Masivne komprimovanie cez pozicne sustavy- teoria

Sekcia: Programovanie 17.07.2009 | 17:08
Avatar slazer   Používateľ
Som laik. Napadla mi myslienka a rad by som sa spytal ci je take nieco mozne.

Ak predpokladam ze udaje na HDD su v binarnej forme (teda v dvojkovej sustave), nebolo by mozne tieto data previest do nejakej ovela vyssej sustavy (stovkova, tisickova)-samozrejme ak by clovek mal 99, resp. 999 znakov? Nefunguje takto nejako komprimacia v komprimacnzch programoch? Lebo ak to prenesiem do vyssej pozicnej sustavy tak zaberiem menej znakov. A keby som mal miliardovu sustavu tak by som vedel napisat obsah HDD na listok papiera...asi
    • Re: Masivne komprimovanie cez pozicne sustavy- teoria 17.07.2009 | 17:31
      Avatar Jaroslav Petráš Arch Linux  Používateľ
      Musis si uvedomit aky je princip zapisovania a citania dat na HDD. Ked sa nad tym zamyslis, dojde Ti to :)
      301 Keyboard Error. Press any key to resume or F1 for setup...
    • Re: Masivne komprimovanie cez pozicne sustavy- teoria 18.07.2009 | 01:11
      Dragon   Návštevník
      Ale myslienka by to bola pekna...
    • Re: Masivne komprimovanie cez pozicne sustavy- teoria 18.07.2009 | 10:09
      Avatar Miroslav Bendík Gentoo  Administrátor
      Rozlíšenie viacej úrovní magnetizácie je zložité a omnoho náchylnejšie na chyby než je to pri binárnom ukladaní dát. No a kompresia funguje relatívne jednoducho, info je napr. v tomto článku na wikipedii.
      • Re: Masivne komprimovanie cez pozicne sustavy- teoria 22.07.2009 | 22:19
        Slazer   Návštevník