Zdravím všetkých a 32bit knihovníkov zvlášť. Mám Xubuntu 13.10/ 64bit a žijeme vo vzájomnej zhode a porozumení. Potrebujem však rozchodiť jeden programík (mimo repozitárov), ktorý si dáva tieto podmienky:
1. potrebuje takéto 32bit knižnice
1.1 glibc (libc.so.6) version 2.9 or later
1.2 libstdc++ (libstdc++.so.6) verrsion 3.4 or later
1.3 libXext (libExt.so.6)
1.4 libXi (libXi.so.6)
1.5 libXtst (libXtst.so.6)
2. distribúciu, ktorá používa System V
3. X Window System s desktopom KDE alebo Gnome
Keďže nie som programátor, za první nevím co to je a za druhé mně to uráží :) Takže si dovolím otázky:
1.1 ako to doinštalovať?
1.2 ako to doinštalovať?
1.3 Gúgl poradil apt-get install libexet6 bude to fungovať?
1.4 Gúgl poradil apt-get install libxi6 bude to fungovať?
1.5 ako to doinštalovať?
2. používa môj Xubík System V ?
3. keďže mám Xfce tak neviem, či som ok
Pozn.: počas inštalácie naozaj tie knižnice chýbali, Xubík mi hlásil napr: *** Checking kernel version (2.6.27 or later required)... *** Checking for glibc... This product requires the 32-bit GNU C Runtime Library (glibc) version 2.9 or later. Your system may need to be upgraded before installation can succeed.
Za pomoc vyhlasujem pochvalu pred čítajúcim publikom, za pomoc vedúcu k vyriešeniu pivo v našej 300-ročnej krčme :)Ďakujem.
Skús nainštalovať 32bit knižnice príkazom
@bedňa: vďaka, dal si mi záchytný bod a našiel som aj toto:
sudo apt-get install libc6:i386
sudo -i cd /etc/apt/sources.list.d
echo "deb http://archive.ubuntu.com/ubuntu/ raring main restricted universe multiverse" >ia32-libs-raring.list
apt-get update
apt-get install ia32-libs rm /etc/apt/sources.list.d/ia32-libs-raring.list
apt-get update exit sudo apt-get install gcc-multilib
A nenaťahá mi tam zbytočne knižnice, ktoré nepotrebujem? A čo sú to vlastne tie knižnice kua? Veď program má fachčať a nie loziť do knižnice...
Program bez kniznic ti fachat nebude.
A skusal si dat nieco ako:
alebo