Linpus Linux vs. webkamere
Mám u sebe Acer one s nainštalovaným Linpus Linuxom Lite v1.0.7.E a neide mi webkamera na Skype. Skype hlási že zariadenie nie v Linuxe prihlásené. Prosím, ak webkameru sprevádzkovať?
Ďakujem.
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
LD_PRELOAD=/usr/lib/libv4l/v4l1compat.so skype
Inak, ktorý predajca dal na ten stroj Linups aj s grafickým prostredím? Na slovensku totižto dávali len textové prostredie s ktorým sa nič nedalo robiť.
Inak, staré skype malo problém, že odmietalo robiť s Video For Linux, druhou generáciou (V4L2) a bavilo sa len s Video For Linux prvej generácie (V4L1). Preto bolo treba použiť mpatibilitu pomocou takého príkazu ako som napísal. Ak to ani tak nejde, tak je treba zistiť či tam tá kamera naozaj je. Vidíš ju vo výpise zariadení? Ak nie, tak tam nebola a niekto, koho pálil horúci tovar Ťa ojekabátil.
Ak nie je tá kamera vidno vo výpise zariadení, tak tam nie je alebo je vadná. Druhá možnosť je, že mu pod jeho kontom niečo zo systému vyhodili. Ak je tá kamera vidno vo výpise zariadení, tak pozri iné, rozumnejšie nástroje na testovanie kamery. A ak to v nich ide, tak mu tam rozbili skype. Skús to overiť cez vytvorenie iného užívateľa. Ak to v tom novom užívateľovi ide, tak je to len nastavením.
Montovať zariadenie sa zvyčajne v Linuxe robí pomocou mount.
V prvom rade sa skús zamyslieť, či chceš pomôcť. Nejaké rady a doplnkové otázky si už dostal. To že si až teraz napísal že sa jedná o netbook vynechám. Z hľadiska rozdielu netbooku a notebooku je odlišnosť iba vo veľkosti, takže to nehrá rolu. Len mi nie je jasné, prečo si ani na jeden podnet neodpísal niečo zmysluplné (podarilo sa, neskúšal som lebo neviem ako to mám urobiť).
Sám si napísal, že ten notebook pochádza od nejakého mexičana. Nakoľko bežné riešenie porúch je v manuáli ktorý sa distribuuje s každým zariadením, tak to naozaj vyzerá ako keby si mal teraz prvý krát v ruke a nevzťahovalo sa na neho legálne nadobudnutie. Tvoj prístup je identický ako prístup zákazníka na platenej technickej podpore. Len s tým rozdielom, že si si nevybral z nejakého dôvodu platenú podporu, ale išiel si sem. Neviem, ale mne to naozaj pripadá ako keby ten sused neexistoval, a ty si ten stroj nenadobudol legálnou cestou. Ak Ťa to uráža, tak sa zamysli nad tým ako sa cíti niekto iný za ktorým prídeš po radu a chceš namiesto rady vykonať kompletnú prácu. Ako keby som sa ja hocikoho opýtal, že koľko je treba narúbať dreva. A toľko by som do neho hustil, až by pochopil že chcem to drevo po ňom nielen narúbať, ale aj priniesť. Bez platenia.
Tu naozaj nesídli platená podpora firmy Acer, aj keď sa tak chováš.
Takže sa maj, a brú noc.
Končím s tebou, ži si vo svojom nafúkanom svete. Pokiaľ na tomto fóru budeš ty, tak ja nikdy!
Pomoc sa Ti dostala už v prvom príspevku. Ak si to úmyselne prehliadol, tak to nie je moja chyba aj keď sa ten dojem snažíš navodiť.
Ale, z povahy netbookov a distribúcie Linups, tak k legálne nadobudnutému stroju sa dodáva aj nástroj ktorý ho uvedie do pôvodného funkčného stavu. Takže asi chápeš, čo sa Ty sám snažíš naznačiť.
Tebe sa nechcelo, ale po ostatných si chcel aby Ti to naservírovali vo vlastnej réžii tak aby si nemusel pohnúť ani prstom.
Nebudem sa Ťa pýtať, či si myslíš že je také správanie spoločensky prijateľné. To zbadáš, až keď sa o Teba niekto prestane starať a keď pochopíš že chváliť sa cudzím perím je neslušné.
Za 80% chýb môže vlastník stroja ktorý si nepozrie príručku a očakáva že všetko bude fungovať ako telefón alebo mikrovlnka. Teda, že to nemá ako pokaziť. Buď použije inštaláciu zo stiahnutého balíčku ktorý postupom času zablokuje update, alebo si pridá repozitáre pre inú distribúciu alebo jej verziu. Poprípade nehá zbytočne vysoké práva niekomu čo to búchaním po klávesnici pokazia.
Ďalších 10% chýb je spôsobených daňou za testovanie SW ktoré užívatelia robia ako protihodnotu za vývoj a údržbu systému ktrého odladená verzia je pre enterprise segment a má platenú podporu. Toto sa obvykle vyrieši samé do pár dní.
Zvyšných 10% chýb je kombinácia nepodporovaného hardware pri skladačkách a starých ovládačov.
Mimochodom, v tejto téme išlo o distribúciu ktorá má dosť silné meno v Ázii a nie je ni najmenší problém podľa papierov uviesť ten stroj do pôvodného stavu. Ak by to nechcel obnoviť do továrenských nastavení rýchlou reinštaláciou, tak to ide riešiť a nekričí že spravte to za mňa ale reaguje na rady.
A to, že mohol využiť najjednoduchšiu cestu ako to vyriešiť, ale nevyužil ju, poukazuje na to, že to nemá ako urobiť. Teda, nemá k tomu príručku aj s nástrojmi, alebo mu pri kúpe nepovedali kde je umiestnená. Keďže toto je podmienka pri predaji v obchode, a pochybujem že pri second hande by bol predávajúci prasa a nepovedal by mu o tom nič, tak to skôr poukazuje že tým mexičanom bol on a nezískal to legálnou cestou. Ja osobne také niečo neschvalujem a nehambím sa za to.
mimochodom ,mam doma jeden notebook tiez bez papierov ,staru armadu na ktoru neviem nic nainstalovat . Ale radsej sa nebudem prosit o radu aby som nebol obvineny z toho ze som ho vybral mexicanovi z batoha kedze som jeho predajcu ani papiere nikdy nevidel . Mimochodom daroval mi ho kamarat ,it ckar ,lebo vie ,ze z ucitelskeho platu si mozem kupit akurat tak konsky natrasak . Ddakujem za pozornost ,dovi .
A to, že sa nesnažíš vyriešiť v prvom rade tvoj problém a priložiť ruku k dielu, tak to ma utvrdzuje len v jednom. Je to pre Teba horúci tovar a chceš ho spojazdniť pred ...
Bez ohľadu na tvoje tvrdenia. To chovanie je jednoznačné.