorých súčastných hrách nedá povedať.

                      PS.: neexistujú staré hry alebo vtipy, existujú len starý ľudia.
    • Re: Brany Skeldalu 27.12.2007 | 22:52
      fantomas   Návštevník
      nemozem si pomoct ale mna stale bavi blackthorne od blizzardu, isteho casu dost znama ;) plosinovka, bola portovana aj na SNES,GBA takze je moznost pouzit sirokej skaly emulatorov, vrele odporucam :)
      • Re: Brany Skeldalu 28.12.2007 | 00:07
        Avatar Pavel Q4OS, DistroWatch  Administrátor
        Keď už sme pri hrách, nedám dopustiť na Mafiu, keď som to dakedy prechádzal level po leveli, skoro som dostal kolaps :-) Teraz hrávam len 2 hry, Return To Castle Wolfenstein a Quake 3 Arena.
        • Re: Brany Skeldalu 28.12.2007 | 14:02
          Avatar Dare_devil Debian, OpenSuse  Používateľ
          Normalne rozmyslam ze zacnem programovat vo volnom case hry :) Ku hram sa nejaky ten pribeh da vymysliet vzdy. Ale spravit program kt. bude mat vyuzitie a najde si uplatnenie, program ktory este neexistuje pre takuto pracu je naozaj obtiazne.
          There is no flag large enough to cover the shame of killing innocent people
          • Re: Brany Skeldalu 28.12.2007 | 14:16
            Avatar Misko Kripel slackware  Používateľ
            >> Normalne rozmyslam ze zacnem programovat vo volnom case hry

            nerob to, trva to strasne dlho, je to tazke, moznost zarobku minimalna. A ked si potom pozries konkurenciu typu Spore a uvedomis si ze take nieco nemas sancu sam spravit, tak je to naprd. Realnejsie a uzitocnejsie je robit nejake mensie databazove aplikacie na mieru pre tunajsich zakaznikov (drobny zivnostnici), proste db, nejaky ten web, tlacovky, formulare, statistiky, objednavky...
            asdf
            • Re: Brany Skeldalu 28.12.2007 | 15:00
              Avatar Dare_devil Debian, OpenSuse  Používateľ
              No to viem.. ale vo volnom case si vymyslat nejaku vlastnu plosinovku nemusi byt odveci :) Prave dnes som pozeral film o programatoroch hier.. :D Chcel by som vediet ako to pracuje, teda prepravovat dynamicky obsah po okne,vykonavat nejaku akciu a pod. Moze to byt zaujimave.
              There is no flag large enough to cover the shame of killing innocent people
            • Re: Brany Skeldalu 28.12.2007 | 15:10
              WlaSaTy   Návštevník
              Toto je presne to co sa tu rozoberalo vyssie. Vytvorit novy engine je narocne a preto je jednoduchsie ho opajcnut (ak to licencia dovoluje) dorobit alebo zrecyklovat k nemu grafiku, hudbu a mapy. Ci sa da na tom zarobit je otazkou, tu sa da zodpovedat ak si clovek uvedomi ako dopadli rozne adventury z Ciech ktore boli svojho casu velmocou v produkovani kvalitnych RPG Adventur. Z najznamejsich napriklad Polda a Horke Leto aneb Majer v akci. Kde je im koniec?

              Ale na druhu stranu clovek sa nauci a ak je v tom dobry, tak moze ist robit za tazke prachy do zahranicia. I ked na druhu stranu, kvalitny DB vyvojar ma tiez vyborny plat, teda pokial sa to neuci popri skole :-) A aj segment vytvarania uctovnictva zo skladovym hospodarstvom na mieru potrebuje posilnit.
              • Re: Brany Skeldalu 28.12.2007 | 15:17
                Avatar Dare_devil Debian, OpenSuse  Používateľ
                Nuz daco zo mna uz bude.. Zacinam programovat v C++ , s Qt grafikou uz mam skusenosti tak daco by sa snad dalo spravit. Robit stranky vidim ako prilezitostnu pracu, urcite sa tym ale nechcem zaoberat naveky. PHP v spojeni s MySQL mi ukazalo cestu databazovych apliacii a zistil som ako to funguje, naprogramovat pre mna mensi RS alebo EShop nieje problem, tak chcem pokracovat a programovat radsej programy, uvidime co z toho nakoniec vznikne. Vsak uz mate so mnou skusenosti :D. Ked nie pripominam som ten co sa furt pytal nieco ohladom pythona a pyQt :D ach jo :) ale idem sa s programom reprezentovat do belgicka takze daco zo mna bude urcite.. :D Snad.. :D
                There is no flag large enough to cover the shame of killing innocent people
                • Re: Brany Skeldalu 28.12.2007 | 17:53
                  Avatar Pavel Q4OS, DistroWatch  Administrátor
                  Keď sa už toľko chváliš (nič v zlom), zamachrujem aj ja:

                  Ja som nebol programátor, nie som programátor a nikdy nebudem programátor :-D
                  • Re: Brany Skeldalu 28.12.2007 | 17:56
                    Avatar Dare_devil Debian, OpenSuse  Používateľ
                    Neee ja sa nechvalim :) ja som len mimochodom spomenul :D
                    There is no flag large enough to cover the shame of killing innocent people
    • Re: Brany Skeldalu 28.12.2007 | 18:51
      Avatar georw Ubuntu 12.04  Používateľ
      podobne hry ako uvedena RPG su napr. Dungeon Master, Lands of Lore, Betrayal at Krondor, TES: Arena. Ostatne DOSovske klasiky najdes na uvedenych strankach www.abandonia.com. Ak si nezazil dobu DOSovskych hier, tak vrele odporucam niektore tituly ako napr. Civilization, UFO: Enemy Unknown, Master of Orion, Beneath a Steel Sky, Little Big Adventure, Dune, Dune II, Flight of the Amazon Queen, Legend of Kyrandia, The Secret of Monkey Island, Heroes of Might and Magic, Motor City, Pirates, Railroad Tycoon, Transport Tycoon, Sim City, Jagged Alliance, Settlers, Warcraft ... Je ich plno, skoro vsetky su abandonware; o volny cas mas postarane na velmi dlho :)) Vsetko bezi v pohode cez DOSbox.
      • Re: Brany Skeldalu 29.12.2007 | 02:46
        Avatar Pavel Q4OS, DistroWatch  Administrátor
        Niektoré DOS hry sú fakt super, napríklad predchodcovia Quakeho a Dooma, alebo taká Dyna. A to som vyrastal na Didaktiku M, bol to môj prvý komp. Hra sa načítala z kazeťáku 3-4 minúty v pár farbách (tuším 8 alebo 16). Ale moja prvá hra bol tenis, dve paličky boli hráči a lopta bola óčko. A to stáli prvé kompy za komunistov iné prachy.
      • Re: Brany Skeldalu 05.01.2008 | 13:22
        Avatar LUcoRP Debian, *Ubuntu, Android  Administrátor
        alebo taky Warcraft II. mnam mnam. Ked som dostal svoj prvy comp tak som drtil od rana do vecera spolu s redalert Warcraft II hravam doteraz cez dosbox ;)
        git blame | Muj Desvorc je vetsi nez tvuj!