Zdrávim , čítal som už mnoho príspevkov na túto tému ale stále som sa nedozvedel čo som potreboval. Študujem na strednej škole v Trnave v odbore mechanik pc sietí , čo sa týka odbornosti v oblasti pc sietí a informatiky to nie je až tak zlé , máme celkom dobrých a kvalitných učitelov v tejto oblasti. No velký problem vidim v Matematike a fyzike . Aj ked patrím k lepšim ziakom v tychto predmetoch , je to asi tým že v porovnanim s gymnáziami mame nase ucebne plány o dost pozmene a zlahcene , po absolvovani sterdnes skoly chcem ist na vysoku skolu a kedze jedine co ma teras bavi a coho som sa naucil zaklady je oblast informatiky , aj z teoreticke strany programovanie , SW , ale aj z hardwarovej stranky , to ma bavia tomu by som sa chcel venovat , lenze problem je v tom ze vsetky Vysoke skoly zamerane na toto , sú hlavne o Matike a fyzike co nie je moja najsilnesia stranka , preto by som sa chcel spytat kde by sa mi anjlepsie studovala informatiky pc siete a podobne stym ze by som dokazal zvladnut matiku a fyziku. Dakujem
Fyzika je tu skutočne nepovinná, ale bola by chyba si ju nezapisovať, ja mám hotové 2 semestre fyziky na FI a jeden na prírodovedeckej fakulte MU a boli to jedny z najlepších prednášok.
No a ako kompenzácia k toľkej teórii je, že povinných predmetov je (na niektorých odboroch) len zhruba polovica z celkového počtu kreditov (na mojom odbore náhodou asi 3/4, takže treba si pozrieť študijný katalóg), pri druhej polovici máš voľnú ruku a môžeš si vyberať aj predmety z iných fakúlt. Je len málo predmetov, ktoré sú obmedzené na konkrétnu fakultu, takže napríklad na japončine na filozofickej fakulte je polovica študentov informatikov, aby mohli pozerať anime bez titulkov. Na druhej strane na lekárskej fakulte nás vidia neradi na takých lahôdkach ako je pitva. Každopádne na máloktorej inej škole máš taký široký výber.