Nadviažem na moju predošlú otázku a chcem sa opýtať, či máte skúsenosti s externými wifinami. Chcem zvoliť cestu menšieho vzdoru a miesto trápenia sa s inštaláciou 8192eu chipsetu radšej kúpim novú wifinu. Optimál takú ktorú podporuje jadro a geniálne by bolo z Alzy, nech to vybavím cez AlzaBox :-) Ďakujem pekne za názory a tipy,,,
Externá wifina, akú odporučíte?
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Ahoj, riešilo sa to na Minťáckom fóre, kukni tutok.
Akurát tú wifinu ktorú riešia mám a veru hneď nefunguje,,,
https://www.alza.sk/tenda-w322u-d194150.htm - funguje v linuxe, v *bsd nie. realnu funkcnost nemam otestovanu, lebo to velmi nepouzivam - https://wikidevi.com/wiki/Tenda_W322U_v3
idealne je kupit nieco starsie, tam je podpora pouzitych chipov velmi vysoka. problem je, ze ti kokoti tie chipi menia za novsie/nepodporovane, ale nazov produktu ostava nezmeneny. niektori to sice verzuju, ale bud tu verziu v eshope nedokazes overit (na obr. je "version 1", ale poslu ti novsi produkt), alebo je to oznacenie robene vnutri toho bazmeku niekde na plosaku. typicky priklad je to tvoje wifi, ktore ma 3 verzie, 2x atheros a 3. verzia uz s realtek chipom.
treba kupovat wifi s atheros chipom, alebo pripadne ralink. dobre je tiez pozriet zoznam aircrack...
Vďaka za radu, tento týždeň ju objednám, dúfam že nesklame :-)
A čo orinoco? Model gold bol vcelku dobrý.
Potrebujem s USB rozhraním, pozerám že tá Orinoco je PCMCIA,,,,
To s tým orinoco gold bol vtip pre pamätníkov, z prelomu tisícročí. 16bit PCMCIA sloty boli medzi časom nahradené 32bit CardBus slotmi, a tie zas 64bit express card slotmi. A aj od nich sa už medzičasom upustilo. Ostal len remote debugging USB3 port.
Na otázku "ktorý produkt" odpovedám vždy "ten čo si môžeš vyskúšať, a bude ti vyhovovať". V opačnom prípade by si bral mačku vo vreci.
PS: V poslednej dobe mi všetky čínske šunty fungovali. Teda, až na drobnosť s ralink chipsetom. Ten mi fungoval len na x86/64, na PPC mi nefungoval. A na jeden mini mediatek (mt7601u) za 3.5€, ukrútil som mu konektor. Ale napríklad taký TP Link WN722N (ak si dobre spomínam, mám ho niekde zašantročený) bol jak po mechanickej, tak po elektronickej stránke OK. Keď som naň napojil 10dBi anténu, tak dovidel až do tramtárie.
Si robíš srandu, že ti hanba nie je. Objednám tú, na ktorú dal tip Samalama a dám echo, ako to dopadlo. Potrebujem wifinu ktorú mi rozozná Linux a s ktorou sa môžem hneď pripojiť na net.
Nerobil som si srandu, myslel som to vážne. Nerozumiem prečo by mi za to mala byť hanba.
Tak naspäť k téme, wifina objednaná, zajtra ju vyzdvihnem a dám info. Vďaka za tip,,,
samalama. ďakujem ti za tip na wifinu, včera som objednal a dnes vyzdvihol Tendu a je fakt dobrá. Skúšal som ju pod Windowsom 8.1 na pingu WoT (ide bez inštalácie a stabilne) a teraz som ju pripojil ku Manjaro a som pripojený. Inak šli dole ceny ssdčiek, nedalo mi a jednu 128ku som kúpil :-)
A keby aj, nevadí. Ja som si doplatil nejaké 1 euro, keď som kupoval RAM a v pohode mi vrátili peniaze na ruku, keď som to doniesol v pôvodnom obale.
Ja so tak vracal jedne štúdiovky repráky ktoré nehrali ako som si predstavoval, zo zákona 14 dní na vrátenie tovaru uplatňuje Alza bez problémov,,,
alza je príliš veľká aby robila problémy s vrátením v zákonnej lehote 14 dní, to by sa im neoplatilo pri ich objemoch
rovnako HEJ, TPD, ... ci iné velké shopy co maju aj kammene predajne alebo výdajne po celej SR, toto robia na počkanie bez väčších obštrukcií (moje skúsenosti)
preto vacsinu hodnotnejsich veci objednávam z takýchto obchodov aj ked niekedy drahsie ale mam istotu ze to mozem do 14d pohodlne osobne vrátiť (neznášam posielať balíky) a rovnako pohodlne reklamovat
BTW k tým reprákom, skúšal si ich nechať "zabehnúť" dosť dlhý čas ?? moje repráky (magnat quantum) po 100-150h úplne zmenili zvukovú charakteristiku, vačšina audio zariadení s pohyblivými častami má túto vlastnosť - potrebu zabehnúť sa a výsledok počuje každý, najmä repráky a slúchadlá, ale aj gramofóny či elektrónkové zosilovače
dokonca mám taký pocit (tu to ale bude skôr subjektívne) že aj preamp čo mám znie dnes lepšie ako keď bol nový (to ale počujem len ja
Áno, viem že musia zahorieť ale nepomohlo, tak som ich vrátil. Prečítal som kvantum recenzií a zvolil M-Audio AV42 ale keď som ich počul bieda, normálne som presvedčený že to bol zlý výrobok. Mal som žičané od kamoša Bose Companion TM 2 III, tie sú vynikajúce za tú cenu. Ale to sme už trochu odbočili,,,
Inak čo sa týka slúchadiel, mal som naposledy základný model Audio-Technica M20x a najbližšie kupujem M40x, fakt sú vynikajúce.
k repro: - BOSE by som si nekupoval, BOSE pouziva namiesto vylepsovania materialov a akustiky, silný EQ - tzv psychoacustics co dost casto robi problémy (pozri si na youtube napr. why audiophiles hate bose)
ale ak hladas v cenovej kategorii 150€ (kde su tie repro co si pisal) pozrel by som sa na MICROLAB - nie velmi znama znacka ale stoji za ňou výborný audio dizajnér (osobne mám skusenost zo SOLO 6C - celkom fajn zvuk, plný dynamický, trochu divný ovládač)
k sluchadlam, audio technika je super (mam od nich vyborny gramec - AT-LP5) ale ich sluchadla mi nesedia, skusal som Audio Technica ATH-MSR7 - a mali strasne nevýrazné basy a pri vysokych frekvenciách trošku zrnili + ja nemam velmi rad uzatvorene sluchadla (teraz používam philips fidellio x2 a rozmyšlam nad upgradom na nejaké planarne magnetické)
Noo aj to je jeden z dôvodov prečo idem do vyššieho radu ATH, 20ky majú naozaj slabé basy. Dá sa to čiastočne obísť externou zvukovkou alebo predzosilovačom, ale to sa potom dostávame na hranicu drahších slúchadiel. Predtým som mal AKGčka za 50ka a hrali v poho. Napríklad štuple k mobilu mám JBLká za 20ku a tam sa nedá povedať, že by chýbali basy.
no chýbajúce basy, respektíve zvýšená jasnosť stredov a výšok, je charakteristickým zvukom pre slúchadlá audio technika
AT je známa perfektným oddlením tónov, detailnosťou a jasnotou (tzv bright slúchadlá = menej basov viac výšok a stredov), vhodné na hranie a kritické počúvanie (hladanie chýb v nahrávkach, poškodenie platní a šumenie na nich, ...) a rockovejšie a metalovejšie žánre, ktoré viac vyžadujú dynamiku a čistotu ako basy (oproti elektronickej hudbe, dokonca aj jazzu)
povýšením verzie nezískaš inú zvukovú charakteristiku len lepšie materiály, spracovanie a ešta viac detailov
to neznamená že AT nemá basy, má, bývajú precízne, neprehnané ale menej výrazné - ako vlasatý napísal neduni znich v hlave.
to sú zväčša charakteristiky otvorených slúchadiel, v čom je AT výnimočná (podla mňa na škodu) je skutočnosť že to dosahuje aj v uzatvorených slúchadlách - ktoré vo všeobecnosti lepšie basujú ale nie sú tak detailné
Skúšal som ATH 20ky s týmto zosikom a bolo to lepšie. Čo som čítal tak 40tky by mali myť lepšie basy ako 20tky, určite ich v najbližšej dobe kúpim pretože ten zvuk sa mi jednoducho páči,,,
áno ten fio poznám, je to "teplý" zosilovač, úplne ideálny k tomutu druhu sluchadiel
osobne mam TOPPING a30, ten je tiež torchu teplý pri nastavení gainu na maximum
offtopic, ale... keď už sa tu preberajú slúchadlá... ja často predávam tieto a tiež by som si kúpil, keby som potreboval. čo si o nich myslíte?
https://www.alza.sk/yenkee-yhp-3010-hornet-d2923157.htm#recenze
Na to že majú mikrofón a polstrovanie je cena 25€ relatívne OK. Ale dynamika 102dBi, obyčajné štuple majú lepšiu dynamiku, i keď tie zas tak dobre nesedia. Niesú neprirodzene prebasované aby z toho dunelo v hlave?
no veru citlivosť 102dBi pri 32ohmoch je na overear slúchadlá v cene 25€ s 40mm meničom je divné - neveril by som im (údajom)
neviem čo myslíš dynamikou ani či podla teba je 102 málo či vela, ja rozoznámam údaj o citlivosti v dBi len v súvislosti stým ako lahko sú rozozvičitené na danú hlasitosť (samozrejme v spojení s odporom slúchadiel), čím vyšší tým lepší - referujúc akú hlasitosť dosiahnu použitím 1mW zo zosilovača
alza tam má viacero divných údajov, jednak rozsah od 50Hz do 10kHz (to je strašne málo, počutené tóny končia niekde pri 18khz, aj najlacnejšie slauchadlá majú 20kz, zväčša preto že 20hz-20khz by malo byť uchom počuteľných) ale nižšie už píše že rozsah je spomenutých 20hz-20khz
a ten prepínač na kábli ma matie - tam je mikrofon ? načo je druhy mikrofon na musli
značku nepoznám a teda ani ich zvukovú charakteristiku, ale osobne v tejto cenovej kategorii odporucam AKG K92 - stoja okolo 40€ a už sa dajú porovnať s 100€ aj niektorými 200€ slúchadlami (dôraz na porovnať, neznamená to že dosahujú takú kvalitu) a sú celkom "ploché" čo sa týka EQ naladenia
značka - patrí pod fast (napr Planeo elektro)
k zvuku: zvuk je čistý, trochu slabšie sú basy pri vyššej hlasitosti. tá vec v strede je na rýchle zapnutie či vypnutie mikrofónu a nastavenie hlasitosti
porovnával si zvuk s niečím "ozajstným" čo sa blíži štúdiovým slúchadlám ?
myslím to naozaj, napríklad bayerdynamic 770, alebo AKG k701, senheiser HD650 (600) ??
až potom môžeš povedať či hrajú čisto, ak nie si vycvičený na počúvanie (čo nepredpokladám) porovnanie je nevyhnutné - je velmi prekvapivé ako cloveku klesne latka ked nemá referenčnú vzorku (vlastná skúsenosť - už som sa pár krát oklamal aj pri teste v predajni a az doma som zistil ze ked to porovnam s tým čo mám tak je to shit)
nehovoriac že okrem čistoty je podstatna dynamika (či stíhajú) náklon k svetlej/tmavej strane (áno ako pri star wars - zjednodušene svetlá=výšky, tmavá=basy), tzv soundstage, oddelenie nástrojov/tónov, ...
To sú herné slúchadlá. A za ušetrených 15€ oproti AKG K92 si môže človek kúpiť zmrzku pre zrzku. Za mňa OK, i keď ich nechcem (ani jedny spomenuté).
Ajtak väčšina národa nerozozná či sa jedná o AC3 alebo MP3. Stačí tomu prehuliť basy, a už hovoria aké je to vymakané.
absolútny súhlas k tomu hraniu
a 40mm meniče s citlivosťou 102dbi v cene 25€ znejú ako fantastický deal
inak tie AKG su otvorene takze na hranie hier len v pripade ak clovek hra v izolovanej miestnosti (lebo cez ne pocut okolie a uniká z nich dost zvuku) na hranie sa odporucaju uzatvorene sluchadla (či to je naozaj lepšie neviem, nehrávam)
ale stavim 5€ ze tie AKG maju výrazne kvalitnejší prednes hudby
no rozdiel medzi AC3 a MP3 (obe s vysokym bitratom) ja teda nerozoznám ani na mojich štúdiovkách podla online testu som rozoznal dokonca len 65% medzi 160kbps mp3, 320kbps a loseless flac nahravkou od spotify - neviem najst cely ten test ale kto chce skusit TU JE OCHUTNAVKA
ale rozdiel medzi mp3 a hi-res nahrávkou (24bit/96kHz a vyššie) rozoznávam a rovnako dobre počuť aj rozdiel medzi mp3 a vinylom
nájsť rozdiel medzi CD kvalitou (16bit/44kHz) a hi-res prípadne vinylom je už dosť ťažké ale po upozornení na to čo počúvať a kde, sa to dá nájsť (sám som bol prekvapený) - ale nevyhnutnosť sú prepro/sluchadla čo to dokážu reprodukovať
S tým vysokým bitrate si spomínam ako jeden známy zohnal nejakú Fúgu od Bacha, 64kbit/s mp3. Šušťalo to ako keď zabalíš mobil do sáčku aby si z neho mohol počúvať hudbu v daždi bez slúchadiel. Niekto mu to presamploval do 320kbit/s a pustil v aute . Všetci povedali že to je lepšie. Bol som šťastný keď som z toho auta vystúpil.
Jednalo sa o bežnú vzorku populácie. A keď si im ešte vyhulil basy, tak im išlo od šťastia urvať dekel. Ja som na také prípady nosil robotnícke štuple do uší z Rempa.
Noo ale potom vzrastajú aj nároky na zdroj hudby :-) Čo také YouTube alebo Spotify kde aj keď platím Premium konto asi nedá, je to dvojsečná zbraň,,,
keby len na zdroj ale aj zvukovku (integrované zvukovky a telefony su zvacsa dost slabe) osobne používam DRAGONFLY BLACK a SABAJ Da3
youtube pokial viem konvertuje na 250kbps mp3 a spotify ako som písal plánuje loseless ale rozdiel je ťažko počutelný (pre mňa)
ja mám predplatený google music (tiež mp3 shit) do auta, na športy a chatu a malinkú kolekciu hi-res audia (legálneho aj nelegáleho) ale hlavne počúvam platne - tam dotvára zážitok z hudby a samotné jej púšťanie a čítanie obalu pri počúvaní
každý kúsok pomáha - aj na spotify/google music je počuť rozdiel pri použití lepších slúchadiel, ešte kúsok pomôže slúchadlový zosík, daľší kúsok kvalitná zvukovka
pri nekvalitnej hudbe (menej ako 160kbps mp3) to má aj opačný účinok - znechutenie z nekvality, nakoľko táto nie je tlmená nekvalitou reprodukcie (sluchadiel)
jediná nevýhoda je že sa množia škatulky a náklady ;-) ale každý musíme mať nejakú pasívnu záuľubu
Keď už sme pri tej hudbe (aj som zabudol na wifinu), aké máš skúsenosti s gramofónmi? Vždy ma lákalo si urobiť nejakú lacnejšiu zostavičku (napr. Denon zosik s repro a gramofónom), veľmi sa opotrebovávajú LPčky pri prehrávaní? Táto téma ma celkom zaujíma, ako som spomínal osobne mi vyhovuje zvuk typu AKG/ATH, s repro nemám veľmi skúsenosti,,,
k tým gramofónom, mám skusenosti tak s mojim - audio technika AT-LP 5 - som maximálne spokojný aj keď uvažujem o upgrade prenosky (z MM na MC)
používam zostavu s project tube S preampom a onkyo 9010 integrovaným zosíkom (najslabšia časť) a magnat quantum regálovými repro v celkovej cene 1500€ a nič mi nechýba
ak chceš lacnejšiu zostavičku, môžem okrem môjho odporučiť gramofon DENON DF300, ktorý má kamarát (asi o 50€ lacnejší)
keďže oba majú aj integrovaný preamp, takže k nim stačia aj aktívne repro, ako som písal dobrú skúsenosť mám s MICROLAB SOLO 6C - alebo čokoľvek čo už máš, upgradovať sa dá postupne
to je dokopy do 500€
po recenzie na audio veci načastejšie chodím na WHAT HIFI tam nájdeš aj lacnejšie gramofóny
neviem či sa to dá ešte považovať za lacnejšie ale toto by som si osobne kúpil keby že nemám nič PROJECT gramofon a KLIPSCH repro za 750€ to vyzera fantasticky
je treba povedať že aj gramofóny majú burn in period keď sa kupujú nové
s opotrebením vynilov som sa nestretol a to väčšina mojej zbierky sú bazárovky a staré zdedené platne, vrátane nejakých originál edícií, teda ak sa bavíme o opotrebení počúvaním, ovela vačšiu škodu spôsobuje neopatrné zaobchádzanie (škrabance, papierové obaly, chytanie povrchu prstami) a nesprávne umývanie/čistenie - ale starostlivosť o platne to je samostatná kategória
vo všeobecnosti sa platňa dá prehrať stovky aj tisíce krát (vraj) osobne mám nastavený minimálny prítlak na ihlu (1,3g - bežne sa odporúča 2g) a nikdy neprehrávam platňu viac krát za sebou (vraj to môže nenávratne poškodiť drážku - v podstate ako keby prvé prehratie drážku "rozžhavilo" a druhé ju deformuje - neviem, odmietam to testovať na mojich platniach)
Ten gramfón s repro v čierno-zlatej farbe je už iné delo, nevylučujem že si dám poradiť a takéto niečo si aj najbližšie zabeštelujem :-)
nie. porovnával som s hernými slúchadlami iných značiek, čo máme v obchode za dvoj i trojnásobnú cenu. nehovorím, že sú najlepšie, ale myslím, že sú v pomere cena/výkon fajn.
len pre úplnosť, pre chudobných/skúpych potencionálnych audiofilov odporúčam značku SUPERLUX, najme sluchadla 330 a 660 (nenápadné kópie bayerdynamic) s výborným zvukom pri cene 30€ - avsak s dosť lacným prevedením (plasty) - mna osobne 330ky aj tlačili (ale ja mám veľkú hlavu)
hej hej brr je to naopak som veľmi prekvapený že si to vlasatý nevšimol hmm starneš tak teda P=U^2/R alebo ak to chcete nazývať impedancia tak Z. Menší odpor väčší výkon pochopiteľne ide o to či ten zosilňovač dokáže ten výkon dodať ako kamarát hovorí radšej 2 krat silnejší zosilňovač ako 2 krat silnejšie repraky :)
neokopiroval si celu moju vetu - to vyššie = lepšie patrilo k citlivosti
pri odpore je to otázne, niekto tvrí že sluchadla s vyššou impedanciou su lepsie - ja som porovnaval bayerdynamic 990 80ohm, 250ohm a 600ohm (oni robia tri verzie tých istých) a nepocul som ziadny rozdiel
Ak ten niekto má zosík na ktorom sa nedá [automaticky,manuálne] nastaviť impedancia slúchadiel alebo reprákov, tak mal pravdu. A druhý krát nechce riskovať ten typ nezvratnej zmeny.
asi nie úplne rozumiem
myslíš to tak, že ten niekto si odpálil slúchadlá lebo mali nižší odpor ako mal nastavený AMP (teda si ich odpálil) a preto upradnostňuje tie s vyšším odporom ??
lebo ja som to myslel tak že audiofilská komunikta tvrdí že slúchadlá s vyššou impedanciou hrajú a znejú lepšie, týchto názorov je aj plný internet
inak ešte som nevidel slúchadlový zosilovač (alebo integrovaný) ktorý by dovoloval nastaviť odpor pre slúchadlový výstup manuálne alebo napevno (pre repro výstupy je bežné mať nastavenie 4/6/8 ohmov či už fyzickým prepínačom alebo cez software/firmware) ale zase až tak zbehlý nie som
skôr ide o kvalitu zosilňovača ako o odpor slúchadiel ... zaleží na odpore reproduktorov s pohľadu kvality ech ani moc nie skôr z pohľadu výkonu, žijeme v dobe kedy každý nový reproduktor už sa da považovať za schopný nie to keď niekto kupuje za 20€ ide o prenos signálu teda o zosilňovač ak keď máš zosilňovač s milión filtrami a super tranzistormi čo máju pracovnú oblasť do nebies tak to aký maš zvuk na výstupe viac ovplyvni zosilňovač teda aký signal ti privedie na reproduktor. A nie či tam máš 12 ohm alebo 8 ohm skôr pri odpore ide o výkon môj pohľad ...
Ak si použil v el.obvode záťaž s nižším odporom, tak cez ňu pretekal vyšší prúd. To zvyklo hlavne odpáliť koncový zosilňovač. Niekedy to dokázalo aj natiahnuť blanu za max, a potom to začalo šušťať. To sú ale spomienky na starožitnosti z čias hipisákov, alebo starších. Niektorí žijúci pamätníci také niečo aj reálne používali, a nesnažili sa usmažiť to ako nepotrebnú haraburdu po dedovi keďže ich mptrojka mala zdochnutú baterku. Obvykle mali tie staré zosíky lepší zvuk ako moderné BT šušťáky o ktorých písal Capyop.
Vyššia impedancia, teda väčší odpor obvykle znamenali že je tam namotaných viacej závitov drôtu. To spôsobilo lepšie skákanie cievky okolo magnetu, a tá cievka tým pádom cez blanu vytvárala lepší zvuk. Ale, v časoch keď sa neodýmový magnet používa namiesto gumičky na zatváranie cigaretových papierikov už na takom niečom moc nezíde. Skôr už ide o kvalitu a trvanlivosť blany. A či sa zvuk šíri tam kde má, a či nepotrebný zvyšok toho zvuku zmizne do stratena.
Inak tie výstupy pre rôzne impedancie sa neprepínali, ale bolo viacej konektorov na ktoré boli predradené odpory.
mam starý elektrónkový zosilňovač ja viem dobre že ne všetko stare je zle ohľadom navinutej cievky prečo máju väčšie reproduktory menší odpor pretože mame 2 cievky a rovnaký počet závitov tak cievka ktorá je hrubšia bude mať menší odpor pretože celková impedancia sa skladá Z=R+j*Xl Xl-zavisí od počtu závitov v tomto prípade je konštanta a teda ak robíme väčší reproduktor tak musíme mať väčší magnet hrubšie závity (hrubší vodič) a tam je R menšie to že je prúd väčší to chceme, malo kedy sa podarí elektrický zničiť reproduktor (príklad máš 100W reprak a 130W zosilňovač dáš na plno zosilňovač reprak podrží určite ano možno bude šuchot ale par minút podrží) ale späť pri tomto predpoklade že počet závitov je rovnaký líši sa len rezistivitou čo je lepšie. Nemám preštudovanú danú problematiku ale ak moje poznatky su správne mohol by to biť takto: kde je vlastne problem, pri prenose signálu no aby sa neskreslil a čim sa skresľuje no tak inými signálmi ktoré sa neodfiltrujú a najlepšie je a teraz môžem len hádať ale skusím to čítam že pri preťažovaní reproduktorov alebo zosilňovača vznika jednosmerná zložka prudu. A teraz najlepšie je ak je pomer X/R čo najväčší nechce sa mi to odvádzať ale ak je X>>R je tlmiaci efekt super, ak je Xl rovnaké počet, vinutie.. reagoval hore čo je citovane a bolo tam povedané čím väčší tým lepší .... mW a to je čisto elektrická veličina chcel som poukázať len na výkon
Tak si ho odlož, v budúcnosti to bude rarita, ktorú možno dobre speňažíš.
možem poslať fotku ono je to vlastne gramofón ale využíva sa len zosilňovač
Ono by bolo lepšie keby si ten gramofón odfotil, najepšie aj s nastavením rýchlosti (33/45/72 ot/m). A používal čiarky, bodky, otázniky alebo zvolania. S nimi bude tvoja reč čitateľnejšia ako dvojsmajlíková veta v čete.
ak sa ti chce tak posli, alebo to hod sem ako prílohu - take veci mam velmi rad
elektronkove zosilovace maju krasny zvuk (a moderné sú aj sakra drahé) taký by som z ruky nepustil inak staré zisilovače boli zväčša typu A (prípadne B) - teda aj pri tichu žrali ich plný výkon (narozdiel od moderneších typov D) a vraj majú teplejší a "plynulejší" zvuk (nemal som bohužiaľ osobne možnosť porovnať)
k tým odporom - u repro som ešte nepočul debatu či 4/6/8 ohmove hraju lepsie či horšie, zväčša sa to rieši len pri sluchadlach (neviem prečo)
princíp je asi ten že sluchadla s vyssou impedanciou, odporom, maju tendenciu vyššej presnosti (kvoli viac zavitom na cievke) ale ako som vravel, napriek snahe som rozdiel nerozoznal a to pri priamom porovnaní