Integrovaný mikrofón na Asus doske

Sekcia: Hardware a Drivery 22.02.2008 | 20:46
Asus   Návštevník
Mám problém, nefunguje mi mikrofón na mojej asus doske. Ale nieje to problém z mojej strany, keďže je toho plný net... Našiel som ale jedno HOWTO, avšak nerozumiem celkom čo mám spraviť. Ak by dakto vedel poradiť, bol by som veľmi vďačný :)
Distro ubuntu
Just to save anyone plodding through the same trial-and-error process I just spent an hour or two on...

The onboard audio on an ASUS M2N-E seems to work perfectly 'out of the can' under 7.10. Except... microphone input. To get this working you need to:

- switch set the right card 'model' option for the driver (snd-hda-intel ) for MCP55 controller's and its connections on the ASUS board.

options snd-hda-intel model=6stack-digout

I put this in /etc/modprobe.d/alsa-base but /etc/modprove.d/options or even a new
file in /etc/modprobe.d should work fine too.

- Switch the 1st input source to the correct microphone input (Mic and Front Mic are support) and enable capture on the 1st capture channel.

I found KDE's kmixer worked well for this. I ound the rear panel microphone input to work significantly better. It might be worth trying model=6stack or even something else (see http://alsa.opensrc.org/index.php/Hda) to see if the front can be brought up properly.

- Set the microphone boost for the select microphone input to a level that suits your 'micro.

I found turning on analog mix and to enable the microphones as sources for output to allow interactive tweaking of the options was helpful for initial tuning / experimentation with switch settings.
    • Re: Integrovaný mikrofón na Asus doske 23.02.2008 | 10:08
      Avatar bhujanga Debian  Používateľ
      Nie som sice až taký dobrý angličtinár ale myslím že sa tam píše asi toto:
      1) Treba nadstavit spravny model karty. Do /etc/modprobe.d/alsa-base pridat options snd-hda-intel model=6stack-digout .
      2) Nadstavit zdroj vstupneho signalu na spravny vstup mikrofonu a povolit Capture na prvom Capture kanale. Vstup mikrofonu vzadu na zadnom panely PC funguje podstatne lepsie ako vpredu, ale za pokus stojí zmenit model=6stack-digout napr. na model=6stack alebo ine (pozri http://alsa.opensrc.org/index.php/Hda) aby si zistil ci pojde potom lepsie vstup vpredu.
      3) Nadstavit zosilnenie vstupu mikrofonu podla podla potreby.

Pri prvom ladení vstupu mikrofonu, pomohlo nadstavit mikrofony ako zdroje pre vystup ,,for interactive tweaking,,.

,,For interactive tweaking,, sa mi nepodarilo nejako presne prelozit, ale znamena to asi ,,aby vstupny signal z mikrofonu bolo pocut vo vystupe (v reproduktoroch alebo sluchadlach),,.
      • Re: Integrovaný mikrofón na Asus doske 27.02.2008 | 19:17
        Asus   Návštevník
        Díky moc že si si dal robotu :)
        Naneštastie sa mi ani podľa toho nepodarilo rozbehnúť mikrofón.
        Ak by dakto mal skúsenosť s rozchodením mikrofóu na zvukovke ktorá je integrovaná na ASUS M2N (realtek) tak nech sa ozve :)