Ako je mozne že čiernobiela fotka (upravená) v Linuxe vyzerá normálne pekne a vo windowse katastrofalne. A je jedno si ako BMP ci ako PNG alebo JPG. Vo windowse vznikaju na fotke hnusne prechody (akokeby len 16 farieb) a v Linuxe nádhera. Hnusne je zobrazene v XP a aj vo W-7 (aj na inom počítači). Nech robím čo robím proste vo windowse katastrofa. Aspoň tu je vidieť ako "kvalitne" dokáže windows zobrazovať. Mňa to akože netrápi len chcem vedieť či ste spozorovali aj vy niečo také.
http://necyklopedia.wikia.com/wiki/Linux
a aby som sa odstal k tomu, co mierim, tak OpenGL zobrazovanie je omnoho presnejsie pre farebnost a celkovej grafiky ako DirectX
OpenGL zaviedol ako standard Silicon Graphics...
ak by bol na Linuxe dostupne ICC profili, treba skusit hrat s nimi a samozrejme je potreba mat profi monitor, aby bolo zmeny vidiet volnym okom, co je velmi dolezite...
Co sa tyka DirectX, tak netusim, co to ma spolocne so "zobrazovanim" fotiek, lebo DirectDraw, ktore sa na to pouziva, zasa az tak vela moznosti nema. Ale mozno od verzie 8 sa to zmenilo k lepsiemu.
Co sa tyka OpenGL, tak to uz vobec netusim, co ma so zobrazovanim fotiek, uz len kvoli tomu, ze samotne OpenGL nepodporuje viac ako 8bitov na kanal (cize spracovanie HDR je nerealne), taktiez o farebnych profiloch a podobnych veciach tam nechyrovat. OpenGL bolo povodne navrhnute na renderovanie 2D a 3D grafiky na mainframoch, cize o nejakom priamom zobrazovani na vtedajsich terminaloch vobec nesnivali. Dodnes si OpenGL nesie bremeno svojho povodneho navrhu a obmedzeni, ktore zjavne Direct3D nema, kedze pre MS nie je ziadne problem dropnut raz za cas spatnu kompatibilitu. Nastastie pomaha cela armada rozsireni, bez ktorych by to nebolo v dnesnych pomeroch vobec pouzitelne. Ale s nejakym zobrazovanim obrazkov OpenGL urcite nepomoze, ba naopak, je to zbytocna vrstva naviac, ktora to vsetko nielenze spomali, ale este aj neuveritelne obmedzi. Ved sa len staci opytat ludi, co pracuju s grafikou v GNU/Linuxe, preco nepouzivaju kompozitne okenne manazery.