install Arch, particie ,dual boot
- rozhodol som sa zrusit xp ,jeho miesto prebera kUbuntu aj ked cez virtualbox este zostava(kvoli skole) a chcem skusit nahodit Arch , nieco poriadne sa naucit . Chcem sa opytat vas zdatnejsich ako nato. Pri installacii arch-u budem moct zrusit xp alebo akym sposobom ho zmazat ? pred/pri instalacii?
- po zmazani xp zvysny obsah hdd by posluzil arch-u. Grub by mal vyzerat tak, ze 1. primarny OS kubuntu , 2. ArchLinux.
thX za rady a vas cas
bye
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Potom vlozit kubuntu a nainstalovat ho na 1. pred-vytvorenu particiu.
Ohladom zavadzaca - arch linuxu povedz ze chces grub na mbr, kubuntu tiez. Tym padom sa ten z archu prepise kubuntackym ale budu oba nainstalovane keby dakedy nieco...
este poznamka - kubuntu a arch nechcu zdielat swap. vytvor kazdemu systemu vlastny...
myslim, ze ti bude stacit bootnut instalacne cd archu, pustit cfdisk (lepsie sa z nim pracuje ako s fdisk ked s nim nemas skusenosti) a tam uz budes vediet co dalej.
to co ti ma grub ponuknut pri starte pc sa konfiguruje v subore /boot/grub/menu.lst takze staci tie subory s kubuntu alebo z archu (podla toho co budes instalovat ako druhy os, pretoze predpokladam, ze budes chciet aby sa grub nasackoval do mbr) podla toho upravit.
1. zalohovat all data, ach :-)
2. nabootovat arch-a ,pomocou cfdisk rozdelit particie teda ako som sa docital z pokynov pri install Arch-u vybrat moznost PARTITION HARD DRIVES . nechat volny flek na kubuntu , taka otazocka s programom cfdisk som zatial nemal cest pracovat , strucne info ako nato ak sa vam chce mozte sem hodit resp. link ,dik :)
3. grub sa doladi po nahodeni 2. OS teda kubuntu
mouze bejt ?
zdar
pripadne najdes zbytek i na http://archlinux.org/
jinak dobre poradi i na http://www.archlinux.cz/forum/index.php
bye
arch je nahodeny,pom. cfdisk som ho rozdelil na : vypis
cfdisk -P s /dev/sda
1. primary linux (83) Boot = /dev/sda1