sw raid10 nepracuje (iomega ix4-200r)
na NAS-e Iomega StorCenter Pro NAS ix4-200r došlo z neznámeho dôvodu k pádu dátového poľa. Vo webovom rozhraní som žiaľ nenašiel, žiadnu funkcionalitu pre správu diskov okrem zmeny typu raid-u a bezpečného zmazania. Zariadenie obsahuje 4ks 1TB (systém cca 1GB raid1 na štyroch diskoch a dáta zbytok raid10). Vedeli by ste mi skúsiť pomôcť? Ďakujem.
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Teoreticky by sa to dalo aj pichnúť rovno do dosky a nakopnúť LiveCD, ale to by som ja osobne neriskoval. Môže byť že pri štarte to začne synchronizovať z nesprávnej strany.
mala by tam byt polozka Recover Disks.
Ak to nezafunguje tak kontaktuj priamo iomegu ak to mas v zaruke.
Moc rychly nie su ale uz som s nimi uspesne poriesil dva problemy.
Jo este si skontroluj ci mas posledny firmware jak na poli tak na diskoch.
Mne v jednom pripade zafungoval upgrade firmware a nasledny rebuild diskov.
Pri pokuse o opravu cez web rozhranie mi to vypísalo hlášku "Disk recovery can only be performed when storage is faulted." .
Dokonca aj ked mrknem na http://ip_pola/dashboard.html tak status je "The device is operating normally." , ale v časti "Space Usage" nevidieť žiadne úložisko.
Ja by som skusil predsa len ten support ak to mas v zaruke a budu od teba chciet:
log file: settings -> event log -> Download
support files: support -> support files -> dump a ked to dobehne tak stiahnes tar.gz
Co vidis v settings -> Disks ? Mas tam vsetky disky tak ako maju byt?
Ak to nemas v zaruke a chce sa ti riskovat tak mozes skusit fyzicky prehadzat disky medzi sebou. To mi poradili na supporte ked mi pole nechcelo vobec bootovat. System by sa mal pokusit o rekonstrukciu dat ked to spravis ale mne to nezafungovalo. Sice daco robil cely den ale nakoniec som bol tam kde som aj zacal.
Alebo si zapni ssh a prihlas sa tam ako root a budes mat k dispozicii konzolu a mozes sa hrat a skusat.
Tu je link ako to spravit http://planetkris.com/2010/05/iomega-storcenter-ix2-ssh-email-notifications-and-busybox-init-d/