Window 7 ultimate a Ubuntu 10.04 LTS problem s bootovanim

Sekcia: Konfigurácia 15.08.2010 | 01:29
Avatar emissary   Používateľ
Dobrý deň prajem!

Čo sa týka Ubuntu a celkovo Linuxu som začiatočník. Mám problém rozbehnúť vôbec Ubuntu na mojom PC. S Windovs XP a Ubuntu 9.XX som nemal nikdy problém.

Nainštaloval som Windows 7 - ultimate, inštalácia dokončená. Disk "C" ma 150 GB.
Začal som inštaláciu Ubuntu 10.04 LTS. Dal som manuálne rozdelenie a určenie diskov. Mam dva 500GB HDD. Instalator ich oznacil ako "sda" a sdb". Windovsacky disk som pripojil ako "/media/sda1"
disk na ktorý som chcel inštalovať UBUNTU som pripojil ako "/" (tento disk ma 100GB) ďalej je tam "swap" 5GB, ten som nepripájal nijak... posledná časť toho disku ma zbytok z tych 500GB po odrátaní predchádzajúcich partícií. Tú som pripojil ako "/media/sda7" alebo tak nejak...
Pripojil som aj ten druhý disk "/media/sdb1" a "/media/sdb2". Spustil som inštaláciu....tá prebehla. Inštalátor mi vyhodil okno kde mi oznamuje, že systém sa spustí po reštarte PC...teda kliknem na reštart... Inštalátor sa začne vypínať, vyhodí tam nejakú chybu, ja napíšem "rebot" a PC sa reštartne. Problém je v tom, že pri Windows XP a Ubuntu 9.XX mi vyhodilo ponuku pre výber operačného systému. Ale pri Windows 7 a Ubuntu 10.04 LTS sa spustí automaticky ten hlúpi Windows 7 a nedá mi na výber... :( Teraz sa nemôžem a ani neviem dostať k tomu výberu operačného systému.

Poradíte mi niekto ako mám upraviť bootovaciu sekvenciu operačných systémov?
    • Re: Window 7 ultimate a Ubuntu 10.04 LTS problem s bootovanim 15.08.2010 | 01:37
      Avatar emissary   Používateľ
      Ááááááá mám tam chybu... :) "hlúpy" :D
    • Re: Window 7 ultimate a Ubuntu 10.04 LTS problem s bootovanim 15.08.2010 | 09:01
      Avatar drak_dragon   Používateľ
      Otazka je nasledovna: co sa skryva na prvych 446 bytoch prveho pevneho disku? Je to zavadzac od Windows alebo je tam nejaky kusok Grubu?