Brany Skeldalu
p.s. ak mate dalsie linky alebo tipy na stare hry, ktore rozhodne stoja za vyskusanie tak kludne postnite ;)
p.p.s. jeden taky tip na full throttle
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
3. ročník Bratislava OpenCamp sa uskutoční 5. 4. 2025
Po covidových rokoch a ďalších prekážkach je pred nami tretí ročník, ktorý sa uskutoční v apríli 2025 na FIIT STU v Bratislave. Prvý aj druhý ročník konferencie sa tešil účasti okolo 300 ľudí, veríme že tretí ročník bude ešte lákavejší.
Zdroj: Bratislava OpenCamp
Aj v roku 2025 sa v Bruseli uskutoční podujatie "Free and Open source Software Developers’ European Meeting" (FOSDEM). Viac na jeho stránkach.
Zdroj: https://fosdem.org/2025/
Komerčné riešenie pre virtualizáciu VMware Workstation Pro bolo uvolnené bezodplatne pre osobné použitie približne od mája 2024. Jedná sa o veľmi kvalitný virtualizačný nástroj pre windows aj linux.
Vznikla česká webová stránka venovaná distribúcii EndeavourOS s podporou Arch-Linux.cz. Táto distribúcia je založená na Arch linuxe. Inštalácia je založená na Calamares.
Zdroj: EndeavourOS.cz
V rámci updatov k 1.6.2024 bol vydaný respin MX linuxu pre single board počítač Orange Pi.
Zdroj: Mxlinux org
Vyšla nová verzia rolling-update distribúcie Manjaro, ktorá spája silu Arch Linuxu s jednoduchosťou user-friendly distribúcii. Okrem najnovšieho jadra je k dispozícii pre priaznivcov KDE aj najnovšie rozhranie Plasma 6. Manjaro vychádza vo verziách s KDE, GNOME a XFCE.
Zdroj: Distrowatch
Bola vydaná verzia 0.10 textového editoru neovim. Nová verzia obsahuje množstvo vylepšení LSP protokolu, zvýrazňovania syntaxe pomocou Tree-sitteru a ďalších menších zmien. Kompletný zoznam noviniek je dostupný v oznámení o vydaní.
Zdroj: neovim.io
Retro distribúcia arix prináša prostredie kde 1.1.2 na Debian 13 (trixie).
Zdroj: ariasft.github.io
V Greenie knižnici bola vydaná prvá kniha, ktorá je vytvorená z väčšiny umelou inteligenciou. Pokrýva udalosti Druhej svetovej vojny, vrátane rôznych doplnkových tém. Kniha je v angličtine.
Zdroj: Blog na Denníku N
Retro web poskytuje informácie o starom hardvéri
Zdroj: The Retro Web
Ak sa vám táto stránka páči, môžete nás podporiť tak, že si na vaše stránky umiestnite tento banner.
Náš Twitter tag je #LinuxOSsk
vies to dolozit? dizajn a funkcionalita hry zavisi od engine a nie od operaneho systemu. je sice pravda ze niektore engine boli silne neportabilne ale nie vsetky.
ale k veci, skutocne by bolo lepsie zahrat si hru pod linuxom. nerobi niekto minimovku zeby to preportoval?
Si ma normalne dojal, Mundo ked je "engine" ta moja skodovka je bmw ale dobre...
Nie nechcel som hrať múdreho, veď ty si tvoju pravdu doložil na tvojom unikátnom pokuse a ani neviem kto podľa Teba tvrdil tú vetu. Ale poznáš hru Quake, respektíve jej rôzne generácie engine fungujúce na rôznych OS a aj herných konzolách? Na tom engine vznikly okrem iného HereticII, HexenII, voľné kompletné hry Open Arena, World Of Padman, Warsow Paintball a aj veľmi kvalitné Mody ako QuakeRally, Quakanoid alebo Galactix ktoré kompletne zmenili logiku hry. Samozrejme že som hovoril o generáciách Quake 1, 2 a 3 keďže 4ka nemala vlastný engine. Áno, hru určuje použitý engine ktorý je jej srdcom. Len toľko som chcel, že tie hry vyzerali pod všetkými OS rovnako a toto nie je jedinú prípad. Rovnako sa chovali hry ako Serious Sam (IMHO po dlhej dobe hra ktorá mala skvelý nápad a jednoduchosť), hry založené na engine Cube vrátane Death Illustrated.
PS.: takže ako chceš doložiť to tvoje tvrdenie?
priklad1 priklad2 priklad3
A to vsetko preto, pretoze u typickej linuxovej hry je autorom grafiky programator. quake* nie je dobry priklad lebo engine vytvorila kedysi davno komercna firma.
Vratime sa k povodnej teme. Neviem ci si pozeral tu hru, je to klon nethacku ale ma 180 MB, samotny program tvori minimum, vacsina kazdej komercnej hry to su obrazky, zvuky, animacie. Typicka linuxova hra na to nema aby absahovala take velke mnoznostvo "konzistentnej" grafiky. Naopak bezne je ze sa grafika zhana a recykluje zo vsetkych moznych zdrojov.
Chapes to ze je sakra velky rozdiel medzi "Komercnou windows hrou" a "Opensource linuxovou hrou" ? Chapes to?
Jasne ak je hra multiplatformna tak vyzera rovnako na windowse aj linuxe ale my sa tu bavime o 1 konkretnej komercnej windowsovej hre.
Nehovoriac o tom ze vacsina komercnych hier sa snazi mat nejaky uceleny pribeh co bude mat hlavu aj patu, nie len 1000 roznych variacii nejakeho levelu (ako napr. xmoto).
Tie hry co menujes, kolko ich je? 20, 30? Ukaz mi jednu linuxovu hru s kvalitnou grafikou a ja ti ukazem 20 s este lepsou v rovnakom zanri ktore spravili komercne firmy.
Zhrniem to:
On: "Windowsove hry vyzeraju lepsie"
Ty: "OS nema nic spolocne s tym ako hra vyzera"
Ja: "Vacsina linuxovych hier nema profesionalnu grafiku"
áno, vyzerá ale kludne z tej vety môžeme vynechať slovo linux a bude rovnako pravdivá.
:Typicka linuxova hra na to nema aby absahovala take velke mnoznostvo "konzistentnej" grafiky. Naopak bezne je ze sa grafika zhana a recykluje zo vsetkych moznych zdrojov.
no, to by potom asi neexistovali hry na ktoré som dával odkazy.
:Chapes to ze je sakra velky rozdiel medzi "Komercnou windows hrou" a "Opensource linuxovou hrou" ? Chapes to?
Chápem, vybral si si legendárnu hru ktorá je staršia ako ty a uvádzaš ju ako príklad že hry na linux vyzerajú inak ako na windows. hru ktorá je v súčastnosti multiplatformná a ktorá má viacej spracovaní ako má človek údov na tele.
:ale my sa tu bavime o 1 konkretnej komercnej windowsovej hre.
tak prečo si tvrdil tú tvoju legendárnu vetu ktorú si zatial nedoložil?
:Tie hry co menujes, kolko ich je?
Dal som Ti linky na tri, spomenul som štvrtú a je ich viac. Mody ktoré vyžadujú mať originálne CD nerátam, v konečnom dôsedku niesú zdarma.
:Ukaz mi jednu linuxovu hru s kvalitnou grafikou a ja ti ukazem 20 s este lepsou v rovnakom zanri ktore spravili komercne firmy.
V poriadku, zachovám sa k tebe prezieravo, povedzme že som povedal len jednu. Skús mi dať tých tvojich 20 lepších hier v žánri aký zastupuje World Of Padman (Žáner: Komixová FPS).
PS.: engine je to čo poháňa hru, k tomu stačí len pridať grafiku a distribuovať :)
W.
http://www.youtube.com/watch?v=KiqUo2ClKtA
Z komerčných napríklad Descent 2, letecký simulátor odohrávajúci sa v labyrinte. Hra ostala komerčná, teda ak sa dá za komerčnosť považovať CD za 20Sk z Lacných Kníh. Po chvíľi hrania má človek mierny problém s centrom rovnováhy :) v tom je najlepšia doteraz.
Alebo Blood, hra vzniknutá na engine Duke Nuken (3d) a odohrávajúca sa v dosť morbídnom prostredí. Jej ďalšie pokračovanie (The Chosen) stálo za prd i keď bolo hrateľné. Taktiež ostala komerčná.
Alebo MDK, hra ktorá predbehla svoju dobu, požiadavky 486 pričom to malo 3d grafiku oveľa kvalitnejšiu ako stará trojica Doom/Heretic/Hexen. Teda presnejšie povedané Heretic a Hexen ktoré chceli minimálne 486, Doomu stačila aj 386 (odskúšané).
Poprípade niečo ako Bulánci ktorí prežívajú renesanciu, stačí si prečítať správičky pre Wine na abclinuxu.cz, hra ktorej meno sa nevyslovuje.
Poprípade hra Myst pre Mac OS verzie 7 ktorá bola ale klasikou pre iný segment trhu. Keby som na vlastné oči nevidel čo dokáže a na akom stroji, tak neuverím.
Toľko k hrám ktoré mali v sebe revolučný nádych, ktoré obohatili herný segment a ktoré majú stále čo ponúknuť. To sa o niektorých súčastných hrách nedá povedať.
PS.: neexistujú staré hry alebo vtipy, existujú len starý ľudia.
nerob to, trva to strasne dlho, je to tazke, moznost zarobku minimalna. A ked si potom pozries konkurenciu typu Spore a uvedomis si ze take nieco nemas sancu sam spravit, tak je to naprd. Realnejsie a uzitocnejsie je robit nejake mensie databazove aplikacie na mieru pre tunajsich zakaznikov (drobny zivnostnici), proste db, nejaky ten web, tlacovky, formulare, statistiky, objednavky...
Ale na druhu stranu clovek sa nauci a ak je v tom dobry, tak moze ist robit za tazke prachy do zahranicia. I ked na druhu stranu, kvalitny DB vyvojar ma tiez vyborny plat, teda pokial sa to neuci popri skole :-) A aj segment vytvarania uctovnictva zo skladovym hospodarstvom na mieru potrebuje posilnit.
Ja som nebol programátor, nie som programátor a nikdy nebudem programátor :-D